تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
12

پیگیری ها و نامه نماینده انار و رفسنجان به رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص بخشودگی جرایم دیرکرد و سود تسهیلات تا ۱۰۰میلیون

  • کد خبر : 6337
  • 30 دی 1395 - 9:22
پیگیری ها و نامه نماینده انار و رفسنجان به رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص بخشودگی جرایم دیرکرد و سود تسهیلات تا ۱۰۰میلیون

نماینده انار و رفسنجان گفت:با توجه به عدم اجرای قانون بخشودگی جرایم دیرکرد و سود تسهیلات بانکی معوقه تا ۱۰۰ میلیون تومان، مکاتبه ای با سازمان برنامه و بودجه برای توجه به این مصوبه انجام شد.

احمد انارکی محمدی، نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: با توجه به عدم اجرای قانون بخشودگی جرایم دیرکرد و سود تسهیلات بانکی معوقه تا  ۱۰۰ میلیون تومان، مکاتبه ای با سازمان برنامه و بودجه برای توجه به این مصوبه انجام شد.

نماینده انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیستم بانکی کشور از نبود منابع گلایه دارند، این در حالی است که با اجرای قانون بخشودگی جرایم دیرکرد و سود تسهیلات بانکی معوقه تا  ۱۰۰ میلیون تومان، انگیزه برای پرداخت بدهی از سوی بدهکاران ایجاد می شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم افزود: متاسفانه بانک ها مصوبه مذکور را اجرا نمی کردند و حتی بخشش جرایم دیرکرد نیز اجرایی نشده است.

انارکی محمدی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم تسویه وام ها تا ۱۰۰ میلیون تومان شرایط اقتصادی و رکودی و بعضا خسارات وارده به کشاورزان بوده است، ادامه داد: اینکه برخی بدهکاران تعمدی از تسویه وام ها طفره می روند، قابل قبول نیست و بانک باید در این رابطه با کار کارشناسی زمینه وصول معوقات را فراهم کند.

انارکی محمدی گفت: تصمیمات دولت درباره بخشودگی سود تسهیلات، افزایش سرمایه بانک‌ها و تسویه بدهی‌های دولت می تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته باشد البته باید این تصمیمات اجرایی بشود.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: با توجه به اینکه مدت زمان کمی تا پایان سال باقی مانده ضرورت دارد مسئولان اقتصادی سریعا مصوبه بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های تا ۱۰۰ میلیون تومان را اجرایی کنند.

گفتنی است به موجب تصمیم دولت با بخشودگی تسهیلات تا یک میلیارد ریال و تا سقف یکصد هزار میلیارد ریال براساس شرایط و اولویت‌هایی که بانک مرکزی تعیین می‌کند، موافقت شد، همچنین با تصویب دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف شد تا از محل حساب مازاد مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال را به افزایش سرمایه دولت در بانک‌های دولتی و مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد ریال جهت پرداخت بدهی‌های مسجل دولت به بانک‌های عامل اختصاص دهد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=6337
  • دیدگاه‌ها برای پیگیری ها و نامه نماینده انار و رفسنجان به رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص بخشودگی جرایم دیرکرد و سود تسهیلات تا ۱۰۰میلیون بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.