تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
7

مراسم روز بزرگداشت امامزاده محمد صالح (ع) برگزار شد

  • کد خبر : 15645
  • 30 تیر 1397 - 12:35
مراسم روز بزرگداشت امامزاده محمد صالح (ع) برگزار شد

امام جمعه انار گفت:کرامت های زیادی از آستان مقدس امامزاده محمد صالح مشاهده شده است که نه تنها مردم شهرستان انار بلکه مردم سایر نقاط کشور ازاین آستان مقدس حاجتها گرفته اند.

حجت الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار در مراسم تجلیل از امامزاده محمد صالح (ع)در صحن انقلاب گفت :امامزادگان به سه دلیل هجرت، دعوت و محبت ایرانی‌ها به اهل بیت (ع) به کشور ما آمدند.

امام جمعه انار گفت :امامزادگان به خاطر محبوبیت نزد خداوند ، تقوا و معنویت جایگاه والایی و شیعیان با تمسک به آیه ( قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی ) با ابراز و اظهار محبت و مودت به امامزادگان وظیفه الهی خود را انجام میدهند و به دعوت قرآن و رسول خدا لبیک می‌گویند.

حجت الاسلام‌منتظری گفت :یکی از الطاف و عنایات الهی آرامگاه امامزاده محمد صالح(ع) در شهر ماست که از یک جهت با پنج واسطه به امام سجاد(ع) و از جهتی با شش واسطه به امیرالمومنین علی (ع) می‌رسد .

امام جمعه شهرستان انار به شهادت امامزاده محمد صالح اشاره کرد و گفت :امامزاده محمد صالح در جریان قیام های علویون در زمان امام هادی(ع) توسط کسانی که تفکر خوارجی داشتند در این شهر درگیر شده و طی یک جنگ به فیض شهادت نائل می‌شود.لذا به جهت شهادتش بر بسیاری از امامزادگان فضیلت داشته و به نزد خداوند متعال بیشتر مورد عنایت است .

وی در ادامه گفت:کرامت های زیادی از آستان مقدس امامزاده محمد صالح مشاهده شده است که نه تنها مردم شهرستان انار بلکه مردم سایر نقاط کشور ازاین آستان مقدس حاجتها گرفته اند .

حجت الاسلام منتظری به ساخت و سازها و توسعه زیارتگاه امامزاده اشاره کرد و گفت :بیش از ۸۰ درصد از ساخت و ساز ها و بناهای زیارتگاه امام زاده محمد صالح مربوط به بعد از انقلاب اسلامی است .

وی در ادامه افزود:آرامگاه مطهر شهیدان انقلاب اسلامی ،شهیدان دفاع مقدس ،شهدای غدیر، شهدای کوفه و شهید حرم رضوی جذابیت خاصی به این مکان داده است.

امام‌جمعه انار با گرامیداشت مرحوم حجت الاسلام مهدوی و مرحوم حجت الاسلام مستقیمی و سایر ائمه جمعه شهرستان انار گفت :اقامه نماز جمعه در چهل سال بعد از انقلاب در این مکان، حضور زائران محترم از سراسر کشور، حضور هیئت‌های عزاداری شهرستان انار در دهه محرم، برگزاری مجالس و محافل مختلف ، اقامه نمازهای جماعت و جمعه بر رونق این آستان مقدس افزوده است .

امام جمعه شهرستان انار از همه خدمتگزاران این آستان مقدس تشکر کرده و گفت :از همه هیئت‌های امنا در سالهای گذشته ، مدیران داخلی، خادمان محترم و خادمان افتخاری ، هیئت محبین امامزاده محمد صالح، هیئت رزمندگان اسلام و ائمه جماعات تقدیر و تشکرو سپاسگزاری می شود.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=15645
  • دیدگاه‌ها برای مراسم روز بزرگداشت امامزاده محمد صالح (ع) برگزار شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.