تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
10

سم‌فروشی‌های متخلف درشهرستان انار پلمپ و مجوزشان باطل می‌گردد

  • کد خبر : 763
  • 07 مرداد 1395 - 15:50
سم‌فروشی‌های متخلف درشهرستان انار پلمپ و مجوزشان باطل می‌گردد

سم فروشی هایی که قبلا دو بار اخطاریه از جهاد کشاورزی دریافت نموده اند اگر در مرتبه سوم مرتکب هر گونه خطایی بشوند فروشگاه توسط عوامل ذیربط پلمپ شده و مجوز فروشگاه به حالت تعلیق در می آید و فروشگاههای متخلف به کشاورزان معرفی خواهند شد.

به گزارش انارآنلاین ، ۶ مردادماه جناب آقای مهندس طاهری مدیر محترم حفظ نباتات استان کرمان به اتفاق آقای مهندس کمال الدینی رییس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان به همراه آقای مهندس مهران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار و کارشناس حفظ نباتات و مسئول حراست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با فرماندار محترم انارجناب آقای سیدضیاءالدین طباطبایی ملاقات نمودند.

در ابتدای جلسه آقای مهندس مهران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به وضعیت فعلی آفات باغات پسته شهرستان اشاره نموده و خواستار هماهنگی های لازم جهت کاهش مشکلات در زمینه سموم شیمیایی شدند.

همچنین در این جلسه پیرامون کنترل و نظارت جدی بر سم فروشی های شهرستان انار که در یکی دو سال اخیر دچار ضعف شده بود تصمیماتی گرفته شد.

در این دیدار مدیر حفظ نباتات استان ضمن اینکه نظارت بر سم فروشی ها را امری مهم برشمردند گزارشی از فعالیت های این مدیریت ارائه نموده و از فرماندار محترم درخواست همکاری با جهاد کشاورزی نمودند.

ریاست سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های یکساله این سازمان در خصوص ساماندهی فروشندگی های سموم استان،اظهار امیدواری نمود تا از این به بعد نظارت خوبی توسط نظام مهندسی کشاورزی با نظارت عالی جهاد کشاورزی بر سم فروشی های شهرستان اعمال گردد.

در این دیدار کارشناس حفظ نباتات شهرستان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های جهاد کشاورزی انار در جهت کاهش مصرف سموم شیمیایی و استفاده از روشهای غیرشیمیایی کنترل آفات ، رونوشتی از تعهدنامه محضری دریافت شده از سم فروشی های شهرستان در سال ۱۳۹۳ و نیز اخطاریه هایی که تاکنون به فروشگاههای متخلف صادر گردیده است به فرماندار محترم ارائه نمود و از ایشان  درخواست کردند از طریق هماهنگی با فرماندهی محترم نیروی انتظامی، اداره تعزیرات، دادگستری محترم شهرستان و نیز اصناف شهرستان  در اجرای نظارت دقیق بر مراکز فروش سم، مدیریت جهاد کشاورزی را حمایت نمایند که ایشان هم در این زمینه قول مساعد دادند.

مقرر گردید سم فروشی هایی که قبلا دو بار اخطاریه از جهاد کشاورزی دریافت نموده اند اگر در مرتبه سوم مرتکب هر گونه خطایی بشوند فروشگاه توسط عوامل ذیربط پلمپ شده و مجوز فروشگاه به حالت تعلیق در می آید و فروشگاههای متخلف به کشاورزان معرفی خواهند شد.

همچنین مقرر گردید در صورتی که هر یک از فروشگاهها فاقد فاکتور خرید سم از مراکز معتبر دارای امضاء و ممهور به مهر شرکت تولیدی باشند، سم موجود در فروشگاه بعنوان سم تقلبی و قاچاق توسط عوامل مربوطه ضبط و معدوم گردد.

لازم به ذکر است یکی از بندهای تعهد نامه محضری نیز به عدم مجوز فروش سموم غیر مجاز از قبیل سم دورسبان(معروف به سم میوه ای) اشاره دارد که برای مصرف در باغات پسته مورد تایید موسسه تحقیقات پسته کشور قرار نگرفته و بقایای این سم در پسته نیز صادرات پسته را دچار مشکل می کند.بنابراین در صورت مشاهده حتی یک لیتر از این سم مغازه سم فروشی پلمپ خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=763
  • دیدگاه‌ها برای سم‌فروشی‌های متخلف درشهرستان انار پلمپ و مجوزشان باطل می‌گردد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.