تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
11

همراهی مردم لازمه گذر از پیک بار مصرف برق در کرمان

  • کد خبر : 15424
  • 10 تیر 1397 - 17:36
همراهی مردم لازمه گذر از پیک بار مصرف برق در کرمان

همراهی مردم لازمه گذر از پیک بار مصرف برق در کرمان/ قدردانی برق شمال استان کرمان از صبوری و همراهی مردم نجیب دیار کریمان

عموما در فصل تابستان، شرکت های مدیریت تولید برق(نیروگاهها)، برق منطقه ای و توزیع نیروی برق استان ها بویژه مناطق گرمسیری که عمدتا تابستان های بالای ۴۰ درجه سلسیوس دارند به دلیل مصرف بالای برق بویژه استفاده از کولر های آبی و گازی ، با پدیده ای به نام پیک بار مواجه هستند.از طرفی افزایش جمعیت و تغییر سلیقه در تبدیل کولرهای آبی به گازی و تغییر سطوح رفاه اجتماعی در طول زمان‌ و … به این افزایش مصرف برق دامن می زند.

برخی استانها همچون کرمان پیک بار از اواخر ماه خرداد شروع می شود و تا مرداد ماه نیز ادامه دارد که نیاز به مدیریت مصرف انرژی الکتریکی دارند ؛ از یک طرف با مصرف خود استان و از سوی دیگر با تولید برق شبکه سراسری و دیسپاچینگ ملی جهت توازن بار شبکه برق کل کشور روبرو هستند.

در این خصوص با توجه به برنامه هایی که هر سال در راستای مدیریت مصرف انجام می شود همواره کرمان جزو استانهای موفق و پیشگام کشور در این عرصه است.
مدیرروابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ، شبکه برق استان را یکی از پایدارترین شبکه های برق کشور دانست و گفت: تابستان سال ۱۳۹۷، با روزگار سختی در بحث آب و برق روبرو خواهیم بود و با توجه به شرایط و آمار اعلام‌ شده حدود پنجهزار مگاوات تولید نیروگاه‌های برق ‌آبی کشور نسبت به سال گذشته کاهش خواهد داشت.
امیر جهانشاهی در باره وضعیت پیک‌ بارکرمان هم اظهار کرد که پیک بار مصرف برق استان مربوط به ساعت ۱۳ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ شب است که با اجرای طرح پیک سایی با همکاری خانه ها، سازمانها، موتور پمپ های کشاورزی و صنایع استان قابل مدیریت است.

وی در باره این طرح ها هم گفت: طرح کاهش یا قطع بار برنامه‌ریزی ‌شده، استفاده از مولد اضطراری، طرح ذخیره عملیاتی صنایع و جابجایی ساعات پیک بار در تابستان از جمله طرحهایی بود که سال گذشته در استان اجرا شد .
جهانشاهی یادآور شد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی وزارت نیرو ، مرکز دیسپاچینگ جنوبشرق در روز۵ تیرماه ۱۱۲ مگاوات و ۶ تیرماه ۶۰ مگاوات خاموشی در سطح شمال استان کرمان داشتیم.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم و صنایع با اجرای طرح‌های پیک سایی در تابستان این مهم محقق شود.

امیرجهانشاهی با تأکید بر لزوم بهبود عرضه برق و تامین تقاضای مصرف مشترکان در ساعات اوج بار افزود : شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان درسال گذشته موفق به کسب رتبه اول کاهش پیک و همچنین رتبه اول مدیریت مصرف برق کشور شد.
وی تاکید کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده ، با توجه به گرمای هوا در تیرماه سال جاری ، اهمیت آمادگی همه بخش ها در مدیریت مصرف برق به خصوص در ساعات پیک روز و شب را دوچندان کرده است.

این مسئول اظهار داشت اعمال خاموشی با اعلام لحظه به لحظه مرکز دیسپاچینگ ملی جهت مدیریت برق کل کشور و در نظر گرفتن سهمیه کاهش برق در شهرستان های شمال استان کرمان شامل شهر های: کرمان ، رفسنجان ، زرند ، شهربابک ، انار، کوهبنان ، راور ، نوق ، کشکوئیه ، راین، باغین ، شهداد، گلباف ، و چترود و‌توابع آنها می باشد که همزمان با پیک بار کشوردر سال ۹۷ با همکاری مشترکین کشاورزی ، صنایع ،کارخانجات بایستی به سطح قابل پذیرش شبکه برق کشور برسد.
وی از همکاری و یاری مردم شمال استان کرمان با صنعت برق درمدیریت مصرف وگذر از پیک بار سال ۱۳۹۷ تشکروقدردانی نمود.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=15424
  • دیدگاه‌ها برای همراهی مردم لازمه گذر از پیک بار مصرف برق در کرمان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.