تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024
8

عدم حضور آتش نشانی امینشهرو عدم پذیرش مصدومان توسط بیمارستان انار در رزمایش پدافندغیرعامل

  • کد خبر : 10402
  • 10 آبان 1396 - 13:06
عدم حضور آتش نشانی امینشهرو عدم پذیرش مصدومان توسط بیمارستان انار در رزمایش پدافندغیرعامل

دو نکته مهمی در رزمایش پدافند غیر عامل امروز که در مدرسه نمونه دولتی شهید دستغیب گلشن دیده شد.

دو نکته مهمی که در رزمایش پدافند غیر عامل امروز که در مدرسه نمونه دولتی شهید دستغیب گلشن دیده شد:

۱-عدم حضور آتش نشانی امینشهر در این رزمایش  به چشم خورد،و با تماسی که با این مرکز گرفته شد،اعلام کردند با ما هماهنگی نشده و تا پایان مانور نیز حضور پیدا نکردند و باتوجه به عدم حضور آتش نشانی امین شهر ، آتش نشانی شهر انار خود را به این رزمایش رساند.

در صورتیکه اعضای ستاد مدیریت بحران باید همیشه گوش به زنگ و آماده خدمت رسانی باشند اینکه هماهنگی نشده دلیل توجیهی برای همکاری نکردن و حضور پیدا نکردن در مانور شایسته دستگاهی همچون آتش نشانی که باید خیلی حضور به موقع سر صحنه داشته باشد ،نیست و نکته دیگر اینکه در نبود رئیس اداره باید جانشین پاسخگو باشدچون در نبود رئیس مخابرات باید جانشین پاسخگو می بود که طی تماسهای گرفته شده متاسفانه برقراری تماس میسر نشد. 

۲- عدم هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار با بیمارستان  ولیعصر شهرستان در پذیرش مصدومان فرضی این رزمایش بود.

با توجه به اهمیت پدافند غیر عامل متاسفانه بعضی از دستگاههای عضو این ستاد هنوز آمادگی های لازم  را در برابر حوادث احتمالی ندارند و عدم هماهنگی بین مسئولین این دستگاهها موارد این چنینی را رقم می زند و متاسفانه یکی از علل بروز این مشکلات عدم حضور مسئول اداره مربوطه در جلسات پدافند غیر عامل و فرستادن کارشناسان خود به این جلسات می باشد و کارشناسان مربوطه خروجی جلسات را به مافوق خود گزارش نمی دهند.

از فرماندار محترم شهرستان انار درخواست می شود با توجه به  موضوع پیش امده و عدم هماهنگی  این دو عضو ستاد تمهیدات لازمی را بیاندیشند و اهمیت موضوع پدافند غیرعامل را به طور جدی پیگیری کنند،در صورتیکه مسئله پدافند غیرعامل بسیار حساس و مهم است ولی آن‌چنان‌که باید و شاید در بین  برخی از دستگاه‌های دولتی جاافتاده نیست.

امام خمینى(ره): در هر شرایطى باید بنیه دفاعى کشوردر بهترین وضعیت باشد، مردم در طول سال هاى جنگ و مبارزه ابعاد کینه وقساوت و عداوت دشمنان خدا و خود رالمس کرده اند، باید خطر تهاجم جهانخواران در شیوه ها و شکل هاى مختلف راجدى تر بدانند.

مقام معظم رهبرى: دفاع جزئى از هویت یک ملت زنده است،هر ملتى که نتواند از خود دفاع بکند زنده نیست، هر ملتى هم که به فکر دفاع از خودنباشد و خود را آماده نکند، در واقع زنده نیست، هر ملتى هم که اهمیت دفاع رادرک نکند به یک معنا زنده نیست.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=10402
  • دیدگاه‌ها برای عدم حضور آتش نشانی امینشهرو عدم پذیرش مصدومان توسط بیمارستان انار در رزمایش پدافندغیرعامل بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.