تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
2
رئیس اداره راه و شهرسازی انار؛

دلالان زمینهای ملی مسکن در انار با مشکل مواجه می شوند

  • کد خبر : 34203
  • 22 آبان 1402 - 7:17
دلالان زمینهای ملی مسکن در انار با مشکل مواجه می شوند

رحیمیان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان انارگفت:دلالان در صورت خرید زمین های نهضت ملی مسکن در مراحل بعدی با مشکل مواجه می شوند و این امر حتی یکی از موارد فسخ قرارداد و بازپس گیری اراضی در زمان حاضر می باشد.

به گزارش صدای انار، یکشنبه ۲۱ آبان جلسه شورای شهر انار با حضور رحیمیان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان انار برگزار شد‌.

در این جلسه علیرضا عبدالرضایی شهردار انار،احمد میرزایی رییس شورای شهر انار و دیگر اعضا در خصوص اقدامات اداره مسکن و شهرسازی در خصوص طرح ملی مسکن سوالاتی بیان داشتند.

رحیمیان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان انار اظهار داشت:تاکنون ۲۰۲ قطعه زمین جهت ساخت ۴۰۴ واحد مسکونی به بنیاد مسکن شهرستان واگذار نموده ایم .

وی گفت:۱۲۲واحد مسکونی در شهرک راه آهن بیاض درحال تعین تکلیف می باشد .

رحیمیان گفت:از جمله موارد ثبت نام ، ثبت نام عموم متقاضیان واجد شرایط و ثبت نام متقاضیان طرح جوانی جمعیت دارای حداقل ۳ و ۴ فرزند می باشد و متقاضیان می‌توانندجهت ثبت نام به سامانه طرح های حمایتی مسکن مراجعه کنند .

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان انار در ادامه افزود:مجردین از ۲۳ سال تمام و طبق شرایط ثبت نامی قبل می‌توانند برای زمین ثبت نام کنند و در آینده نزدیک و پس از آماده سازی زمین های مسکن ملی به جوانان واگذار می شود .

وی افزود:زنان سرپرست خانوار هم طبق شرایط ثبت نام قبلی می توانند برای زمین ثبت نام کنند .

رحیمیان گفت:ازجمله شرایط احراز سکونت ، داشتن یکی از شرایط ذیل : محل تولد متقاضی یا همسر در شهر محل تقاضا یا سپری شدن حداقل ۵ سال از تولد یکی از فرزندان در شهر محل تقاضا ، داشتن بیمه پردازی تامین اجتماعی در ۵ سال اخیر در شهر محل تقاضا ، گواهی سابقه خدمت در ۵ سال اخیر در ادارات دولتی در شهر محل تقاضا ، گواهی تحصیل متقاضی یا افراد تحت تکفل در ۵ سال اخیر در شهر مورد تقاضا ، گواهی صنوف مبنی بر اشتغال در شهر محل تقاضا در ۵ سال اخیر و سایر موارد اعلامی می باشد که داشتن یکی از شرایط کافی است .

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان انار گفت:عدم سابقه دریافت زمین از دولت ، عدم داشتن سند ثبتی و عدم داشتن سابقه تسهیلات یارانه ای مسکن و همچنین بررسی مدارک و احراز شرایط توسط بنیاد مسکن از شرایط دریافت زمین است .

رحیمیان اظهار داشت:از جمله شرایط واگذاری زمین به متقاضیان و مشمولین طرح جوانی جمعیت ، خانواده های دارای سه فرزند ، تولد فرزند سوم از ۲۴ مهر ۱۴۰۰ به بعد و خانواده‌های دارای حداقل ۴ فرزند ، فرزندان زیر ۲۰ سال سن و طبق سایر شرایط اعلامی می باشد .

وی تصریح کرد:دلالان در صورت خرید زمین های نهضت ملی مسکن در مراحل بعدی با مشکل مواجه می شوند و این امر حتی یکی از موارد فسخ قرارداد و بازپس گیری اراضی در زمان حاضر می باشد.

رحیمیان افزود:۵۵ قطعه مشمولین جوانی جمعیت قرعه کشی و به مرحله کارشناسی رسیده و به زودی از استان تعیین تکلیف می شود .

رحیمیان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان انار اظهار داشت:الحاق ۲۷۷ هکتار اراضی به محدوده شهر نهایی و در مرحله اخذ مشاور جهت طراحی آماده سازی است که حداکثر تا پایان سال طراحی آماده سازی اراضی الحاقی نهایی می شود .

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان انار در خصوص همکاری ، پیگیری و حمایت مقامات شهرستانی ، استانی و کشوری و مسئولین ذی ربط ادارات در رفع مشکلات اراضی الحاقی و نیز همراهی اصحاب رسانه در زمینه پوشش اخبار مربوطه تشکر نمود و این همکاری را قابل تقدیر و مایه پشتکار و دلگرمی دانست.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان انار در خصوص سوال رییس شورای شهر انار در خصوص زمینهای واگذاری به بنیاد شهید گفت:قرارداد واگذاری حدود ۶۰ قطعه زمین تخصیص یافته به متقاضیان بنیاد شهید به امضا متقاضیان رسیده و به زودی به امضا مسئولین استان خواهد رسید و نهایی می گردد .

وی در پایان اظهار داشت:پرونده واگذاری زمین درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان انار ضمن معرفی قطعه زمین جنب سازمان تامین اجتماعی و تکمیل و تایید فرم ضرورت طرح در شهرستان به استان ارسال و جهت تایید در استان در دست پیگیری است .

عکس و گزارش:منصور زارع

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=34203
  • دیدگاه‌ها برای دلالان زمینهای ملی مسکن در انار با مشکل مواجه می شوند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.