تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
5

همایش گرامیداشت هفته سالمند در انار برگزار شد+تصاویر

  • کد خبر : 9922
  • 18 مهر 1396 - 21:40
همایش گرامیداشت هفته سالمند در انار برگزار شد+تصاویر

مراسم جشن روز سالمند با همکاری شبکه بهداشت، بهزیستی و کمیته امداد در انار برگزار شد.

مراسم جشن روز سالمند با همکاری شبکه بهداشت، بهزیستی و کمیته امداد در انار برگزار شد.

این مراسم که با حضور جمعی از سالمندان مرد و زن در محل سالن یادگار امام انار برگزار شد سالمندان از اموزشهای دکتر یوسفی متخصص عفونی و ریاست بیمارستان ولی عصر (عج) انار بهره مند شدند

ابتدای مراسم دکتر برجی مدیر شبکه بهداشت و درمان ضمن عرض خیر مقدم به سالمندان و مدعوین روز و هفته سالمند را گرامی داشتند.

دکتر برجی توجه به سالمند خصوصا در مراقبتهای بهداشتی این قشر از جامعه را یکی از اهداف سیستم بهداشت و درمان ذکر کردهو خاطر نشان کردند حدود ۳۰۰۰ نفر سالمند در حال حاضر در مراکز جامع سلامت شهرستان انار خدمات بهداشتی را بصورت رایگان دریافت می کنند.

در ادامه دکتر یوسفی اجزاء ۴ گانه سلامتی اعم از جسمی-روانی-اجتماعی و معنوی را برای سالمندان آموزش دادند.

ایشان در خصوص سلامت جسمی عنوان نمودند با بالا رفتن سن یکسری بیماریها به وجود می آیند از جمله بیماریهای قلبی –عروقی، فشار خون ، قند خون بالا ، آلزایمر و … که باید جهت درمان اقدام کرد.

وی گفت:سقوط از موارد بسیار بالای دوران سالمندی است که منجر به شکستگی لگن، ستون مهره ها می شود که در صورت عدم تعادل سالمند بایستی حتما از عصا یا واکر استفاده کند.

ایشان همچنین گفتند سلامت روانی دوران سالمندی بسیار مهم است و تنهایی یکی از دلایل افسردگی در این دوران است که از طرف اطرافیان باید مورد توجه قرار گیرند.

سلامت اجتماعی و معنوی نیز از جمله اجزاء سلامتی هستند که دکتر یوسفی مطرح نمودند.

در پایان این مراسم علاوه بر مداحی بمناسبت واقع شدن روز سالمند در ماه محرم توسط مداح اهل بیت آقای واحدالعین ، سالمندان فشار خون خود را اندازه گیری و با میوه و آش پذیرایی و سبد کالای بهداشتی به انها اهداء گردید .

  

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=9922
  • دیدگاه‌ها برای همایش گرامیداشت هفته سالمند در انار برگزار شد+تصاویر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.