5

نشست اعضای شورای شهر انار و اصحاب رسانه با مهندس انارکی محمدی+ تصاویر

  • کد خبر : 14265
  • 14 اردیبهشت 1397 - 15:01
نشست اعضای شورای شهر انار و اصحاب رسانه  با مهندس انارکی محمدی+ تصاویر

اعضای شورای شهر انار و اصحاب رسانه شهرستان با مهندس انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

به گزارش صدای انار ۱۳ اردیبهشت ،اعضای شورای شهر انار و اصحاب رسانه شهرستان با مهندس انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی دیدار داشتند.

در این نشست حسین جلالیان عضو شورای شهر اناراظهار داشت : بودجه شهرستان در سال ۹۷، هفت و نیم میلیارد تومان تعیین شده است که از این میزان، نزدیک به دو میلیارد تومان در بحث عمرانی در نظر گرفته شده است.

وی ضمن اشاره به پایین بودن درآمد باتوجه به تک مجصولی بودن شهرستان افزود: اعتباری که برای ورودی شهر (از پلیس راه تا میدان امام حسین) نیاز است نزدیک به یک میلیارد تومان است.

مهندس جلالیان در ادامه به وضعیت آسفالت شهری اشاره کردند و گفتند وضعیت اکثر خیابان و بلوار های شهر نامناسب است و اگر توجه نشود در اینده با معضل بسیار بزرگی در معابر و خیابانهای شهر مواجه خواهیم بود.

در ادامه اعضای شورای شهر انار موضوعاتی  در خصوص ایجاد مجموعه فرهنگی در شهرانار، استقلال برخی ادارات شهرستان انار، تملک خانه ابوالحسن خان  توسط شهرداری، ایجاد پارک بانوان، اعتبار جهت ساخت میدان امام حسین ،ایجاد شهرک فنی در کمربندی انار را به مهندس انارکی محمدی نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان مطرح و در خصوص این موضوعات تبادل نظر صورت گرفت.

در ادامه مهندس انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در خصوص اعتبارات شهرداری انار بزودی جلسه ای  با مهندس افشانی رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور  و شهردار و اعضای شورای شهر انار تشکیل می شود و مشکلات و مسائل شهری در این جلسه مطرح خواهد شد.

وی افزود:ما باید مسائل و مشکلات شهرستان را بصورت کارشناسی مطرح و برای رفع مشکلات  راه حل منطقی و کارشناسی شده ارائه دهیم.

مهندس انارکی محمدی گفت: با رایزنی و تعامل با مسئولین رده بالای کشوری و آوردن آنها در دو شهرستان انرا و رفسنجان و دیدن وضعیت موجود و کمبود ها و مشکلات شهرستان  پیگیر حل مشکلات هستم.

محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی  در خصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در انار گفت: از سال گذشته درخواستی مبنی بر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در انار با توجه به موقعیت جغرافیایی و تک محصولی بودن منطقه داده شده است و بازدیدی که چند وقت پیش مشاور رئیس‌جمهور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از منطقه انار داشتندشرایط منطقه را دیدند و موافقتهای اولیه برای ایجاد این منطقه در شهرستان انار انجام شده و با تایید این لایحه در مجلس انشاالله در اینده ای نزدیک شاهد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان انار خواهیم بود.

مهندس انارکی در ادامه افزود: انتقال آب از خلیج فارس در حال انجام است و تا نزدیکی سیرجان رسیده است و شش هزار میلیارد برآورد هزینه آن این طرح می باشد که مبلغ چهار هزار میلیارد آن تامین اعتبار شده و دو هزار میلیارد آن را از طریق مشارکت چند بانک پیگیر هستیم.

وی در پایان در خصوص وضعیت بحرانی محصول پسته در شهرستانهای انار و رفسنجان در سالجاری اظهار داشت: سال جاری خسارت سنگینی به کشاورزان منطقه وارد شده است و ما با بحران جدی در این مناطق روبرو خواهیم بود و در تلاشیم بتوانیم تسهیلات با درصد کم برای کشاورزان منطقه در نظر بگیریم تا بتوانند بحران امسال را پشت سر بگذارند.

عکس: منصور زارع

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=14265
  • دیدگاه‌ها برای نشست اعضای شورای شهر انار و اصحاب رسانه با مهندس انارکی محمدی+ تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.