10

شعار هر خانه یک کارخانه در استان عملیاتی می شود

  • کد خبر : 682
  • 05 مرداد 1395 - 14:36
شعار هر خانه یک کارخانه در استان عملیاتی می شود

علیرضا رزم حسینی شبانگاه دوشنبه در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزارکنندگان مراسم جمع خوانی قرآن کریم در شهر کرمان با اشاره به اینکه کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است افزود: این امر مسئولیت سنگینی بر دوش ما گذاشته است. وی اظهار کرد: باید سبک جدیدی از اقتصاد مقاومتی را […]

علیرضا رزم حسینی شبانگاه دوشنبه در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزارکنندگان مراسم جمع خوانی قرآن کریم در شهر کرمان با اشاره به اینکه کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است افزود: این امر مسئولیت سنگینی بر دوش ما گذاشته است.

وی اظهار کرد: باید سبک جدیدی از اقتصاد مقاومتی را در استان کرمان ارایه و ثابت کنیم و اقتصاد مقاومتی را با مدیریت جهادی نه مدیریت جناحی، ظرفیت داخل استان و مردم روستا و شهرستان ها در عمل توسط مردم ارائه کنیم.

استاندار کرمان گفت: فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید توسط علمای دین و با زبان قرآن به مردم معرفی شود.

وی تاکید کرد: باید بدانیم فقر می تواند منشاء ویرانی اخلاقی، اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی و غیره باشد و روحانیت و فرهنگیان باید از این منظر به این مهم بپردازند.

رزم حسینی گفت: باید کارآمدی دین را ثابت کنیم و کارآمدی دین با اجرای اقتصاد مقاومتی واقعی و مردمی، نه شعاری و دولتی ثابت می شود و ما در استان کرمان در حال تمرین آن هستیم و مطمئنم این توفیق حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای شهر نمونه اقتصاد مقاومتی تا پایان سال جاری در بسیاری از شهرستان های استان کرمان آغاز می شود.

وی بیان کرد: دیوان سالاری و بروکراسی اداری را می شکنیم و با حریت و جسارت سازمانی جلو می رویم و با مدیران حق طلب، دلسوز و آزاد اندیش، نه مدیران بله قربان گو که سم ادارات دولتی هستند جلو می رویم.

استاندار کرمان با بیان اینکه چرا نمی توانیم اقتصادمان را مانند فتح خرمشهر آزاد کنیم؟ اظهار کرد: همه ما و افرادی که پولشان را در اقتصاد خرج نمی کنند و یارانه را به عنوان پول مجانی خرج می کنند، مقصر هستیم.

وی تاکید کرد: با پرداخت یارانه ها فقر آینده را به ما و آیندگان ما هدیه می دهند.

رزم حسینی افزود: چرا نباید یارانه را در توسعه و اشتغال فرزندان این سرزمین خرج کنیم و اقتصاد جغرافیایی استان کرمان دنبال این مهم خواهد رفت.

وی گفت: ثروت موجود در استان کرمان کم نظیر است لذا باید از این ثروت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره برد.

وی افزود: صدا و سیمای مرکز کرمان همت کرده و گفتمان اقتصاد را به خانه ها خواهد برد و جلسات چالشی استان را به گوش مردم می رساند.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید در زمینه اقتصاد مقاومتی در این استان ‘موج و جریان فکری’ ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه استان اقتصاد مقاومتی بودن فقط به اسم نیست اظهار کرد: باید در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی واقعی فرهنگ سازی و موج و جریان فکری ایجاد کرد.

وی افزود: در سفر رئیس جمهوری از گفتمان حریتی اقتصاد مقاومتی زیاد سخن به میان آمد و باید کاری کنیم که بگوییم می توانیم بدون اختلاف و بازی های سیاسی، جناح بندی ها و خودخواهی های سیاسی اما با عقلانیت، اخلاق و سلیقه سیاسی الگوی سیاسی کشور باشیم و ما درصدد انجام این کار هستیم.

رزم حسینی گفت: انجام این امر بسیار سخت است زیرا گروه ها منافع دارند و به این سادگی کنار نمی آیند اما تاکنون این مهم در استان کرمان محقق شده است.

وی اظهار کرد: امروز همه در کرمان پای کار آمده اند، شرکت های نامدار پای کار آمده اند و مدل مرکز پیرامونی یک نوع مدل توسعه ای است که در کرمان در حال عملیاتی شدن است.

وی افزود: امامان جمعه و جماعات باید از گفتمان اقتصادی حرف بزنند و فضای استان را به سمت اقتصاد مقاومتی واقعی که مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است ببرند.

استاندار کرمان گفت: اقتصاد مقاومتی دائمی و مستمر است و مخصوص به یک دولت نیست.

رزم حسینی افزود: نهاد اقتصادی مقاومتی که در کرمان ایجاد می شود برای پایدار بودن اقتصاد مقاومتی در بخش غیردولتی این استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دست اندرکاران برگزاری آیین جمع خوانی قرآن کریم در کرمان تقدیر کرد و گفت: انعکاس این آیین از شبکه های سراسری این آیین را در کرمان زبانزد کرد.

استاندار کرمان تاکید کرد: مفسران باید در همه زمان ها قرآن را تفسیر کنند و باید به قرآن عملی در زندگی رفتار، اخلاق فرهنگ و سیاست عمل کنیم.

وی از صدا و سیما، رسانه ها، ارگان های دولتی و دستگاه های اجرایی به منظور برگزاری آیین جمع خوانی قرآن کریم و تفسیر آیات کلام الله مجید در ماه رمضان تقدیر کرد.

رزم حسینی افزود: باید ماه رمضان سال آینده کاری نو و ابتکاری در جمع خوانی قرآن کریم انجام دهیم.

وی گفت: می توان نمونه ای از عمل به قرآن و اقتصاد مقاومتی را در آیین جمع خوانی قرآن کریم معرفی کنیم.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=682
  • دیدگاه‌ها برای شعار هر خانه یک کارخانه در استان عملیاتی می شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.