تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
12

عدم حضورفرمانداراناردر مراسم تجلیل ازفعالان عرصه خبررسانی شهرستان انار

  • کد خبر : 1782
  • 28 مرداد 1395 - 15:34
عدم حضورفرمانداراناردر مراسم تجلیل ازفعالان عرصه خبررسانی شهرستان انار

جلسه ای به مناسبت تجلیل از فعالان عرصه خبررسانی شهرستان انار در ناحیه سپاه انار برگزار شد.

به گزارش انارآنلاین  ، ۲۸مردادماه به مناسبت روز خبرنگار جلسه ای با حضور ائمه جمعه انار،شهربابک،امین شهر،جناب سرهنگ یزدی مسئول بسیج رسانه استان کرمان،جناب سرهنگ مرادی فرمانده ناحیه،مسئولین شهرستان و اصحاب رسانه درسالن ناحیه سپاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه سرهنگ  مرادی فرمانده ناحیه سپاه شهرستان انار ضمن تبریک به فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی اظهارداشت: خبرنگار باید با نگاه، نوع تفکر و دیدگاه بلندخود، وحدت را در جامعه تزریق کند و رسالت و جایگاه خبرنگاری خود را حفظ کند.

photo_2016-08-18_15-33-10

درادامه جلسه حجت الاسلام منتظری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان انار و امام جمعه شهربابک پس ازتبریک روزخبرنگاروهمچنین قدردانی اززحمات خبرنگاران ازاهمیت خبرگفت.

وی افزود:شماخبرنگاران ابتدا مشکلات را به مسئولین مخابره کنید و منتقل دهید و اگرپیگیری نشد آن مشکلات را رسانه ای کنید.

حجت الاسلام منتظری درادامه بیان کرد:رکن مهم خبرنگاری صداقت و یکرنگی است و خبرنگارنباید غرایض شخصی خودش را در خبر دخالت دهد و اگر خدایی نکرده غرایض را دخالت دهد خبرنگارنیست و درحقیقت به اخلاق  خبرنگاری خودش خیانت کرده است.

photo_2016-08-18_15-25-26

وی درپایان افزود: درشهرستان انار با این امکانات کم و محدودیتها از تمامی کسانی که در عرصه مجازی ،نشریات و سایتها فعالیت می کنند تشکر و قدردانی می کنم.

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان اناردر این مراسم ضمن تشکر از حضور جناب سرهنگ یزدی مسئول بسیج رسانه استان کرمان و تقدیر و تشکراز تلاش خبرنگاران شهرستان انار اظهارداشت: خبرنگاران این شهرستان با برنامه ریزی منسجم و با کمال امانت داری و صداقت برای توسعه و پیشرفت شهرستان قدم بردارند.

وی افزود: خبرنگاری شغل حساسی است و خبرنگاران باید صداقت را سرلوحه کار خود قرار داده و خدایی نکرده اگر در مسیری غیر از رسالت خبرنگاری قرار گرفتند حق الناس برگردنشان است.

photo_2016-08-18_15-25-11

در ادامه حجت الاسلام ابراهیمی افزودند: خبرنگاران باید در کار خود دقت زیادی داشته باشند، گاهی اوقات منتشر کردن اخباری دروغ و غیرموثق باعث خدشه دار شدن حیثیت نظام و افراد می شود و هیچ قانونی اجازه نمی دهد که حیثیت شخصی، کسی زیر سوال برود.

در ادامه مراسم، جناب سرهنگ یزدی مسئول بسیج رسانه استان کرمان  ضمن تبریک روز خبرنگار و یاد شهید صارمی اظهار داشت: وظیفه بسیج رسانه، تقویت جبهه گفتمان انقلاب اسلامی در فضای رسانه‌های کشور با هدف تبادل آراء و افکار، اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف، نقد و نظارت امور جاری به دور از گرایش سیاسی است.

photo_2016-08-18_15-25-19

وی گفت:صداقت در اخلاق و تقوای رسانه ای در اولویت کاری اصحاب رسانه قرار گیرد و اصحاب رسانه خدمات کسانی که در این کشور برای مردم کار می کنند و آینده مملکت را ترسیم می کنند را به مردم اطلاع رسانی کنند.

در این مراسم صحبتهای زیادی مطرح شد و مسائل مختلفی مورد بررسی قرار گرفت که بعضی از آنها شاید به لحاظ موضوعیت جلسه میتوانست در فرصت دیگری بازگو شود.

photo_2016-08-18_15-25-42

حال آنکه انتظار این بود برای یک روز در سال هم که شده به درد دلها و مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه پرداخته می شد.

از آنجاییکه ازفرماندار محترم شهرستان انار که فردی باسابقه و باتجربه هستند وما اصحاب رسانه شهرستان انار هم از ایشان در این زمینه انتظار بیشتری داشتیم که لااقل درجلسه ای که امام جمعه محترم انار با دعوت از مسئول بسیج رسانه استان برای تجلیل از فعالان عرصه خبررسانی  زحمت آن را کشیده بودند شرکت می کردند و یا یکی از معاونین خودرا به این جلسه می فرستادند  که قطعا حضورشان مایه دلگرمی ما اصحاب رسانه بود ولی متاسفانه در این جلسه شرکت نکردند .

امیدواریم بالاترین مقام اجرایی شهرستان انار انتقادات و مواردی را که در خصوص مسائل اصحاب رسانه شهرستان که چندین سال متوالی است حق این قشر پرخطر ضایع شده است را در دستور کارخود قرار دهند .

قطعاً یکی از دلایل عدم توسعه انار را می توان نبود رسانه های فعال و پرسشگر در گذشته دانست و در حال حاضر که تعدادی از شهروندان  پیدا شده اند که احساس مسئولیت کرده و با هزینه شخصی و بدون منت قدم در راه فعالیتهای رسانه ای گذاشته اند، ازمسئولین دلسوز شهرستان ،انتظاری جز حمایت ندارند  امیدواریم با کم و کاستی ها و مشکلاتی که پیش روی ماست،‌ بتوانیم به این رسالت مهم عمل کنیم .

و صد البته ما هم  بری از خطا و اشتباه نبوده و نیستیم و همواره انتقادات و پیشنهادات مطروحه از سوی مخاطبان گرامی را به دیده منت می پذیریم و سرلوحه اقدامات و تصمیم گیری های خود قرار می دهیم و نهایت تلاش ما این است که رعایت انصاف را داشته باشم .

باری سوار گرده مردم نکرده ایم

خود را به نعمتی گذرا گم نکرده ایم

گر درتنور دست تهی پیش برده ایم

یک جو طمع به حرمت گندم نکرده ایم

دریای شوربخت وصبوریم سال هاست

طوفان چشیده ایم وتلاطم نکرده ایم

جنگل گواه باش اگر خانه سرد بود

یک شاخه از درخت توهیزم نکرده ایم

مارا به جرم آیینه بودن شکسته اند

زیرا به روی رنگ تبسم نکرده ایم…

سیاوش بابایی

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=1782
  • دیدگاه‌ها برای عدم حضورفرمانداراناردر مراسم تجلیل ازفعالان عرصه خبررسانی شهرستان انار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.