تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
6

شهرستان انار نیاز به دادسرا دارد/ هشدار به مردم انار درباره خریدهای اینترنتی

  • کد خبر : 33600
  • 08 تیر 1402 - 21:43
شهرستان انار نیاز به دادسرا دارد/ هشدار به مردم انار درباره خریدهای اینترنتی

رئیس دادگستری شهرستان انار با بیان این‌که این شهرستان از وجود دادستان و دادسرا محروم است، گفت: اگر قرار بر این باشد که شهرستان انار به دلیل جایگاه ترانزیتی، ایست بازرسی داشته باشد، به یقین پرونده‌های سنگینی خواهد بود و الزاماً نیاز به دادسرا وجود دارد.

به‌گزارش صدای انار، جواد طالبیان صبح امروز ۷ تیرماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته قوه قضائیه با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی اخبار دادگستری به شهروندان شهرستان انار و تبریک هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: برای ساخت ساختمان دادگستری مرحوم علی اکبر امین در زمان حیات خودشان متقبل شدند و ساختمان کامل و شکیلی ساخته شده است.

وی گفت: در زمینه نیروهای دادگستری که شامل نیروی اداری و قضایی می باشد هنوز چارت دادگستری شهرستان کامل نیست که باید دو نفر به مجموعه اداری اضافه شوند. هم‌چنین در زمینه قضایی نیز یک نیروی دادرس نیاز داریم تا بتوان در اسرع وقت به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

رئیس دادگستری انار در ادامه عنوان کرد: در سال ۱۳۹۹ دادسرا از سیستم قضایی شهرستان انار حذف شد که دلیل آن هم دستورالعمل بخشنامه بود که باید طبق آن بخشنامه پرونده‌های کیفری به حد نصاب رسیده باشد که شهرستان انار شامل این دستورالعمل نبود ولی در حال پیگیری هستیم تا دادسرا در انار دوباره دایر شود. با وجود دادسرا در شهرستان انار رسیدگی به پرونده‌ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

طالبیان تصریح کرد: چون شهرستان انار مردمان با ایمان و آرام دارد و پرونده‌های سنگین قضایی ندارد این امر دلیل منطقی نیست که این شهرستان از وجود دادستان و دادسرا محروم باشد.

وی در عین حال گفت: اگر قرار بر این باشد که شهرستان انار به دلیل جایگاه ترانزیتی، ایست بازرسی داشته باشد، به یقین پرونده‌های سنگینی خواهد بود و الزاماً نیاز به دادسرا می‌باشد.

رئیس دادگستری انار بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ پرونده‌ها سیستمی شده اند و جز اولین شهرستان‌ها در این زمینه بودیم و این موضوع برای سهولت کار و رسیدگی به پرونده‌ها یک امری مهم است که پرونده‌ها به صورت روزانه و سیستمی ارجاع داده می‌شود و از طریق پیامک به ارباب رجوع اطلاع رسانی می‌شود تا بتواند سیستمی پیگیر پرونده خود باشد.

طالبیان ادامه داد: در صورتی که شاکی و متشاکی در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند سریع‌تر به پرونده‌هایشان رسیدگی می‌شود و برای برخی از پرونده‌ها بازه زمانی ۵ تا ۱۰ روز نیاز است و پرونده‌های خاص نیاز به زمان بیشتری دارند.

وی در زمینه کارکرد مصلحین نیز گفت: با تلاش مصلحین و حکمین قرآنی از ۲۸۳ پرونده تعداد ۱۷۳ فقره منجر به سازش شده که تلاش مصلحین جای قدردانی دارد.

هشدار درباره خریدهای اینتزنتی

رئیس دادگستری شهرستان انار در ادامه هشدار داد: شهروندان خریدهای اینترنتی و کلاهبرداری‌های تحت عنوان برنده شدن و پیامک‌های حاوی لینک و خریدهایی که از سایت‌های نامعتبر است را به دقت بیشتری رصد کنند زیرا با اعتماد به سایت‌های نامعتبر توسط هکرهای حرفه‌ای هک خواهند شد.

طالبیان هم‌چنین با بیان این مطلب که در رابطه با پسته پرونده‌هایی موجود است که کشاورز بدون تحقیق محصول خود را به فردی فروخته که حتی پشتوانه مالی نداشته است،

اظهار کرد: برای فروش پسته از فرد خریدار تحقیق کنید تا بشناسید و همچنین پشتوانه مالی وی را نیز بررسی کنید و به راحتی به دلیل فروش بیشتر و با قیمت بیشتر سرمایه خود را از دست ندهید.

رئیس دادگستری انار در رابطه با سرقت محصول پسته در باغات پیشنهادی داد که در بازه زمانی برداشت پسته به ازای مالکین هر صحرا سهمیه‌ای در نظر گرفته شود تا نگهبان بیشتری در شب داشته باشند و یا هزینه‌ای مالکین انجام دهند تا در صحرا دوربین نصب شود تا این سرقت‌ها به حداقل برسد و همچنین انبارهای پسته نیز حتماً تمهیدات پیشگیرانه را انجام دهند.

وی روز ملاقات مردمی دادگستری انار را روز سه شنبه هر هفته اعلام کرد.

تهیه گزارش:سمیه جعفری مقدم

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=33600
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای شهرستان انار نیاز به دادسرا دارد/ هشدار به مردم انار درباره خریدهای اینترنتی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.