تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
9

شنیده های انتخاباتی پنجمین دوره  شورای شهر انار

  • کد خبر : 8297
  • 25 اردیبهشت 1396 - 16:54
شنیده های انتخاباتی پنجمین دوره  شورای شهر انار

شنیده هایی که این روزها در برخی محافل به گوش می رسد، این نگرانی را به صورت جدی پدید آورده است که چند نفر از کاندیداهای شورای شهر انار قصد دارند با اوردن افراد غیر بومی اعم از دانشجویان مراکز دانشگاهی و افراد غیربومی ازشهر های همجوار به حوزه های رای گیری که به آنها رای بدهد،اما این نامزدها بدانند که همه این مسائل، از دید نهادهای نظارتی نیز پنهان نمانده است.

انتخابات شورای شهرانار را نمی توان به کلی مورد خدشه قرار داد، بلکه عده قلیلی از نامزدها  اخلاق انتخاباتی را رعایت نمی کنند.

شنیده هایی که این روزها  در برخی محافل به گوش می رسد، این نگرانی را به صورت جدی پدید آورده است که چند نفر از کاندیداهای شورای شهر انار قصد دارند با اوردن افراد غیر بومی اعم از دانشجویان مراکز دانشگاهی و افراد غیربومی ازشهر های همجوار به حوزه های رای گیری  که به آنها رای بدهد،اما این نامزدها بدانند که همه این مسائل، از دید نهادهای نظارتی نیز پنهان نمانده است.

طبق قوانین انتخاباتی رأی دهنده باید حداقل یک سال در آن منطقه سکونت داشته باشد و حتی شهروندان روستایی نمی توانند در حوزه های شهری در انتخابات شورای شهر شرکت کنند و باید در روستای محل سکونت خود آرای خود را به صندوق بیاندازند.

 واما شاید بد نباشد که این نامزدها  کمی تامل کنند و وجدان داشته باشند و بدانند:

۱-اینکه افراد غیربومی و غیرساکن در شهرانار به این جا بیایند و به کاندیداهای مورد نظرشان رأی دهند کاری خلاف وجدان و اخلاق است.

۲-جای تعجب است  چگونه برخی از کاندیداها به خود اجازه می‌دهند که دست به چنین اقدامی بزنند و برای انتخاب شدن از بیرون شهر انار نیرو بیاورند و به آن‌ها بگویند به ما رأی بدهید زیرا می‌خواهیم به شهر انار خدمت کنیم! مردم چگونه به این افراد اعتماد کنند؟

۳- برفرض که این افراد به عنوان اعضای شورای شهر انار انتخاب شوند آیا خجالت نمی‌کشند به مردم بگویند ما نماینده شما هستیم در صورتی که با رأی کسان دیگری از بیرون شهر آمده‌اند.

۴-شما آمده‌اید که به شهرانار خدمت کنید نه اینکه با رأی افرادی بیرون از شهر انتخاب شوید؛ دوره، دوره کلاه گذاشتن بر سر مردم نیست این افراد باید به خود بیایند.

۵- چطور می‌توانید بگویید می‌خواهم نماینده مردم شوم، از شهدا و مردم خجالت نمی‌کشید با ریاست پول و تقلب می‌خواهید به کجا برسید؟

 و اما درآخر سخنی با فرماندار محترم شهرستان انار و اعضای محترم ستادانتخابات شهرستان انار:

مهندس طباطبایی فرماندارمحترم شهرستان انار و اعضای ستاد انتخابات شهرستان انار وظیفه خطیر و سنگینی بر عهده شما عزیزان است و تقاضا می شود در خصوص  انتخابات پیش رو نظارت دقیق انجام شود تا خدایی نکرده حق الناس بر گردنتان نباشد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=8297
  • دیدگاه‌ها برای شنیده های انتخاباتی پنجمین دوره  شورای شهر انار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.