6
فرماندار انار؛

۷/۵ میلیارد ریال به کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان انار اختصاص یافت

  • کد خبر : 32041
  • 04 اسفند 1400 - 22:14
۷/۵ میلیارد ریال به کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان انار اختصاص یافت

فرماندار شهرستان انار گفت: ۷/۵ میلیارد ریال بودجه برای تجهیز و کمک به کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان انار در سال جاری اختصاص یافته است.

علی زهرودی عصر سه شنبه ۳ اسفندماه در آئین تجلیل از کانون فرهنگی و هنری شهید محمدحسین زاده جعفری شهرستان انار که رتبه برتر کشوری در رواق نور در سوّمین رویداد ملّی فهمای امسال کسب کرد اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان فعالیت های شایسته ای را انجام می دهند که از سوی هیچ ارگانی هم مورد حمایت قرار نمی گیرند.
وی با اشاره به وجود بیش از ۲۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان افزود: برای تجهیز و کمک به این کانون ها بودجه دولتی به مبلغ ۷.۵ میلیارد ریال اختصاص یافته تا برای تجهیز و تهیه امکانات مورد نیاز هزینه شود.
زهرودی بیان کرد: در سال جاری بودجه ای معادل ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی برای بحث فرهنگی شهرستان اعم از کتابخانه های عمومی، مجتمع فرهنگی هنری ارشاد، بسیج و نهادهای فرهنگی اختصاص یافته که ۷.۵ میلیارد ِ آن به حوزه کانون های مساجد شهرستان تعلق گرفته که توسط نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی باید جذب شود.
شهرستان انار بیش از ۳۰۰ حافظ قرآن دارد.
سید حسین جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انار هم در این آئین اظهار کرد: شهرستان انار در حوزه قرآن فعالیت های شایسته ای را انجام می دهد.وی افزود: در این شهرستان بیش از ۱۱۰ حافظ کل قرآن کریم و بیش از ۲۰۰ حافظ ۱۰ جزء، ۱۵ و ۲۰ جزء دارد؛ کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان در تربیت حافظان قرآن سهم بسزا و عمده ای دارند و باید مورد حمایت واقع شوند.
مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان هم در این آئین اظهار کرد: مساجد علاوه بر انجام حوزه مناسکی و اعتقادی، محلی برای حل مسایل جامعه است .
حجت الاسلام مصطفی گرجی بیان کرد: ستاد کانون های مساجد استان کرمان بیش از ۶۰۰ کانون دارد که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند.
وی ادامه داد: سال گذشته دو کانون فرهنگی و هنری الزهرا و ولیعر قاسم آباد در شهرستان رفسنجان حائز رتبه برتر در رویداد ملّی فهما شدند که انگیزه ای برای شرکت کانون های دیگر در استان در رویداد فهمای امسال شد و توانستیم امسال ۸ رتبه برتر را کسب کنیم.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=32041
  • دیدگاه‌ها برای ۷/۵ میلیارد ریال به کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان انار اختصاص یافت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.