8

عادات غلط روزانه و خطر ابتلا به گودی کمر

  • کد خبر : 14140
  • 08 اردیبهشت 1397 - 16:35
عادات غلط روزانه و خطر ابتلا به گودی کمر

گودی کمر یکی از رایج ترین اختلالات اسکلتی-عضلانی امروزی و ناشی از عادات غلط روزانه می باشد.

گودی کمر یکی از رایج ترین اختلالات اسکلتی-عضلانی امروزی و ناشی از عادات غلط روزانه می باشد. با رعایت موارد ساده در زندگی روزمره می توان از ابتلا به این عارضه جلوگیری کرد.
دمر خوابیدن باعث افزایش گودی کمر می شود. بهتر است در زمان استراحت به پهلو خوابیده و از یک بالشت بین دو زانوی خود استفاده کنید. تشک ها معمولا پس از یک مدت طولانی، کارایی خود را از دست می دهند بنابراین تشک های قدیمی را کنار بگذارید.
هنگان ایستادن، سعی کنید قفسه سینه را به جلو و عضلات شکم را جمع کنید. در ایستادن طولانی مدت، حتی الامکان یک پا را در سطحی بالاتر از پای دیگر قرار دهید.
در حالت نشسته، ۴۰درصد فشاربیشتر نسبت به حالت ایستاده به ستون فقرات وارد می شود. پشت میز کارتان بر روی صندلی با زاویه ۱۳۵ درجه بنشینید به طوریکه زانوها هم سطح با مفصل لگن باشند. کف پاها را کاملا بر روی زمین قرار داده و یا از زیر پایی مناسب استفاده کنید. هر از گاهی از روی صندلی تان بلند شده و چند قدم راه بروید.
در زمان کار با کامپیوتر حداقل فاصله بین چشم و صفحه نمایش(۲۵تا۷۵ سانتی متر) را رعایت کرده و از لم دادن بر روی صندلی و یا خم شدن بر روی میز کار بپرهیزید.
در رانندگی های طولانی، پشتی صندلی را به گونه ای تنطیم کنید که زاویه بین کمر و ران شما ۹۰ درجه باشد تا از انقباض بیش از حد عضلات قفسه سینه و کشش عضلات کمری جلوگیری شود.
ورزش کنید. پیاده روی های منظم باتوجه به تقویت ماهیچه های ساق پا موجب پیشگیری و حتی درمان می شود. معمولا افراد برای آب کردن چربی دور شکم، به ورزش دراز و نشست روی می آورند. اما فراموش نکنید که دراز و نشست های غیر اصولی و با سرعت و شدت زیاد موجب تغییر فرم ستون فقرات به شکل c و تشدید کمر درد های مزمن می شود.
از پوشیدن کفش های پاشنه بلند و یا کفش های با پاشنه تخت برای مدت طولانی خودداری کنید. بهتر است در هنگام خرید کفش، ارتفاع مناسب پاشنه(۲تا۳ سانتی متر) را مد نظر قرار دهید.
حمل کیف سنگین ممنوع!
حمل کیف سنگین منجر به نامتوازن شدن شانه ها و افزایش فشار بر روی ستون فقرات می گردد. وزن کیف یا وسیله ای که حمل می کنید، نباید بیشتر از ۱۰ درصد وزن بدنتان باشد. در صورت ضرورت وسایل را بین دو پاکت تقسیم کرده تا فشار وارده بر دو طرف بدنتان یکسان باشد.
در پایان شاید جالب باشد بدانید چاقی و حتی استرس می تواند ریسک ابتلا به گودی کمر و درد های کمری را افزایش دهد.
فیزیوتراپیست مینا بهشتی نیا

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=14140
  • دیدگاه‌ها برای عادات غلط روزانه و خطر ابتلا به گودی کمر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.