تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
10

گزارش اختصاصی صدای انار از تریبون آزاد دانشگاه ولیعصر رفسنجان و اظهارات دانشجویان در خصوص سفر رئیس جمهور

  • کد خبر : 25956
  • 23 آبان 1398 - 7:46
گزارش اختصاصی صدای انار از تریبون آزاد دانشگاه ولیعصر رفسنجان و اظهارات دانشجویان در خصوص سفر رئیس جمهور

روحانی بعد از شش سال آمد.

به گزارش صدای انار،تریبون آزاد دانشگاه ولیعصر رفسنجان در ۱۹ آبانماه در این مرکز دانشگاهی برگزار شد .

گزارش خانم سلطانی خبرنگار صدای انار از واکنش واظهارات دانشجویان دانشگاه ولیعصر رفسنجان در خصوص آمدن رئیس جمهور بعد از شش سال به رفسنجان را مشاهده می کنید:

☑دولت تدبیر وامید قرار بود مشکلات اقتصادی را ۱۰۰ روزه حل کنید پس چه شد؟؟؟چهارسال است که میگذرد.هنوز وعده های انتخاباتی شمادر ذهن ما هست.قرار بودچرخ سانترفیوژها با چرخ اقتصادی مردم بچرخد.قرار بود رونق اقتصادی نیاز ما به یارانه را حذف کند.این ها بماند چرا روی دستاوردها وزحمات دانشمندان هسته ای بتن ریختید؟!چرا این همه اختلاس در خانواده هایشان؟پس مبارزه با رانت خواری چه شد؟این سفر،سفر حل مشکلات مردم نیست سفر تبلیغات است.

☑بانوی دانشجوی دیگر در پشت این تریبون گفت:

آقای روحانی من از شما تشکر میکنم که به مردم ما در این شش سال قدرت تفکر را دادید.قبلا اگر جان به لبمان میرسید وخون به پا می افتاد کسی نمیگفت رأیمان را عوض میکنیم اما باکارهای شما کسانی که به شما رأی داده اند به درجه ای رسیده اند که میگویند ما اشتباه کرده ایم.

ممنون که باعث شدید در تصمیم هاوانتخاب هایمان تفکراتمان را وسیع تر کنیم.

☑یکی دیگر از دانشجویان:

ما خیلی داریم دولت روحانی را میکوبیم این را بدانیم هیچ کدام از دولت هایی که روی کار آمدند مدینه فاضله نبودند.اما دولت آقای روحانی چند تفاوت مهم بادیگر دولت ها دارد: به ما آزادی بیان را داده اند که امروز مثل شماها میتوانند بگویند غلط کردید،من هم به عنوان کسی که به ایشان رأی داده است منتقدش هستم وخیلی از جاهایی که باید خوب عمل میکرد، نکرد.اما شما صدا وسیما را نگاه کنید خیلی از مجری هایی که محو شده بودند برگشتند. این دفاعی هست که از جناب روحانی دارم.شایسته سالاری حرف اول در این دولت را زده است،صبر کنید نسل بعدی را ببینید که چگونه پیشرفت میکنند. مورد دیگر اینکه میگویند اصلاح طلب تفکرات ضد رهبری دارد اشتباه است.دلیل نمیشود که وقتی آقای روحانی اشتباه کرده است بگوییم اصلاح طلب ها را بزاریم به کنار.همین اصولگرایی که میتواند آزادانه حرف بزند یعنی اصلاح طلب. امام خمینی (ره)خودشان را یک اصلاح طلب اصول گرا میدانست ما نباید یکطرفه به قاضی بنشینیم.

چطور وقتی جناب آقای ظریف وکاترین اشتن به مذاکره راجب هسته ای نشسته بودند بعضی ها بدون اجازه از رهبری ورئیس جمهور از سفارت عربستان بالا میرفتند،اینکار را رئیس جمهور کرده است؟

اصول گرا و اصلاح طلب کنار هم پیش بروند نه در مقابل هم.

☑انتقادات دانشجویی در مورد نوع آموزش کشور:

دانشجویان نخبه و دیگر دانشجویان ما بخاطر تمام محدودیت های وحشتناکی که برایشان ایجاد شده است میگویند ما از خدایمان هست که این چهار سال تمام شود وچندرغاز حقوقی کف دستمان قرار دهند.

وضعیت نوع آموزش کشور ما خیلی ضعیف است باید حرفه وفن از همان ابتدای علایق شخص وارد کار تحصیلاتش شود نه اینکه بعد دوازده سال دانش آموزی و چهارسال دانشجویی با محیط کار وحرفه وفنش آشنا شود این قطعا ضربه ای میباشد به آینده کشور.این برمیگردد به سیستم آموزشی از کارآفرینی و نیروی جوان دائما نگوییم سیستم آموزشی باید اصلاح شود، آقای روحانی ممنونیم این سیستم را از پایه تقویت کنید.

واما آقای روحانی اگر شما یک درصد به نصایح رهبری گوش میدادید وضع مملکت به اینجا نمیرسید.

☑آقای روحانی شما که به دیدار شهر ها میروید ویک سری چیزهارا افتتاح میکنید دائما میگویید ما به رشداقتصادی رسیدیم که آمده ایم برای افتتاحش،واینکه این دلیلی برای پیشرفت علم میباشد حالا که علم ما پیشرفت کرده است بهتر است مذاکره کنیم تا بیشتر پیشرفت کنیم واگر دراین لحظه از آقای روحانی بپرسیم پس مقاومت ما چه میشود مذاکره برای چی؟مذاکره ومقاومت باهم منافات دارند؛ولی این بنده خدا میگوید نه منافاتی ندارند.

خب آقای روحانی معنای مقاومت را به درستی نمیدانیدوفکر میکنند مااگر مقاومت کنیم کشورمان منزوی میشود ولی اینگونه نیست چون پویایی درکشورمان فعال است و ما میتوانیم با تکیه بر خودمان رونق وپیشرفت اقتصادی داشنه باشیم واگر یک سرچ ساده در مورد مقاومت در گوگل بزنید دقیقا این جمله را بالا میاورد: به پا خواستن جمعی برای اعلان ضدیت کردن در برابر ظلم وستیزی که برعلیه شان به پا شده است،وما دراین سفرتان این را به شما آموزش دادیم.

☑واما دبیر عدالت خواه در این تریبون آزاد:

شما اگر جلد آخر صحیفه آقا را بازکنید میبینید که آقا میگوید جنگ تازه ای شروع شده است.به نظر شما این چه جنگی است که تازه ما دفاع مقدس را تمام کرده ایم؟

آقا میفرمایند:جنگ ما تازه شروع شده است جنگ ما جنگ بین فقر وغنااست وتنها کسانی باما خواهند ماند که راه مبارزه را ادامه دهند.

دوقطبی مدنظر آقا فقر وغنااست پس دوقطبی های اصلاح طلب واصولگرا چه میگویند؟ دوقطبی رئیس جمهور وفلان وفلان چی میگوید؟خیلی خب خیلی از ایرادات به رئیس جمهور وارد است اما خیلی از ایرادات هم به شما مردم وارد است.استارت شرکت های دانش بنیان را خود مردم زده اند،صحبت های حضرت آقا خطاب به مردم است،شما مردم وجوانان هستید که باید این عرصه ها را فراهم بیاورید مخصوصا دولت جوان حزب الله که اینقدر دربیانیه گام دوم از آن صحبت کردند ومقدمه حضور مردم را من چیزی جز شفافیت نمیدانم،چیزی که همه از آن فراری هستند. دو روز دیگر انتخابات اصلاح طلبان واصولگرایان در خیابان ها میریزند ودنبال جمع آوری رای هستند با حرف ها و تهدید هایشان که اگر یکی از کاندیدا ها مثلا کاندیدا های همین شهر رفسنجان حاضر شد اموال خودش واقوام درجه یکش را به مردم اعلام کنند من خودم شخصا از او در این دانشگاه حمایت میکنم.

این دوسال همیشه این دوقطبی در این شهر بوده است.وقتی امام حسین تو گودی قتلگاه بود این آقایون به اصطلاح انقلابی وحزب اللهی کجا بودند؟ ولی بدانید مسیحی کنار آقا امام حسین بود.رئیس جمهور خیلی از ایرادات وارده به خودش را به منتصبین حکومت وارد میکند،بیاییم جرم آنهارا تطهیرکنیم.

☑دانشجوی دیگری اظهارداشت که:

رئیس جمهور چرا به خود ملت ومردم ونیروی جوان اکتفا نکرد باید به خود مردم وجوانان انقلابیون نگاه میکردند. همانطور که آمریکا از گزینه جلوی روی میزش که جنگ نظامی بود نتوانست به دلیل پیشرفت های نظامی ما استفاده ای کند.

برای رونق اقتصادیمان حرف های رهبری را گوش دهیم به پای عمل بیاییم ویکی ومتحد باشیم.ما وابسته به غرب نمیباشیم.

☑دانشجوی معاونت سیاسی بسیج دانشگاه ولیعصر:

رئیس جمهور به نظر من شما به جای حرف زدن در دیدار شهریتان بهتر است به خوبی حرف مردم را بشنوید.یعنی حرافی دیگر بس است شنیدن کافی میباشد.سفارت ریاست جمهوری بیشتر بخاطر اهداف خودش آمده است. به قول دوستان حتما قرار است در مورد اینکه دوسال منتظربودیم برجام تصویب شود،دوسال دیگر اجرا شود،دوسال هست که داره لغو میشه دوسال بعدی هم احتمالا میخواهیم برایش عزاداری کنیم.

☑دانشجوی بعدی:

باسلام من عضو هیچ تشکل وحزبی نیستم وموقع انتخابات به جناب روحانی رأی دادم وخیلی پشیمونم واین بدترین انتخاب من بود. حرف من در مورد شهرم میباشد هفت تپه که برای شهر شوش میباشد که میتواند کلی نیروی کاری داشته باشد اما اشتغال زایی نمیکنند،استخدام نمیکنند.آقا جریان هفت تپه چه میخواهد بشود؟بعضی از حرف هارا هم نمیتوان در عموم زد پس والسلام.

☑یکی از دانشجویان دانشگاه درتریبون آزاد اعلام میکند دوستان به سمت درس خودتان بروید چرا که من ترم سه برای اینکه آقای روحانی رأی بیاورد کلی در انجمن اسلامی دانشگاه تلاش کردم وهمه چی بیهوده بود،پس وقتتون را الکی هدر ندهید. با این موارد چیزی تغییر نخواهد کردم.

☑دانشجوی بعدی:

آقای روحانی رئیس جمهور ما تا سال ۱۴۰۰ میباشد و محکم تا سال ۱۴۰۰ میرویم ولی بالاخره این چیزی است که هست حالا ما برای خیر مقدم گفتنش بریم یا نریم فرقی نمیکند.اما لازم میباشدکه بگم که بنر های تبلیغاتی که ستاد استقبال رئیس جمهور طراحی کرده اند میتوانم بگویم در قسمت نوشتن رئیس جمهور محبوب چشمانش را بسته ونوشته چون خودش هم باور نداشته.

آقای رئیس جمهور زمان انتخابات گفتند که من اگر نمیتوانستم مشکل مردم را حل کنم برای کاندیدا نمی آمدم ولی چی شده که حالا کاسه چه کنم چه کنم گرفته اند.

مردم مراقب رأی هایمان باشیم وگرنه باید تا ۱۴۰۰ دوباره ای این راه را برویم.سرنوشت هیچ ملتی جز خود آن ملت نمیتواند تغییر دهد.

☑دانشجوی دختری در تریبون آزاد تعجب خود را از آمدن رئیس جمهور محبوب به این شهر بعد از شش سال را اعلام میکند.

سنگ پایمان را به ایشان هدیه میدهیم.

دوستان خواهش بنده این است درست رأی بدهیم لیست رنگی ندهیم. قربان همگی

☑دانشجویی دیگر گفت به ما اسباب بازی داده اند ،اسباب بازی اصول گرایی،اصلاح طلبی،حزب بازی که نفهمیم اطرفمان دارد چه اتفاقاتی روی میدهد،حتی اسباب بازی ساده مثل شطرنج را به ما نداده اند منچ را به ما داده اند که براساس شانس واقبالمان جلو برویم.بچه ها مملکتمان دارد غارت میشود بجای این حزب بازی ها مملکتمان را دریابیم.

بچه ها ما باید مسئولیت پذیر باشیم پس آگاهانه مسئولیت رأی دادن را بپذیریم دیگر چنین اسباب بازی هایی هم دست من وشما نخواهند داد.

☑دانشجویی گفت امیدوارم این دوربین ها صدای ما را به رئیس جمهورمان برسانند وکسی از گفتن حرف ها و درد هایش نترسد.

☑دانشجویی که ضمن عرض سلام به حضار به مظلومیت مردم شهر بشاگرد،جنوب کرمان، سیستان وبلوچستان وتمامی مناطق محروم تسلیت گفت.

بنده اصلا تعارف با دوربین وشخص وفلان ندارم واقعا اگر نمیتوانید این مناطق را اداره کنید بگذارید جدا شوند.ما خودمان جدایی طلب نیستیم ولی اگر قرار است منطقه بشاگردبا این روال پیش برود بگذارید جدا شود،ما که زیربار ظلم نمیتوانیم برویم. دانش آموزان مدارس بشاگرد با وانت نیسان جابه جا میشوند ومسئول به این ها گفته اند ما توان اینکه سرویسی در اختیارشان قرار بدهیم را نداریم، پس شما توان چه چیزی را دارید؟یک مدرسه که نمیتوانی بسازی ویک توان سرویس دهی دانش آموزان را هم نداری خب پس پاتو بکش کنار ودر این رابطه شعری را خدمتتان میخوانم:

✔آمدی جانم به قربانت ولی حالا نیا،واقعا نیا،

خوش زبان حالا که ما افتاده ایم از پا،نیا

راستکی نه شاعرم نه عاشق ونه بی خیال

لاکن ناامیدم از همه دنیا،نیا

چاره نگفته هایم جز دوبیت شعر نیست

واسه دلداری برای این اوضاع واحوال،نیا

بی کسی درد عجیبی است خودت میدانی

خواهشا ایندفعه با قول های بس زیبا،نیا

درد های ما زیاد است وزمان ما اندک

من به دیدار تو می آیم ولی به اینجا،نیا

این چه تدبیری نمودی که پرپر شدند

لاله های راه علم درشهر ما،والا نیا

من بشاگردم عزادار همین تدبیرهاست

واسه دلگرمی ودل دادن به شهر ما،نیا

جاده ونیسان وعلم وقلب مادرهای ما

سوگ سیزده ساله هاست بی ناله وغوغا،نیا

آری از روز ازل بخت بشاگردم کج است

با پیام تسلیت برماتم این ها، نیا

گوشم از وعده وعیدهای شما پرگشته است

با چنین ترفندها دیگر بر این دل ها،نیا

از ولادت تا شهادت حرف خودم رک میزنم

با زبان بی عمل برهیچ یک از جاها حتی رفسنجان هم، نیا

معذرت میخواهم اگر نقدم کمی تند گونه است

داغ سیزده ساله هاست،لطفا کمی کوتاه بیا

والسلام

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=25956
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای گزارش اختصاصی صدای انار از تریبون آزاد دانشگاه ولیعصر رفسنجان و اظهارات دانشجویان در خصوص سفر رئیس جمهور بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.