11

ممنوع‌التصویری رئیس جمهور اسبق پابرجاست

  • کد خبر : 1238
  • 17 مرداد 1395 - 16:31
ممنوع‌التصویری رئیس جمهور اسبق پابرجاست

سخنگوی قوه قضاییه توضیحاتی در مورد دستگیری آقازاده دولت نهم، لغو کنسرت مشهد و ممنوع‌التصویری رئیس جمهور اسبق عنوان کرد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصدمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در روز خبرنگار در خصوص بازداشت «ی.ر» یکی از آقازاده‌ دولت نهم، گفت: تاکنون اسم وی را نشنیده و اطلاعی از بازداشت وی هم ندارم.
سخنگوی قوه قضاییه در مورد لغو کنسرت موسیقی در مشهد و همچنین واکنش وزیر کشور نسبت به این امر، افزود: مجوز برگزاری این موسیقی توسط وزارت ارشاد صادر می‌شود ولی دادن مجوز مانع از وظایف مدعی‌العموم و همچنین اقدامات نیروی انتظامی نیست.
وی افزود: بخش‌های مختلف وزارت کشور از جمله نیروی انتظامی در مورد پیشگیری و مقابله و برخورد با برخی از اقدامات، وظایف خاص خود را دارند.
معاون اول قوه قضاییه اظهارداشت: نیروی انتظامی برای پیشگیری از برخی از جرایم وظایف روشنی دارد که در این خصوص نیز موضوع کاملاً روشن است لذا هیچ چیزی مانع از وظایف دادستان و نیروی انتظامی از انجام وظایف آنها نیست.
وی در مورد ممنوع التصویری سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق و همچنین اختلاف بین دادستانی و شورای امنیت ملی افزود: بارها در این خصوص اظهار نظر کرده‌ام، شورای امنیت ملی مصوبه‌ای در این خصوص داشت و به صورت مصداقی دبیرخانه در این خصوص واکنش داشته است ضمن اینکه وظایف دادستانی و دبیرخانه شورای امنیت ملی با یکدیگر منطبق است و اجرایی شده است همچنین این مصوبه نیز تاکنون لغو نشده است. همچنین دستوری که از مرجع رسمی صادر شده لازم الاجراست لذا مصوبه شورای عالی امنیت ملی در این خصوص همچنان پابرجاست.
اژه‌ای در خصوص عدم انتشار برخی احکام به صورت رسمی در خبرگزاری‌ها یا سایت‌ها و روزنامه رسمی تصریح کرد: برخی از احکامی که قطعی شده قطعاً اعلام خواهد شد و می‌توان آن را منتشر کرد ولی زمانی که حکمی قطعی نشده و از نظر قانونی دارای مشکل برای انتشار است نمی‌توان آن را اعلام رسمی کرد.
اژه‌ای همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص دادگاه متهمان حمله به سفارت عربستان نیز افزود: تاکنون حکمی در مورد آنها صادر نشده است.
لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=1238
  • دیدگاه‌ها برای ممنوع‌التصویری رئیس جمهور اسبق پابرجاست بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.