تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
14

نشست خبری با رئیس جمعیت هلال احمر انار برگزار شد+ تصاویر

  • کد خبر : 14447
  • 25 اردیبهشت 1397 - 10:01
نشست خبری با رئیس جمعیت هلال احمر انار برگزار شد+ تصاویر

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان انار گفت:  در حال حاضر۵۴۳ نفر در بخش های مختلف اعم از حمایت و مشارکت داوطلب عضو جمعیت هلال احمر شهرستان انار هستند.

به گزارش صدای انار ،  بمناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر،نشست خبری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان انار با اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد.

محمود بهشتی نیا رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان انار در این نشست ضمن گرامیداشت هفته هلال احمر اظهار داشت: هلال احمر یک جمعیت ارزشی در راه تسکین آلام بشری و تفاهم و صلح پایدار ، امنیت و آسایش و حمایت از سلامت زندگی انسان ها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه خانه هلال احمر محل خدمت مردان و زنان  بی ادعاست گفت: بیشتر هدف هلال احمر کمک به مصدومین و افرادی است که در حوادث گرفتار شده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان انار گفت:  در حال حاضر۵۴۳ نفر در بخش های مختلف اعم از حمایت و مشارکت داوطلب عضو جمعیت هلال احمر شهرستان انار هستند.

 وی در خصوص فعالیت های این جمعیت در حوزه های مختلف که در سال گذشته انجام شده اظهار داشت: برگزاری طرح فرشتگان رحمت ،ارائه  داروهای رایگان بین نیازمندان در روستاها ، توزیع بسته های غذایی بین نیازمندان در ایام منتهی به سال نو که توسط خیرینی که عضو این جمعیت هستند تامین می شود و همچنین برگزاری طرح همای رحمت ویژه ایام ماه رمضان که امسال هم برگزار خواهد شد.

 وی درخصوص طرح ویزیت رایگان که توسط این جمعیت هر سال در مناطقی از شهرستان برگزار می شود اظهار داشت: سال گذشته این طرح در روستاهای مهدی آباد و دهستان بیاض اجرا شد و در سال جاری این طرح  با همکاری شبکه بهداشت و درمان در خانه بهداشت قربان آباد اجرا شد و بیش از ۶۰ نفر از اهالی روستاهای قربان آباد و علی آباد در خانه بهداشت شهید رییسی قربان آباد توسط پزشک هلال احمر ویزیت و داروی رایگان دریافت کردند.

بهشتی نیا از افتتاح خانه های هلال در روستاهای انار به مناسبت هفته هلال احمر نیز خبر داد و گفت: این خانه ها به همت خیرین آن منطقه ساخت و تجهیز شده و شعبه ای از هلال احمر شهرستان انار می باشند و تمام هزینه های این خانه ها به عهده دهیاری می باشد  و انشاالله تا پایان این هفته خانه های هلال  در روستاهای لطف آباد،ده رئیس ،شاهم آباد و امینشهر افتتاح خواهند شد

وی در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته کمک های نقدی و غیر نقدی جمعیت هلال احمر انار که بخشی از آن کمک های مردمی با ارزشی بالغ بر ۶۰میلیون تومان بود جمع آوری و به مناطق زلزله زده کرمانشاه و کوهبنان ارسال شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان انار  در خصوص استقرار اتوبوس اهدای خون هلال احمر اظهار داشت: اهدای خون هر ۱۵روز یکبار( سه شنبه ها)  در ساختمان بانک خون انار واقع در بلوار ولیعصر (عج) جنب کلینیک امین انجام می شود.

وی  گفت : رسانه ها در کنار جمعیت هلال احمرمی توانند کمکهای شایانی را انجام دهند  وما  از رسانه ها میخواهیم در جهت ترغیب مردم برای شرکت در دوره های آموزش کمک های اولیه هلال احمر که بصورت رایگان برگزار می شود ما را یاری کنند .

بهشتی نیا در خصوص تعداد کانونهای این جمعیت که هم اکنون در شهرستان فعالیت دارند اظهار داشت: در رده جوانان  دو کانون ۳۲۷ نفر،مدارس ۹ کانون ۲۴۰ نفر،روستاها ۲ کانون ۱۴۷ نفر، مهد کودکها ۲ کانون ۱۵۲ نفر در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه گفت: در هفته هلال احمر مسابقات طناب کشی،ریگ نوردی و کوهنوردی توسط این جمعیت انجام شد.

وی در خصوص حوادث جاده ای شهرستان گفت: در سال گذشته نیروهای امدادی هلال احمر انار در  ۵۰مورد حادثه جاده ای ،۴ مورد آتش سوزی ،۱ مورد زلزله که خسارنی نداشت و ۱مورد سیل و آبگرقتگی در داخل شهرستان حضور داشتند.

وی گفت: در سال گذشته ۲۶ مورد مانور عملیاتی و ۱۱ اردو توسط این جمعیت برگزار شده است.

رئیس هلال احمر انار در رابطه با میزان آمادگی شهرستان در برابر حوادث طبیعی گفت: قادر هستیم در ساعات اول حادثه ، امداد و نجات به مصدومان را انجام دهیم و ۲۲ قلم کالای اساسی امدادی به میزان ۲درصد جمعیت شهرستان برای زمان وقوع حوادث در انبارذخیره شده است.

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=14447
  • دیدگاه‌ها برای نشست خبری با رئیس جمعیت هلال احمر انار برگزار شد+ تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.