5

کیمیا پنجمین مدال ایران را گرفت و تاریخ ساز شد

  • کد خبر : 1814
  • 29 مرداد 1395 - 7:40
کیمیا پنجمین مدال ایران را گرفت و تاریخ ساز شد

کیمیا علیزاده دختر ۱۷ ساله تکواندو توانست با شکست دادن رقیب سوئدی در دیدار رده بندی بازیهای المپیک دست به افتخاری جاودانه بزند. سومین برنز و پنجمین مدال کاروان ایران را کیمیا علیزاده به دست آورد به این ترتیب. این دختر ۱۷ ساله به اولین زن ایرانی بدل شد که توانسته است مدال المپیک را کسب کند.

کیمیا علیزاده ضمن رسیدن به مدال برنز، اولین زن تاریخ ورزش ایران لقب گرفت که توانست به مدال المپیک برسد.

در ادامه مبارزات وزن ۵۷- کیلوگرم تکواندوکار اسپانیایی که در مرحله یک چهارم نهایی با برتری مقابل کیمیا علیزاده رای نیمه نهایی شده بود، در این مرحله “ملک هدایا” از مصر را شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت.
پس از راه یابی نماینده اسپانیا به دیدار نهایی، علیزاده این شانس را پیدا کرد تا در گروه بازنده ها به کار خود ادامه دهد. علیزاده در این مرحله به مصاف نماینده تایلند رفت و با نتیجه۱۴ بر ۱۰ نماینده تایلند را شکست داد.

وی برای رسیدن به مدال برنز به مصاف نماینده سوئد رفت و با شکست آخرین حریف خود برای اولین بار در تاریخ تکواندوی بانوان به مدال برنز دست یافت و نام او در تاریخ این رشته ماندگار شد.

علیزاده در این مسابقه با نتیجه ۵ بر صفر برنده شد و موفق شد اولین مدال تاریخ ورزش بانوان ایران در مسابقات المپیک را به دست آورد.
برنز کیمیا همجنین پنجمین مدال کاروان ایران تا بدین جا را رقم زده تا پس از ۲ طلا در وزنه برداری و ۲ برنز در کشتی فرنگی، حالا تکواندو هم مدال آور باشد؛ آنهم مدالی تاریخی.

کیمیا پنجمین مدال ایران را گرفت و تاریخ ساز شد
به این ترتیب سومین برنز و پنجمین مدال کاروان ایران را کیمیا علیزاده به دست آورد. این دختر ١٧ ساله به اولین زن ایرانی بدل شد که توانسته است مدال المپیک را کسب کند و به این ترتیب نام خود را جاودانه کرد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=1814
  • دیدگاه‌ها برای کیمیا پنجمین مدال ایران را گرفت و تاریخ ساز شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.