تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
10

رها کردن شیرابه غلیظ پوستهای پسته در یکی از پارکهای شهر انار

  • کد خبر : 9884
  • 17 مهر 1396 - 18:50
رها کردن شیرابه غلیظ پوستهای پسته در یکی از پارکهای شهر انار

متاسفانه این روزها شاهد تخلیه بی رویه و پراکنده کردن این نخاله ها توسط برخی از کشاورزان در اطراف  شهر و روستاها هستیم که علاوه بر تخریب چشم انداز شهراین امر باعث آلودگی خاک، آب و محیط زیست می گردد و اینبار شاهد رها کردن شیرابه غلیظ پوستهای پسته در یکی از پارکهای سطح شهر بودیم.

این روزها شهرستان انار شاهد برداشت محصول پسته می باشد.

 در گوشه و کنار شهر و روستا کارگاه های فراوری پسته مشغول فعالیت هستند اما نکته ای که  کشاورزان کمتر به آن توجه می نمایند و شاید هم معضلی برای  آن ها باشد دفع  صحیح نخاله های پوست پسته می باشد.

متاسفانه این روزها شاهد تخلیه بی رویه و پراکنده کردن این نخاله ها توسط برخی از کشاورزان در اطراف  شهر و روستاها هستیم که علاوه بر تخریب چشم انداز شهراین امر باعث آلودگی خاک، آب و محیط زیست می گردد و اینبار شاهد رها کردن شیرابه غلیظ پوستهای پسته در یکی از پارکهای سطح شهر بودیم.

لازم به ذکر است گازهای حاصله از تجزیه پوستهای پسته منجر به ایجاد بوی تعفن و آزار و اذیت دیگران و  محل مناسبی برای رشد  باکتری ها ، قارچ ها می شود.

از شهروندان عزیز تقاضا می شود همانطور که قبلاآقای صوراسرافیل  معاونت محترم  خدمات شهری شهرداری اناراعلام کرده بودند در تاریخ ۱۱شهریور ۱۳۹۴مکانی مناسب جهت تخلیه نخاله‌های ساختمانی و پسته در نظر گرفته شده است و شهروندان نخاله های ساختمانی و پسته را فقط در این محل تخلیه نمایند.

ریختن زباله‌ها توسط مردم بخصوص  در سطح شهر به عادتی نامطلوب و ناپسند تبدیل شده که امروزه با گسترش شهرنشینی می‌توان آن را یک ناهنجاری تلقی کرد که باعث به خطر افتادن سلامت جامعه می‌شود.

خیلی مواقع شاهد هستیم که شهروندان اگر زباله‌ای در دست داشته باشند و در نزدیکی خود سطل زباله‌ای مشاهده نکنند بدون آنکه دقایقی صبر کنند تا سطل زباله‌ای پیدا کنند و آن را درون سطل اندازند، بی‌درنگ آشغال‌های خود را بروی زمین ریخته و بدون توجه به عواقب آن راه خود را در پیش می‌گیرند.

از طرفی متاسفانه این عادت غلط از سوی بزرگترها انجام می‌گیرد و این عمل ناشایست ناخودآگاه به فرزندان نیز منتقل می‌شود.

متأسفانه شهروندان ما به محیط زیست خود توجه چندانی ندارند، و حتی برخی مواقع با آگاهی کامل زباله‌های خود را در سطح شهر رها می‌کنند.

همانطور که همه ما می دانیم حفظ و ارتقای سطح سلامت امری است حیاتی که باید به آن بیشتر توجه کرد و ازجمله عوامل تهدیدکننده سلامت می‌توان انباشت زباله‌ها در معابر و جوی‌ها و تخلیه پوستهای پسته در مکانهای عمومی  را  نام برد که خود باعث ایجاد بوی نامطبوع و گسترش بیماری‌های میکروبی می‌شود.

مردم باید بدانند وجود زباله در سطح شهر نه‌تنها موجب بروز بیماری‌ها به خصوص در فصل گرما می‌شود بلکه از زیبایی شهر نیز می‌کاهد.

راهکارهای زیادی از سوی مسئولین شهرداری و محیط زیست برای بهبود این وضعیت در شهرها به کار گرفته شده است مانند گذاشتن تابلوهایی در مناطق مختلف شهر با مضمون شهر ما خانه ما، لطفاً آشغال نریزید، نظافت نشانه ایمان است، ولی این موضوع آنقدر برای مردم عادی شده که باز هم با دیدن این تابلوها کمتر پیش می‌آید که شاهد ریختن آشغال‌ها در سطل‌های زباله باشیم.

شاید اگر برای مردم قوانین تعیین کنیم و به نحوی مانند برخی کشورها که پلیس حق جریمه کردن افراد را دارد که آشغال بر روی زمین می‌ریزند، عملکردی مشابه انجام دهیم وضعیت از آنچه هست بهتر شود.

در پایان ضمن تشکر از شهردار محترم شهر انار ومجموعه شهرداری ،می طلبد این نهاد  به کمک نهادهای مربوطه با تصویب مصوبات لازم ،وضعیت موجود را سامان دهی وبا افراد متخلف برخورد قانونی شود.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=9884
  • دیدگاه‌ها برای رها کردن شیرابه غلیظ پوستهای پسته در یکی از پارکهای شهر انار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.