11

پلمپ ۴۷ حلقه چاه غیر مجاز طی ۳ سال گذشته در شهرستان انار

  • کد خبر : 17100
  • 15 مهر 1397 - 18:23
پلمپ ۴۷ حلقه چاه غیر مجاز طی ۳ سال گذشته در شهرستان انار

مهندس کاردوست گفت: تعداد ۴۹ مورد از چاه هایی هم که دارای اضافه برداشت بوده، کاهش آبدهی در آن ها اعمال شده که با این اقدام حدود ۱۱ میلیون متر مکعب در برداشت از منابع آب صرفه جویی شده است.

علی زهرودی فرماندار انار روز یکشنبه ۱۵ مهر در جلسه اطلاع  رسانی و هم اندیشی بحران آب شهرستان انار که با حضور نمایندگان چاهها موتورها صورت گرفت اظهار داشت :۱۶ سال است که استان کرمان دچار بحران جدی آب و خشکسالی شده است و هر سال شاهد کاهش در بارش نزولات آسمانی هستیم که با شرایط کنونی بارندگی ، بایستی حداقل وضع موجود بحران آب را مدیریت کرد که البته نیاز به همکاری شهروندان و کشاورزان در مدیریت مصرف آب و روی آوردن به آبیاری نوین را دارد.
وی افزود ۲۷۲ روستا در استان با تانکر آبرسانی میشود که در صورت عدم مدیریت و همکاری کشاورزان و شهروندان امکان بروز این مسئله در سایر روستاهای استان نیز خواهد بود.
زهرودی همچنین یکی از راههای برون رفت از بحران آب و تک محصولی را روی آوردن به صنعت ، خدمات و کشت های نوین دانست.

مهندس کاردوست رئیس اداره منابع آب شهرستان انار در این جلسه افزود: تعداد ۴۹ مورد از چاه هایی هم که دارای اضافه برداشت بوده، کاهش آبدهی در آن ها اعمال شده که با این اقدام حدود ۱۱ میلیون متر مکعب در برداشت از منابع آب صرفه جویی شده است.

وی گفت:همچنین ۱۹۷ دستگاه کنتور بر روی چاه های شهرستان انار نصب شده که برای ۱۴۳ مورد از این کنتورها کارت شارژ صادر شده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان انار گفت: پایداری کشاورزی و استمرار برداشت از منابع آب برای نسل آینده مستلزم همکاری بهره برداران منابع آب تا رسیدن به افت صفر سانتی متر است.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=17100
  • دیدگاه‌ها برای پلمپ ۴۷ حلقه چاه غیر مجاز طی ۳ سال گذشته در شهرستان انار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.