تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
9

پایگاه‌های اورژانس در روستاها راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 560
  • 03 مرداد 1395 - 17:44
پایگاه‌های اورژانس در روستاها راه‌اندازی می‌شود

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس در روستاها خبر داد.

 دکتر امین صابری‌نیا رئیس اورژانس کشور در جمع خبرنگاران در سرعین با بیان اینکه این مرکز به دنبال برنامه‌های سال گذشته سه مسیر را دنبال می‌کند، گفت: امید می‌رود نوسازی ناوگان با توزیع ۱۸۰۰ آمبولانس تکمیل شود.

وی با اشاره به توسعه پایگاه‌ها در روستاها، افزود: اورژانس ۱۱۵ پیش از این پوشش جاده‌ای و شهری داشت و روستاها و عشایر محروم بودند و این مورد عدالت در حوزه سلامت را زیر سوال می‌برد، در دولت تدبیر و امید این بحث دنبال شد و کم کم پوشش اورژانس در مناطق روستایی نیز تکمیل می‌شود.

صابری‌نیا با بیان اینکه افزایش خدمات اورژانس هوایی بویژه برای مناطق محروم و صعب‌العبور کشور ضروری است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم توان زیرساختی در آمبولانس هوایی را افزایش دهیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه به دنبال توسعه استاندارد فضای اورژانس بیمارستانی هستیم، خاطرنشان کرد: در سالجاری به دنبال تکمیل و کامل شدن اورژانس‌های بیمارستانی از نظر فیزیکی هستیم.

وی حفظ شأنیت ایرانی را مهمترین هدف اورژانس دانست و گفت: تلاش شده است پرسنلی که در اورژانس کار می‌کنند، پرستاران با تجربه باشند، تا بهترین برخورد را با بیماران داشته باشند.

صابری‌نیا تاکید کرد: بهترین‌ها باید در اورژانس باشند تا بهترین خدمات را در بدترین شرایط ارائه کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه باید حداقل در داخل اورژانس خدمات به بیماران بصورت تخصصی ارائه شود، افزود: تلاش می‌کنیم متخصصین طب اورژانس را تربیت و تقویت کنیم.

وی از تدوین دستورالعمل یکسان‌سازی رفتارها در اورژانس‌های بیمارستانی خبر داد و افزود: بزودی این دستورالعمل بصورت جامع در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=560
  • دیدگاه‌ها برای پایگاه‌های اورژانس در روستاها راه‌اندازی می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.