8

مرکز فیزیوتراپی بهزیستی در انار احداث خواهد شد/۴۷۰ معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان

  • کد خبر : 11083
  • 12 آذر 1396 - 10:53
مرکز فیزیوتراپی بهزیستی در انار احداث خواهد شد/۴۷۰ معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان

رئیس بهزیستی شهرستان انارگفت:با توجه به اینکه در شهرستان انار مرکز فیزیوتراپی دولتی نداریم و معلولین ما برای مراجعه به مراکز فیزیوتراپی رفسنجان و استان توانایی لازم را ندارند،با پیگیریهای صورت گرفته  وبا توجه به اعتبار تخصیص یافته، بزودی ساخت مرکز فیزیوتراپی بهزیستی انار آغاز می شود و قول وسایل و تجهیزات این مرکز از اداره کل استان گرفته شده و پیمانکار بزودی ساخت این مرکز را شروع خواهد کرد.

حمید پوداتات رئیس بهزیستی شهرستان انارضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان به خبرنگار صدای انار گفت: حدود ۵۰۰نفر در حوزه های ناتوانی های جسمی که شامل نابینایی ،ناشنوایی ،معلولین ، بیماران ذهنی  و ضایعه های نخاعی و همچنین در بخش امور اجتماعی که شامل زنان سرپرست خانوار است  تحت پوشش بهزیستی شهرستان  انار می باشند.

رئیس بهزیستی شهرستان اناردرباره جمعیت معلولین شهرستان انار اظهار داشت: هم اکنون حدود۴۷۰ معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان می باشند .

ایشان درادامه افزود:با توجه به اینکه در شهرستان انار مرکز فیزیوتراپی دولتی نداریم و معلولین ما برای مراجعه به مراکز فیزیوتراپی رفسنجان و استان توانایی لازم را ندارند،با پیگیریهای صورت گرفته  وبا توجه به اعتبار تخصیص یافته، بزودی ساخت مرکز فیزیوتراپی بهزیستی انار آغاز می شود و قول وسایل و تجهیزات این مرکز از اداره کل استان گرفته شده و پیمانکار بزودی ساخت این مرکز را شروع خواهد کرد.

وی در خصوص مناسب سازی اماکن و معابر برای رفاه معلولین شهرستان اظهار داشت: از زمانی که دکتر صادق‌زاده بعنوان مدیرکل بهزیستی استان کرمان منصوب شدند به جد پیگیر این موضوع بودند و به تبع آن ما هم این موضوع را در اولویت کاریمان قرار دادیم و در استان جزء شهرستانهایی بودیم که در این زمینه خوب کار کردیم و در خصوص مناسب سازی جلسات متعددی برگزار کردیم و سعی کردیم پیگیری این موضوع در حد برگزاری جلسه نباشد و عملیاتی هم کار کردیم و ارگانهای مختلف در خصوص این موضوع با ما همکاریهای لازم را داشتند بعنوان مثال: ایجاد رمپ در ورودی صحنهای امامزاده محمد صالح،پارک کودک،دانشگاه آزاد و پیام نور و پارک روستای قربان آباد،تالارملائکه

رئیس بهزیستی شهرستان اناردر خصوص اشتغال زایی برای افراد تحت پوشش گفت: برای معلولین و افراد تحت پوشش بر اساس توانایی ها و تخصصی که دارند بعد از ارزیایی و اعطای مدرک ، تسهیلات بانکی بلاعوض و یا مدت دار با سود ۴ درصد پرداخت میشود و تعدادی از افراد تحت پوشش این سازمان در انار از این طرح استفاده کرده اند.

وی در خصوص بحث مسکن معلولین گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در خصوص مسکن معلولین انجام گرفته و در شهرستان انار برای ۷ نفر (دومعلول) ساخت مسکن در حال انجام می باشدو برای ۶ نفر دیگر ،نیز به کرمان درخواست داده ایم.

وی گفت: دولت برای ساخت مسکن برای دومعلولین مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  با سود ۴ درصد در نظر گرفته است و تمامی انشعابات(برق-اب-گاز-تلفن ) بصورت رایگان واگذار می شود.

وی در ادامه گفت:با پیگیریهای صورت گرفته توسط اداره بهزیستی انار با همکاری اداره برق شهرستان و شهرداری انار زیرساختهای آب و برق برای واحدهای مسکونی در حال ساخت دو معلولین اماده شده است.

در ادامه رئیس بهزیستی شهرستان انار در خصوص مهدکودکهای تحت نظارت بهزیستی شهرستان اناراظهار داشت: در حال حاضر تعداد۷ مهد کودک تحت نظارت بهزیستی انار درحال فعالیت می باشند که در این مهدها، مربیان مجرب و آموزش دیده کار تربیت نونهالان را برعهده دارند.

رئیس بهزیستی اناردر خصوص طرحهایی  که در این مرکز انجام می شود،  به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان اشاره کرد و گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال  از اول ابان تا پایان اذرماه در بهزیستی شهرستان انجام می شود.

وی درخصوص طرح شنوایی سنجی نوزادان نیز اظهار داشت: این طرح با برنامه ریزی های انجام شده در سال۹۵ هر ۴۵یک روز یکبار در انار اجرا خواهد شد و همچنین طی تفاهم نامه ای که در استان کرمان با ثبت احوال صورت گرفته ، تا زمانیکه نوزادان مورد سنجش تست شنوایی  قرار نگیرند شناسنامه برای آنها از سوی ثبت احوال صادر نمی شود. وطی تفاهم نامه ای که در استان کرمان با ثبت احوال صورت گرفته ، تا زمانیکه نوزادان مورد سنجش تست شنوایی  قرار نگیرند شناسنامه برای آنها از سوی ثبت احوال صادر نمی شود.

پوداتات در پایان گفت: دوره های آموزشی طرح آموزش خانواده،طرح مهارت های زندگی،آموزش پیش از ازدواج توسط این مرکز در طول سال برگزار می شود.

 

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=11083
  • دیدگاه‌ها برای مرکز فیزیوتراپی بهزیستی در انار احداث خواهد شد/۴۷۰ معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.