تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
5
رییس اداره اوقاف شهرستان انار مطرح کرد؛

نیروگاه خورشیدی امامزاده محمدصالح به زودی به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 34055
  • 16 مهر 1402 - 19:15
نیروگاه خورشیدی امامزاده محمدصالح به زودی به بهره برداری می رسد

حسینی نوه گفت:نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلو واتی امامزاده محمدصالح انار به ارزش۷۰۰ میلیون تومان اجرا شده و بزودی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش صدای انار،یکشنبه ۱۶ مهرماه نشست خبری رییس اداره اوقاف شهرستان انار با اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حسینی نوه رییس اداره اوقاف شهرستان انار در این نشست اظهار داشت: در شهرستان انار تقریبا ۵۰ وقف وجود دارد و قدیمی ترین وقف مربوط به ۳۰۰ سال پیش است که مربوط به خواجه شریفی است
و عمده وقف ها مربوط به زمان های گذشته می باشد.

وی گفت:درآمد های اوقاف در زمینه های عمرانی، فرهنگی و مدیریتی هزینه میشود .

رییس اداره اوقاف شهرستان انار گفت:مشکل بزرگ شهرستان انار در زمینه وقف، وقف خاص است که برای اولاد به جا گذاشته است و باید زمین ها اجاره داده می‌شده و از در آمد آن تقسیم می‌کردند ولی زمین ها بین اولاد تقسیم شده و آنها زمین ها را فروخته اند درصورتی  که زمین ها وقف بوده است.

وی افزود:شهرداری انار اگر زمین وقف را بخواهد مورد کاربری قرار بدهد باید زمینی را بصورت جایگزین به اوقاف بدهدیا اجاره ای را پرداخت کند.

وی گفت:نگهداری موقوفات،مرکز قرآنی دارالتعلیم،برگزاری مراسمات جشن و عزاداری بازدید از موقوفات از فعالیتهای این اداره می باشد.

حجت الاسلام حسینی نوه در خصوص زمین های بلا استفاده موقوفات که به دلیل کم آبی رها شده اند افزود: سرمایه گذار ها می‌توانند روی این زمین ها طرحی اجرا کنند اما اجازه واگذاری داده نمیشود و متاسفانه این زمین ها به مکان و انبار زباله تبدیل شده‌اند.

حسینی نوه در ادامه گفت: در پشت بام امامزاده محمد صالح(ع)نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلو واتی به ارزش۷۰۰ میلیون تومان اجرا شده و بزودی به بهره برداری می‌رسد.

رییس اداره اوقاف انار در خصوص آستان مقدس امامزاده محمدصالح گفت:کرامات امامزاده باید در قالب کتاب جمع آوری شود و نیاز به افرادی کاربلد و پیگیر می باشد.

وی تصریح کرد:هیئت امنا امامزاده محمدصالح (ع)باید از افرادی دلسوز و جذب کننده کمک های مردمی باشد و باید شامل افرادی از سپاه،روحانی و از عمران و افراد شاخص باشد.

وی گفت:امامزاده محمد صالح (ع) ۳۶۰۰ قصب زمین پسته دارد که محصول از آن برداشت میشود و درآمد بیشتر امامزاده از پسته و فروش قبر می باشد.

رییس اداره اوقاف شهرستان انار در خصوص ساخت موزه گفت:ساخت موزه خواست بیشتر مردم است اما از نظر امنیتی باید مکانی فراهم شود و این موضوع نیاز به هزینه و پیگیری های زیادی دارد.

گزارش و عکس:فاطمه رجبی زاده

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=34055
  • دیدگاه‌ها برای نیروگاه خورشیدی امامزاده محمدصالح به زودی به بهره برداری می رسد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.