تاریخ : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳ 20 ذو الحجة 1445 Wednesday, 26 June , 2024
2
رییس اداره بنیاد مسکن انار؛

۲۵۶۷نفر واجد شرایط نهضت ملی مسکن در شهرستان انار

  • کد خبر : 34556
  • 13 خرداد 1403 - 14:07
۲۵۶۷نفر واجد شرایط نهضت ملی مسکن در شهرستان انار

تعهدات دولت در شهرستان انار تعداد ۱۲۰۲ واحد مسکونی می باشد که ازاین تعداد ۲۰۲قطعه جهت ساخت ۴۰۴واحد مسکونی انجام شده است.

به گزارش صدای انار روز یکشنبه مورخ ۱۳ خرداد ماه جلسه ای در خصوص تامین زمین طرح مسکن ملی در سالن شورای شهر انار برگزار شد.

در این جلسه میرزایی رئیس شورای شهر انار به همراه اعضا شورا،شهردار وهمچنین رییس اداره بنیاد مسکن و اداره راه وشهرسازی شهرستان در جلسه حضور داشتند.

حسن شاهی رییس بنیاد مسکن انار  اظهار داشت؛در راستای طرح نهضت ملی مسکن که از سال ۹۹_۹۸  شروع شده  ۲۰۰ قطعه زمین تحویل بنیاد مسکن داده شده ؛که از این تعداد ۳۱۲قطعه زمین پروانه ساخت گرفتند،۲۷۶ واحد بسترسازی وشفته ریزی انجام شده،تعداد ۱۸۷ واحد فونداسیون،۱۲۴واحد اسکلت بندی انجام شده و تعداد ۸۵واحد سقف ریخته اند.

وی گفت: ۴۳واحد سفت کاری و ۸ واحد نازک کاری شده و در حال حاضر سکونت دارند.

حسن شاهی به وام تعلق گرفته نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: وام هایی به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸درصد و دیگری ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ ۵درصد دراین دسته قرار دارند.

وی افزود:تعداد افراد ثبت نامی در نهضت ملی مسکن از سال ۱۳۹۹_۱۳۹۸ به ۳۹۲۸ میرسد که از این تعداد ۲۵۶۷ نفر واجد شرایط میباشند.

رییس بنیاد مسکن انار در ادامه گفت:اخیرا طبق دستورالعملی که در راستای نهضت ملی مسکن آمده، در روستاهای بیاض،گلشن،لطف آباد تملک زمین انجام میشود و صرفا هزینه آماده سازی جدول و زیرسازی آسفالت دریافت میشود.

وی اظهار داشت:درخصوص وام های بهسازی مسکن روستایی ۲۸۰ واحد سهمیه تعلق گرفته که تاکنون ۱۶۰ واحد معرفی و به بانک ارجاع شده است و مبلغ این وام ۳۵۰میلیون تومان با نرخ ۵درصد و بازپرداخت ۲۰ساله میباشد.

در ادامه جلسه رحیمیان رییس اداره راه و شهرسازی اظهار داشت: در راستای نهضت ملی مسکن بحث واگذاری زمین به خانواده های حداقل ۴فرزند زیر ۲۰سال را داریم که  قرعه کشی انجام شده نوبت اول ۳۵متقاضی داشتیم که به کارشناسی ارجاع شده اند.

وی گفت:طبق طراحی صورت گرفته بخشی از زمینها برای طرح جوانی جمعیت اختصاص یافته که دغدغه ای بابت زمین وجود نداشته باشد.

رحیمیان افزود:طی جلسات برگزار شده درفرمانداری انار، تعداد ۲۲۰۰قطعه طراحی شده وحریم های آن ها نیز اصلاح و امیداوریم این طراحی به بیش از ۲۲۰۰ قطعه برسد.

رییس اداره راه و شهرسازی بحث الحاق اراضی را یکی از مشکلات اساسی خواند که حل این مسئله به طول انجامید.

وی اظهار داشت:شهرستان انار جزو پیشگامان نهضت ملی مسکن می باشد و در مرحله اول در محدوده شهر ۲۰۲قطعه زمین به بنیاد مسکن  واگذار کردیم.

رحیمیان در ادامه افزود:تعهدات دولت در شهرستان انار تعداد ۱۲۰۲ واحد مسکونی می باشد که ازاین تعداد ۲۰۲قطعه جهت ساخت ۴۰۴واحد مسکونی انجام شده است.

وی گفت:در بحث نهضت ملی مسکن از تمامی ظرفیت ها استفاده شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی در پایان افزود:درخصوص آزادسازی بلوار آزادگان شمالی نیز با پیگیری مسئولین این موضوع در معاونت عمرانی استانداری کرمان نیز مطرح شد و نتایج مطلوبی بدست آمده است.

گزارش و عکس:نسرین عسکری

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=34556
  • دیدگاه‌ها برای ۲۵۶۷نفر واجد شرایط نهضت ملی مسکن در شهرستان انار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.