4
فرماندار انار؛

صدور مجوز چاه آب شرب امین شهر/نهاد نظارتی نباید از نهاد مجری باشد

  • کد خبر : 33410
  • 18 اردیبهشت 1402 - 8:44
صدور مجوز چاه آب شرب امین شهر/نهاد نظارتی نباید از نهاد مجری باشد

فرماندار انار گفت:مردم خودشان درمورد عملکرد مسئولین هوشیار و فهیم هستند و می‌دانند که هرکس چه عملکردی را دارد.

به گزارش صدای انار،نشست خبری فرماندار و امام جمعه شهرستان انار با اصحاب رسانه برگزار شد.

فرماندار شهرستان انار در این نشست در خصوص سوال یکی از خبرنگاران در خصوص روز آزادی مطبوعات درخواست حقانیت آزادی مطبوعات را خواستار شده بود، گفت: آزادی مطبوعات حتی در سایر کشورها هم تحت قوانینی می‌باشد به عنوان مثال نباید به یک مسئولی تهمت زد و بعد بررسی کرد که آیا این تهمت صحت دارد یا خیر. یقیناً در انار برای رسانه ها آزادی مطبوعات وجود دارد.

محسن صالحی درخصوص رسانه‌هایی که بدون مجوز کار می‌کنند گفت: در زمان حال به قدری مفهوم فضای رسانه و ارتباطات فراغ شده است که هر فرد خودش به نوعی صاحب رسانه شده است و حل این موضوع کشوریست و به دست تنها من فرماندار انار نیست و این تلفن‌های هوشمند وضعیت مبهم جدیدی را ایجاد کرده است.

فرماندار انار درخصوص حفر چاه آب اشامیدنی در  امین شهرانار گفت: بنده هیچگونه مخالفتی نکرده‌ام و تا پایان هفته جاری مجوز چاه اب آشامیدنی امین‌شهر با بودجه شرکت مس صادر می‌شود .

صالحی در ادامه درمورد شوری آب امین‌شهر گفت: قرار شده است اعتباری به اختیار معاون عمرانی به اجرای دستگاه آب شیرین‌کن شهر امین‌شهر و تجهیز چاه آب روستای بیاض در سال ۱۴۰۲ تعلق بگیرد اما محیط‌زیست مجوز دستگاه آب شیرین‌کن را نمی‌دهد بنابراین تصمیم بر آن است ایستگاه‌های برداشت آب را برای مناطقی که کیفیت آب آشامیدنی پایینی دارند در ظرف دو تا سه ماه آینده انجام شود.

محسن صالحی به اصحاب رسانه گفت: درخصوص صدای شهروندهایی که به دست شما می‌رسد و مخالف با بنده هستند شماره تماس مرا به آن شهروند محترم بدهید و تاکید کنید که با دادن پیامک مشکلشان را بازگو کنند یا به صورت حضوری به فرمانداری بیایند و وقت بگیرند و مشکلشان را با بنده در میان بگذارند.

فرماندار انار در پاسخ به گسترده کردن مرزهای شهرستان انار خطاب به امام جمعه انار گفت: نمیتوان اینکار را انجام داد زیرا سالیان قبل این مرزها در تقسیمات کشوری تعریف شده‌اند و الان هم نمیتوان کاری کرد زیرا همانطور که شما روی این موضوع حساسید شهرستان های اطراف هم روی این موضوع حساسند و باید بدانیم که یکی از شروط شهرستان شدن انار پذیرش همین مرزها بوده است و هیچ منطقه ای را نمیتوان به انار اضافه کرد، حتی جغرافیا مناطق هم دخیل در تعیین مرزبندی بود.

فرماندار شهرستان انار در پاسخ به سوال یکی خبرنگاران مبنی بر اینکه نماینده مجلس در سال پایانی تمامی پروژه ها را به نام خود تمام می کند گفت: مردم خودشان در این موضوع هوشیار و فهیم هستند و می‌دانند که هرکس چه عملکردی را دارد.

محسن صالحی درخصوص تغییر رؤسای ادارات  شهرستات گفت: این دولت، دولت جناهی نیست بلکه این دولت بر مبنای عملکرد است و اشخاصی را برای ریاست ادارات انتخاب می‌کنیم که نمره عملکردی بالایی داشته باشند .

در این نشست خبرنگاری درمورد قیمت بالای میوه در میوه‌ فروشی‌های انار اعتراض کرد که چرا نظارتی وجود ندارد: فرماندار گفت چندین میوه‌فروشی بابت گران‌فروشی جریمه شده‌اند و تلاش ما بردراه‌اندازی اداره تعزیرات پابرجاست اما همکاری کرمان کم است. اتاق اصناف باید عملکرد بهتری در نظارت قیمت‌ها داشته باشد که این از عملکرد ضعیف اتاق اصناف است و به این نتیجه می‌رسیم که نهاد نظارتی نباید از نهاد مجری باشد.

فرماندار انار درمورد اعتراضی که به کیفیت پایین آرد و نان انار شد اظهار داشت : آردی که در رفسنجان توزیع می‌شود با ارد شهرستان انار هیچ تفاوتی ندارد چرا که یکی از دلایل تیره بودن نان‌ها وجود آهن بالای نان است و همچنین کیفیت پخت نان به دست نانواها هم در این موضوع دخیل است.

وی گفت:آرد نانوایی‌ها طبق مصوبه کشوری که یک سال پیش صادر شد باید از داخل کارخانه‌های استانی تهیه شود.

فرماندار انار درخصوص بودجه بهسازی اماکن ورزشی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد که فعلا بودجه‌ای ابلاغ نشده است اما بودجه سال ۱۴۰۱ پنج‌ میلیارد و صد و سی میلیون تومان بودجه بهسازی و تکمیل اماکن ورزشی شهر انار می‌باشد که از این بودجه پنج میلیارد تومان برای سالن ورزشی بانوان در خیابان ازادگان است و تخصیص آن تا امروز دومیلیارد و سیصد و بیست‌وپنج میلیون و سیصد هزار تومان بوده است.

فرماندار انار درمورد روند ساخت کارخانه کاشی گفت ما خشت اول را گذاشتیم یعنی زمین تعلق گرفت ولی گفتند باید در سال ۱۶۰هزار مترمکعب آب خریداری شود اما بودجه لازم برای خریداری آب نداریم و سرمایه‌گذاری نیست که چند هزار میلیارد تومان هزینه کند.

فرماندار شهرستان انار درمورد غیراستاندارد بودن پل تقاطع غیر هم‌سطح انار گفت: این پل غیراستاندارد نیست بلکه مورد آزمون استحکام قرار گرفته و حتی یک میلی‌متر هم جا‌به‌جایی نداشته است.

وی درخصوص شیب پل که اعتراض وارد شد، حتی این شیب هم غیراستاندارد نیست بلکه این شیب با استانداردهای اداره راه‌سازی برای حل مشکلات فنی عبور خط لوله بنزین داده شده است.

صالحی فرماندار انار درخصوص اجاره بالای املاک در سطح شهرستان انار گفت: درست است که باید روی قیمت‌ها نظارت داشت اما این یک مسئله کشوری است.

تنظیم خبر:نرگس سلطانی اناری

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=33410
  • دیدگاه‌ها برای صدور مجوز چاه آب شرب امین شهر/نهاد نظارتی نباید از نهاد مجری باشد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.