تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
10

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان:برخوردبا مزاحمان تلفنی پلیس ۱۱۰

  • کد خبر : 1569
  • 23 مرداد 1395 - 14:00
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان:برخوردبا مزاحمان تلفنی پلیس ۱۱۰

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از وقوع ۲۰۰ مزاحمت تلفنی با مرکز فوریتی پلیسی ۱۱۰ خبر داد.

سرهنگ علی کشاورزی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از ۲۲۰هزار و ۳۴۶ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است، افزود: به صورت میانگین روزانه یک هزار و ۸۰۰تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد : از این میان حدود ۵۴ هزار و ۶۳ تماس منجر به عملیات شده است.

و ی تصریح کرد: نزدیک به۱۴۱ هزار و ۷۰۴ مورد از تماس‌های برقراری با مرکز فوریت‌های پلیسی ارائه مشاوره در زمینه‌های مشاوره‌ حقوقی، خانوادگی و پاسخ به سوالات انتظامی مردم و مابقی تماس ‌ها غیرعملیاتی و مزاحمان بوده است.

کشاورزی گفت: بیشتر این افراد اخبار کذب را به پلیس ارائه می‌ کنند.

وی با بیان این که اوج زمان تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ساعت ۱۷تا ۲۳است، گفت: بیشتر تماس‌های مزاحمان تلفنی در ساعت ۸ الی۱۱ثبت شده است.

سرهنگ کشاورزی در توضیح خاص‌ ترین مورد مزاحمت تلفنی مرکز ۱۱۰ به تماس‌های مکرر شهروندی اشاره کرد و گفت:این فرد بیش از ۷۰۰ مرتبه با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و به محض وصل تماس اقدام به قطع تلفن می کرد.

وی با اشاره به پیگیری‌های موثر اداره حقوقی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: مرکز ۱۱۰ با هماهنگی اداره حقوقی پلیس اقدام به طرح شکایت از مزاحمان کرده و با هماهنگی‌های انجام شده با مراجع ‌قضایی و شرکت‌های مخابراتی رسیدگی به پرونده مزاحمان تلفنی مرکز ۱۱۰ با جدیت انجام می‌گیرد.

کشاورزی افزود: در مواردی که مخابرات اقدام به قطع خط شماره مزاحمان می‌کند، مزاحمان برای رفع این مشکل باید به اداره حقوقی پلیس مراجعه کرده تا قطع‌شدگی تلفن این افراد پس از سیر مراجل قانونی رفع شود.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان گفت: چندی پیش نیز یکی از شماره‌های مزاحمان قطع شده که در بررسی‌های بعدی مشخص شد فرزند این خانواده اقدام به ایجاد مزاحمت برای مرکز فوریتی پلیس ۱۱۰ کرده و هنگامی که والدین این طفل برای پیگیری مشکل قطع‌شدگی خطوط به پلیس مراجعه کرد که بسیار شوکه و از اقدام کودک خود عذرخواهی کرد.

وی گفت: میانگین سنی مزاحمان تلفنی ۱۱۰، ۱۸ تا ۳۰ساله هستند که ضمن اعلام خبر کذب کوشی را رها و خطوط این مرکز را اشغال می کنند.

سرهنگ کشاورزی با بیان این که موضوع تماس‌های تلفنی مزاحمان مرکز ۱۱۰ به صورت ویژه در اداره حقوقی فرماندهی انتظامی استان بررسی می‌شود، گفت: امیدواریم کلیه شرکت‌های مخابراتی تعامل خوبی با پلیس داشته باشد.

جانشین شهرستان کرمان خطاب به شهروندان گفت: کاهش تماس های غیر مرتبط با سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰، علاوه بر جلوگیری از مشغول نگه داشتن خطوط تلفن، پلیس را در رسیدن به موقع به محل وقوع جرم و انجام مأموریت های فوریتی یاری می دهد.

وی افزود: تماس بی دلیل خردسالان کودکان با پلیس ۱۱۰ با انگیزه سرگرمی یا کنجکاوی، منجر به اشغال خطوط تلفن و حضور دیر هنگام ماموران در محل جرم می شود.

جانشین شهرستان کرمان گفت :برای طرح موضوعات غیر فوریتی مانند اختلاف مالی، اختلاف ملکی، سرقت هایی که از وقوع آن مدت زمانی گذشته، مزاحمت های نگهداری حیوانات در منزل،تصادف صحنه بهم خورده و موارد مشابه، نیازی به حضور فوری پلیس در صحنه نیست و فرد باید ابتدا به مرجع قضایی مراجعه و پس از طرح شکایت و اخذ دستور قضایی، به واحدهای پلیس مراجعه کند.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=1569
  • دیدگاه‌ها برای جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان:برخوردبا مزاحمان تلفنی پلیس ۱۱۰ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.