4
رییس اداره بنیاد مسکن شهرستان انار؛

ضوابط و شرایط واگذاری زمینهای طرح ملی مسکن بعهده اداره مسکن و شهرسازی است

  • کد خبر : 33029
  • 16 بهمن 1401 - 11:32
ضوابط و شرایط واگذاری زمینهای طرح ملی مسکن بعهده اداره مسکن و شهرسازی است

حسن شاهی رییس اداره بنیاد مسکن شهرستان انارگفت:اداره بنیاد مسکن بعنوان کارگزار اداره مسکن و شهرسازی درطرح ملی مسکن می باشد و ضوابط و شرایط واگذاری زمینها بعهده اداره مسکن و شهرسازی است.

به گزارش صدای انار،رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرستان انار از اداره بنیاد مسکن شهرستان انار بازدید کردند.

احمد میرزایی رییس شورای اسلامی شهرستان انار گفت: متاسفانه زمین های طرح ملی مسکن به افرادی واگذار شده که اگر تحقیق شود این افراد دارای یک یا دو منزل مسکونی هستند و افرادی که یک قطعه زمین هم ندارند و به آنها تعلق نگرفته است.

وی گفت: تاکنون چند قطعه زمین از طرح ملی مسکن واگذار شده و چند قطعه مانده است؟

میرزایی گفت:در شهرستان مهریز ۳۱۳ منزل مسکونی از طرح ملی مسکن با حضور رئیس افتتاح شده ولی در شهرستان انار حتی یک واحد از این طرح افتتاح نشده است و باید علت عقب افتادن در ساخت و سازها بررسی شود و اینکه چرا اقدامی صورت نگرفته است.

میرزایی افزود: برای آبادانی روستاها به چه صورت زمین و تسهیلات واگذار و داده می شود و زمینهای واگذاری در بعضی روستاها خرید و فروش می‌شود مگر امکان خرید فروش زمینهای واگذاری قبل از ساخت و ساز وجود دارد؟

زهرا رشیدی عضو شورای اسلامی شهرستان انار گفت: با شناختی که از مردم دارم میبینیم صاحبان تعدادی از خانه های طرح ملی مسکن افرادی هستند که پولدار و چندین منزل دارند و با یک مبلغ کمی زمینهای طرح مسکن ملی را می‌خرند و بدون گرفتن وام، سریع ساخت و ساز میکنند و با قیمت بالاتری میفروشند.

وی گفت:افراد نیازمند که نیازمند این زمین ها هستند نمی‌توانند خانه بسازند و واقعا بعضی افراد مستحق این زمین ها نیستند ولی الان صاحب زمین شده اند.

اکبری عضو شورای اسلامی شهرستان انار در خصوص طرح هادی روستاها گفت: چهار سال از اجرای طرح هادی روستاها می گذرد و زمین برا واگذاری نداریم تا ساخت و ساز انجام شود و بعضی از روستاها بعد از ما پیگیری کرده اند و زمین به آنها تعلق گرفته ولی ما با این همه پیگیری در خصوص روستای علی آباد تا الان زمین به این روستا تعلق نگرفته و مردم پیگیر هستند و ما جوابی نداریم.

قدیری عضو شورای اسلامی شهرستان گفت: زمین های روستای تراب آباد که به بنیاد مسکن واگذار شده با چه شرایط و به چه افرادی واگذار می‌شود؟

حسن شاهی رییس اداره بنیاد مسکن شهرستان انار اظهار داشت: سال ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی که ابلاغ شده و مسول آن اداره مسکن و شهر سازی است، ولی بخاطر حجم کاری زیاد و شهرهای زیر صد هزار نفر به اداره بنیاد مسکن و دیگر ادارات واگذار شد و اداره بنیاد مسکن کارها را انجام می‌دهد ولی در ضوابط آن هیچ دخالتی ندارد.

وی گفت:در شهر انار ۲۸۱۷ نفر در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده اند و برای واگذاری زمین به ۱۷۸۴ نفر مشکلی نداریم.

رییس اداره بنیاد مسکن شهرستان انار افزود: اداره مسکن و شهر سازی سه آیتم سیستمی گذاشته که یکی شخص سند ثبتی بنامش نباشد و دوم وام مسکن کم بهره دریافت نکرده باشد و سوم زمینی از دولت نگرفته باشد بر این اساس میتواند برای زمین های طرح ملی مسکن ثبت نام کند.

حسن شاهی گفت: چندین بار در جلسه مسکن با حضور فرماندار سابق صحبت کردم که خیلی از افراد که در این طرح ثبت نام کرده اند خانه دارند، زمین دارند ولی از این طرح دارند استفاده می‌کنند و حتی در کار گروه استان مطرح شد در دوره استاندار آقای زینی وند و معاونش آقای موسوی اعلام کردند دستور عملی از تهران آمده و کاری نمی‌شود کرد.

وی در ادامه گفت:تعداد آمار ثبت نام خانه های ویلایی بالا بوده است و ۲۰۰ قطعه زمین واگذار شد و ۴۰۰ نفر از ۱۷۸۴ نفر پوشش داده شد و ۱۳۰۰ نفر دیگر در نوبت تحویل زمین هستند و طبق اعلام اداره مسکن و شهرسازی واحدها دو طبقه ساخته می شوند.

وی افزود: برای زمین های طرح ملی به هر شخص ۳۰۰ میلیون تومان وام با سود ۱۸درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله و دو سال تنفس داده شده و اجباری در گرفتن وام نبوده و متولی این وام بانک مسکن بوده است و پرداخت وام در چند نوبت و بر اساس پیشرفت ساخت و ساز داده می شود.

وی گفت: سالیانه هزینه کمی بابت زمینها باید پرداخت شود و خرید و فروش این زمینها ممنوع است.

حسن شاهی اظهار داشت:از ۳۵۳ نفری که زمین واگذار شده ۷۴ نفر درخواست وام مسکن کرده اند و فاز اول ۷۴ قطعه از اراضی در بلوار آیت الله خامنه ای و ۲۶ قطعه روبروی اداره بهزیستی واگذار شده است.

رییس اداره بنیاد مسکن شهرستان انار در پایان در خصوص اراضی روستایی گفت:زمین های اراضی روستایی متولی تعیین و تکلیف آنها اداره منابع طبیعی و اداره راه و شهرسازی است، روستاهایی که در حریم شهر هستند مثل روستاهای ده رئیس، تراب آباد و بعضی از روستاها فاصله از شهر می‌گیرند مثل قربان اباد، علی اباد متولی اراضی آنها اداره منابع طبیعی می باشد.

🔺عکس و گزارش:منصور زارع

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=33029
  • نویسنده : منصور زارع
  • دیدگاه‌ها برای ضوابط و شرایط واگذاری زمینهای طرح ملی مسکن بعهده اداره مسکن و شهرسازی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.