تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
4

نگرانی و گلایه مردم انار از حضور اتباع بیگانه در سطح شهر

  • کد خبر : 33844
  • 15 مرداد 1402 - 19:48
نگرانی و گلایه مردم انار از حضور اتباع بیگانه در سطح شهر

شهروندان انار می گویند اگر شهرستان منطقه ممنوعه اتباع است چرا این حجم از اتباع وجود دارد و روز به روز تعدادشان در سطح شهر با زن و بچه رو به افزایش است.

مردم انار در حالی میزبان اتباع بیگانه هستند که این شهرستان جزمناطق ممنوعه اتباع بیگانه در کشور ثبت شده است و هم اکنون افاغنه به ساکنان اصلی برخی از مناطق شهر انار تبدیل شده اند و ادامه این روند اناریها را با مشکلات متعددی مواجه خواهد کرد.

افغانها که در روزهای ابتدایی مهاجرت فرهنگ و آداب و سنن خود را به شدت حفظ می کردند به خوبی از جامعه قابل شناسایی بودند اما هم اکنون پس از گذشت سالها با فرهنگ ایرانی خو گرفته اند و دیگر به سادگی نمی توان آنها را از مردم عادی تشخیص داد.

هر چند در ابتدا کارهای سخت در بخشهای مختلف بر عهده اتباع بیگانه بود اما هم اکنون افغانها در بسیاری از امور سر رشته کار را به دست گرفته اند.

بخش عمده ای از افغانهای ساکن انار را نیز افغانها غیر مجاز هستند که بدون هیچ مجوزی وارد کشور شده اند و طبق اخبار نیروی انتظامی شهرستان انار در هر سرقت و جرمی که در شهرستان گزارش می شود پای اتباع بیگانه در میان است.

متاسفانه در خیابان، کوچه ها ،منازل قدیمی، بازار و اماکن تفریحی و مخصوصا نانواییهای سطح شهر انار تعداد اتباع بیگانه قابل رویت می باشد و افزایش تعداد اتباع زنگ خطری برای مردم شهرستان انار می باشد و اگر کنترل و ساماندهی نشوند،روزگار کنونی شهرستان رفسنجان گریبانگیر انار خواهد شد.

تعداد زیادی از شهروندان اناری از حضور رو به افزایش اتباع بیگانه در سطح شهر انار و روستاها گله مند هستند و اعتراضات زیادی را به صدای انار ارسال کرده اند و از مسئولین شهرستان خواستار ساماندهی و تعیین تکلیف کردن اتباع می باشند.

شهروندان می گویند اگر شهرستان منطقه ممنوعه اتباع است چرا این حجم از اتباع وجود دارد و روز به روز تعدادشان در سطح شهر با زن و بچه رو به افزایش است و جالب اینجاست که بعضی اتباع دیوار به دیوار منزل مسئولین شهرستان سکونت دارند.

شهروندی می گوید وقتی به نانواییهای سطح شهر انار مراجعه می کنیم با صف طولانی و تعداد زیادی از زن و بچه اتباع بیگانه مواجه می شویم و زمان بسیار طولانی برای گرفتن تعداد کمی نان در نانوایی معطل می شویم و هر اتباع بیگانه حداقل بیست قرص نان میخرد بدون دادن یک ریال مالیات و عوارض و با امنیت کامل در سطح شهرستان عبور و مرور می کند.

شهروند دیگری به صدای انار گفت: امروز فرزندم را به پارک بردم ولی تعداد زیادی از بچه های اتباع بیگانه در پارک بودند و فرصتی به ایرانی ها برای بازی نمی دادند.

این شهروند گفت بهداشت فردی این بچه ها چندش آور بود و وسایل بازی را نجس کرده بودند و در آخر فرزندم را با گریه از پارک به خانه بردم.

شهروند دیگری می گوید:چرا ما باید تاوان سرمایه داران و پسته کاران عمده شهرستان را بدهیم؟ آیا مسئولان قضایی و انتظامی شهرستان این حجم از افاغنه در سطح شهر و مخصوصا چاه موتورهای اربابی و شرکت پسته های واقع در روستاهای نزدیک انار را نمی بینند و اگر میبینند چرا چشمانشان را بسته اند؟

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=33844
  • دیدگاه‌ها برای نگرانی و گلایه مردم انار از حضور اتباع بیگانه در سطح شهر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.