تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
10

وقتی امانتدار بزرگ کشور به حقوق ۵۷ میلیونی هم قانع نبود!

  • کد خبر : 1135
  • 15 مرداد 1395 - 23:52
وقتی امانتدار بزرگ کشور به حقوق ۵۷ میلیونی هم قانع نبود!

بنابر اعلام رئیس سازمان بازرسی کل کشور، مسئولان صندوق توسعه ملی، تقاضای افزایش ۶۷ درصدی حقوق خود را برای سال جاری داشتند که تصویب نشد و این حقیقت نشان می‌دهد که صفدر حسینی به حقوق ۵۷ میلیونی هم قانع نبوده است.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در مراسم معارفه دوست حسینی و تودیع صفدر حسینی در صندوق توسعه ملی، صفدر حسینی را از ذخایر نظام یاد کرد و گفت: گذشته از ارادت شخصی بنده به دکتر حسینی، سایر اعضاء هیأت عامل سابق صندوق توسعه ملی نیز از بزرگان اقتصاد کشور هستند و الحق در دوران مسئولیت خود امانتداران بزرگی برای کشور بودند.

با توجه تقدیر بی‌سابقه نوبخت از صفدر حسینی، جا دارد عملکرد صفدر حسینی بار دیگر مرور شود.

 

۱- صفدر حسینی بابت افشای حقوق ۵۷ میلیونی و تحت فشار افکار عمومی مجبور به استعفا از ریاست صندوق توسعه ملی شد.

صفدر حسینی از فروردین تا اسفند سال ۹۴ به‌طور میانگین، ۵۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بابت حقوق دریافت کرده بود؛ به‌عبارت دیگر حسینی در سال گذشته جمعاً حدود ۶۸۶ میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته بود.

۲- جالب اینکه صفدر حسینی که با حقوق میانگین ماهانه ۵۷ میلیون فقط از یک دستگاه، بعید می‌رسد زندگی‌اش لنگ وام باشد، ۳۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات وام آن هم با نرخ سود چهار درصد دریافت کرده بود.

۳- مواردی که صفدر حسینی در فیش حقوقی بابت آنها پول می‌گرفت در مقابل دریافتی سایر کارمندان و کارگران تاسف‌بار بود: حق تلفن همراه (۳۶۰ هزار تومان)، هزینه پزشکی، هزینه‌های دندانپزشکی، یک‌سی‌ام پرداختی، اعیاد، بهره‌وری سه‌ماهه، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌هزینه خرید لباس، کمک‌هزینه خرید کتاب، کمک‌هزینه سفر، کمک‌هزینه ورزش، کمک‌هزینه تحصیلی و پاداش.

۴- بنابر اعلام رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در جلسه ای که ماه های گذشته با حضور رئیس جمهور برگزار شد، مسئولان صندوق توسعه ملی، تقاضای افزایش ۶۷ درصدی حقوق خود را برای سال جاری داشتند که با مخالفت سازمان بازرسی کل کشور، تصویب نشد. این حقیقت نشان می‌دهد که صفدر حسینی به حقوق ۵۷ میلیونی هم قانع نبوده است.

۵- بر اساس مواضع خود دولتی‌ها، صفدر حسینی از منافذ قانونی موجود استفاده کرده و اقدام به افزایش کلان حقوق خود و دریافت وام‌های نجومی  کرده بود. رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم تصریح کرده متاسفانه یک سری درزهای قانونی و فرارهای در این مسئله وجود داشته است و آنها از این مسائل استفاده و اقدام کردند.

۶- بنابر اعلام رئیس سازمان بازرسی کل کشور، صفدر حسینی و معاونانش در صندوق توسعه ملی پس از افشای دریافتی‌های نجومی شان، مجبور شدند یک میلیارد و خرده‌ای از پول‌های دریافتی را به خزانه بازگردانند. این رقم نشان می‌دهد که چه پول عظیمی دریافت کرده بودند و تا رسوا نشدند؛ حاضر نبودند آن را بیت‌المال بازگردانند.

۷- از عملکرد صفدر حسینی در صندوق توسعه ملی و عمل به تکالیف این صندوق در اعطای تسهیلات به بخش خصوصی به علت سانسور گزارش‌های آماری عملکرد این صندوق، چشم‌پوشی می‌کنیم.

 

با این حال، اگر این صندوق در دوره ریاست صفدر حسینی عملکرد مناسبی در اعطای تسهیلات به بخش خصوصی داشت، هیچ دلیلی بر سانسور گزارش‌های آماری عملکرد آن نبود. ضمن آن که تقریبا کمتر واحد تولیدی می‌توان پیدا کرد که در سه سال اخیر وام از صندوق توسعه ملی دریافت کرده باشد.

 

به نظر می‌رسد عمده منابع صندوق توسعه ملی صرف هزینه‌های دولت شده که یک نمونه آن رسوایی برداشت ۴٫۱ میلیارد دلار از منابع صندوق توسط بانک مرکزی بود که توسط دیوان محاسبات افشا شد.

 

نتیجه:

با توجه به موارد فوق، مشخص نیست جناب نوبخت بر مبنای کدام معیار، صفدر حسینی را امانتدار بزرگ و از ذخایر نظام  معرفی کرده است؟

منبع:افکارنیوز

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=1135
  • دیدگاه‌ها برای وقتی امانتدار بزرگ کشور به حقوق ۵۷ میلیونی هم قانع نبود! بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.