10

چهاردهمین جشنواره قرآن مدهامتان در شهرستان انار برگزار شد/تصاویر/اسامی نفرات برتر

  • کد خبر : 26351
  • 22 آذر 1398 - 21:24
چهاردهمین جشنواره قرآن مدهامتان در شهرستان انار برگزار شد/تصاویر/اسامی نفرات برتر

چهاردهمین جشنواره قرآنی استانی “مدهامتان” از ۲۰ تا ۲۲ آذرماه جاری با حضور معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور وجمعی از مسئولین استانی و شهرستان در انار برگزار شد.

به گزارش صدای انار،چهاردهمین جشنواره قرآن مدهامتان در بخش قرایت، ترتیل، اذان، حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ جزء ۳۰ و پانزده سوره آخر قرآن، مفاهیم در پنج رده سنی ویژه خانم‌ها و آقایان و بخش هنری در خوشنویسی و تواشیح برای رده سنی زیر ۱۶ سال  در شهرستان انار برگزار شد.

محمدرضا علیزاده امروز (۲۲ آذر) در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره قرآنی مدهامتان استان در شهرستان انار ضمن تشکر از همه کسانی که حامی و برگزارکننده این جشنواره بودند و ضمن تشکر ویژه از مجتمع مس سرچشمه که در فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی همیشه حامی بوده است؛ این حمایت را از دلایل مهمی دانست که امروز شاهد استمرار جشنواره در شهرستان انار هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه قطعاً هرچه ما بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ و معارف قرآنی تلاش کنیم باز هم کار اندکی نسبت به دریای بیکران معارف قرآن انجام دادیم؛ ادامه داد: رویدادهای قرآنی یکی از اتفاقاتی است که می تواند نسبت به ترویج معارف قرآنی گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند ” تلاوت قرآن کریم مقدمه انس با قرآن است”، افزود: هرچه بیشتر در جهت افزایش کیفیت این رویداد قرآنی تلاش کنیم قطعاً شما عزیزان مردم را با قرآن و معارف قرآنی مأنوس کردید پس جای سپاسگزاری و تشکر داریم از کسانی که این رویداد را به صورت مستمر دنبال می کنند.

علیزاده در ادامه گفت: امیدوارم از ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد که به عنوان گسترده ترین شبکه فرهنگی مسجد در سطح کشور و استان هستند، استفاده کنید.

وی ادامه داد: در استان کرمان بیش از هزار کانون فرهنگی هنری مسجد با احتساب جنوب استان داریم پس این شبکه، شبکه گسترده ای است و قطعاً باید از ظرفیت این شبکه برای ترویج فرهنگ و معارف قرآن، ترویج فعالیت های فرهنگی و هنری متناسب با نوع حاکم بر مسجد استفاده کرد لذا این ظرفیت نباید مغفول واقع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: یکی از ویژگی هایی که کانون های فرهنگی و هنری مساجد دارد، محیطی امن و بستری برای فعالیت های فرهنگی و هنری و قرآنی است و چه محیطی سالم تر و بهتر از این محیط که فرزندان ما با مسجد و کانون های مساجد مأنوس شوند و در واقع فعالیت های مرتبط با مسجد با این عزیزان رقم بخورد.

وی گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت کانون ها در راستای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و از ابزارهای فرهنگی و هنری و قرآنی فرهنگی هنری برای جذب بچه ها به مسجد استفاده کنیم و با تعلیم و تربیت و پرورش این استعدادها در ترویج فرهنگ قرآنی، فعالیت های فرهنگی و هنری تلاش کنیم زیرا ما امروز اگر یک مسجدی و یک کانونی را در حوزه هنر، ادب و امسائل فرهنگی تربیت کنیم، قطعاً کمک بزرگی به آینده فرهنگ و هنر جامعه کردیم.

این مسئول در خصوص جایگاه این رویداد در شهرستان انار، بیان داشت: این رویداد که از سه دوره اخیر در شهرستان انار برگزار می شود به همت همه مسئولین بوده است و به نظرم این هم از عنایت های قرآن نسبت به مردم و مسئولین شهرستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره های دیگری در شهرستان های دیگر داریم، گفت: دلیل برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در شهرستان انار این بود که شهرستان انار ظرفیت های ویژه ای در حوزه قرآنی دارد و نسبت به جمعیت این شهرستان، بالاترین فعالیت های قرآنی را دارا است و خوشبختانه هر ساله شاهد رشد کمی و کیفی این جشنواره هستیم.

وی گفت: طبق آمار، کمتر از ۳۰۰ نفر شرکت کننده در جشنواره قبل بوده اما امسال بالای ۶۵۰ نفر شرکت کننده داشته است و از ویژگی های جشنواره امسال این است که بخش مجزایی برای شهرستان انار پیش بینی شد حدود ۴۳۰ نفر از قرآن آموزان و فعالین شهرستان انار در جشنواره شرکت کردند که آمار بسیار خوبی است لذا این جشنواره علاوه بر اینکه یک رویداد قرانی به صورت مسابقه است اما در حال حاضر به یک کارگاه آموزشی تبدیل شده است.

علیزاده در ادامه بیان کرد: جشنواره مدهامتان کار بزرگی است که جای خداقوت دارد و این رویداد به سمتی می رود که شهر انار را به یک شهر قرآنی تبدیل کند، شهری که مهم ترین رویداد فرهنگی در آن رخ می دهد و خوشبختانه این رویداد مستمر است و  امیدواریم سال به سال شاهد ارتقا سطح کیفی جشنواره باشیم زیرا شور و شوق قرآنی را در کمتر جایی می شود اینگونه مشاهده کرد.

در این مسابقات در رشته اذان رده سنی ۱۳ تا ۱۵ سال ابوالفضل اعرابی، محمدمهدی حسین خانی از شهرستان انار رتبه های اول و دوم و ابوالفضل خدابخشی از شهرستان شهربابک رتبه سوم و در رده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال پیمان خیرخواه، علی زواری و محمد امین جمشیدی به ترتیب از شهرستان های رفسنجان، کرمان و سیرجان نفرات اول تا سوم شدند.

در رشته ترتیل برادران رده سنی ۱۳ تا ۱۵ سال علی حسنی از شهرستان انار رتبه آورد و در رده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال مصطفی کربلایی، رضا رنجبر و بنیامین ابراهیم زاده به ترتیب از شهرستان های شهربابک، رفسنجان و کرمان نفرات اول تا سوم شدند.

همچنین در رشته ترتیل خواهران رده سنی ۱۳ تا ۱۵ سال فاطمه دهقانی از شهرستان انار رتبه اول و زهرا نژاد شاهرخ آبادی و فاطمه نژاد شاهرخ آبادی از شهرستان کرمان به ترتیب رتبه های دوم و سوم را آوردند و  در رده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال نسیبه یدالهی، محبوبه اصغر نژاد و ام البنین دره کردی از شهرستان کرمان نفرات اول تا سوم شدند.

در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم برادران محمد علی صادقیان از شهرستان انار رتبه اول و در رشته حفظ کل قرآن خواهران نیز فاطمه اسفند فر و فرشته قربانی به ترتیب از شهرستان های انار و کرمان نفرات اول و دوم شدند.

در رشته قرائت خواهران رده سنی ۱۳ تا ۱۵ سال فاطمه جوشن از کرمان رتبه اول و در رده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال  زینب علیپور و مرضیه جعفری به ترتیب از شهرستان های انار و کرمان نفرات اول و دوم شدند.

در رشته قرائت برادران رده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال نیز احمدرضا زینلی از شهرستان رفسنجان و علیرضا حسینی نوه از شهرستان انار به ترتیب دارای رتبه های اول و دوم شدند.

در رشته قرائت تقلیدی سبک استاد منشاوی در رده سنی ۱۳ تا ۱۵ سال عرفان اکبری، ابوالفضل حسینی و ابوالفضل سرخ کمانی همه از شهرستان کرمان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و همچنین در رشته قرائت تقلیدی سبک استاد مصطفی اسماعیل نیز حسین خواجه، محمدحسین حاج حسینی و امیرمحمد حسامی به ترتیب از شهرستان های بافت، انار و کرمان نفرات اول تا سوم شدند.

عکس:محمدرضا حسینی،نرگس سلطانی

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=26351
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای چهاردهمین جشنواره قرآن مدهامتان در شهرستان انار برگزار شد/تصاویر/اسامی نفرات برتر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.