9

قاضی‌پورنماینده مردم ارومیه: ابتکار، قاتل دریاچه ارومیه است

  • کد خبر : 4353
  • 15 آبان 1395 - 13:39
قاضی‌پورنماینده مردم ارومیه: ابتکار، قاتل دریاچه ارومیه است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ابتکار را قاتل دریاچه ارومیه دانست و گفت: وزیر نیرو مرگ دریاچه را کلید زد و حالا سازمان حفاظت محیط زیست با بی مسئولیتی خود نابودی محیط زیست و حیات طبیعی این تالاب جهانی را سرعت بخشیده است.

نادر قاضی پور با انتقاد شدید از کوتاهی دولت بخصوص دو مجموعه وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ حیات در دریاچه رو به مرگ ارومیه، وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را قاتلان این دریاچه ملی و جهانی نامید و گفت: طی سه سال گذشته، فصل جدیدی بر درد این دریاچه ملی اضافه شده است.

وی با ذکر یک اتفاق مهم تلخ برای افزایش سطح آب دریاچه ارومیه گفت: علاوه بر بحران خشک شدن، ورود فاضلاب به دریاچه نیز بحرانی زیست محیطی را برای ادامه حیات گونه های طبیعی در این سرزمین رقم زده است.
قاضی پور در پاسخ به سوالی در خصوص مقصر ورود فاضلاب به این دریاچه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر نیرو را دو متهم اصلی این فاجعه زیست محیطی دانست و اظهار داشت: متاسفانه وزیر نیرو به جای حفاظت از دریاچه ارومیه، اجازه ورود فاضلاب شهری و پساب شهرک های صنعتی واقع در تبریز و ارومیه را از طریق رودخانه های منتهی به این دریاچه داده است.
نماینده مردم ارومیه مبنای اظهارات خود را گزارش های حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اعلام کرد و افزود: در گزارش های سازمان حفاظت محیط زیست، زمان و میزان ورود فاضلاب و پساب به دریاچه وجود دارد اما متاسفانه هیچ اقدام پیشگیرانه ای توسط سازمان حفاظت محیط زیست صورت نمی گیرد.
قاضی پور با تکیه بر این گزارش حفاظت محیط زیست و همچنین بررسی های میدانی خود گفت: متاسفانه هنگام بارندگی، کلیه تصفیه خانه ها خاموش می شوند و تمامی پساب شهرک های صنعتی بدون تصفیه وارد دریاچه ارومیه می شود.
این نماینده مجلس مشکل اصلی را عدم نظارت صحیح رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به تجهیز کارخانه ها و شهرک های صنعتی به سیستم های تصفیه فاضلاب دانست و گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، تصفیه خانه های موجود تنها برای تصفیه یک سوم از خروجی پساب کارخانه ها ظرفیت دارند و سازمان حفاظت محیط زیست برخلاف مسئولیت حاکمیتی خود و بدون در نظر گرفتن تامین زیر ساخت های لازم، مجوز فعالیت این کارخانه ها را در ارومیه و تبریز صادر کرده است.
قاضی پور با انتقاد شدید از این رفتار سازمان حفاظت محیط زیست، ابتکار را قاتل دریاچه ارومیه دانست و گفت: وزیر نیرو مرگ دریاچه را کلید زد و حالا سازمان حفاظت محیط زیست با بی مسئولیتی خود، نابودی محیط زیست و حیات طبیعی این تالاب جهانی را سرعت بخشیده است چرا که هیچ پروژه ای درکشور بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست اجرایی نمی شود.
لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=4353
  • دیدگاه‌ها برای قاضی‌پورنماینده مردم ارومیه: ابتکار، قاتل دریاچه ارومیه است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.