تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
15

رایزنی نماینده انار و رفسنجان با وزیر راه در خصوص تقاطع غیرهمسطح کمربندی انار

  • کد خبر : 9211
  • 17 مرداد 1396 - 11:02
رایزنی نماینده انار و رفسنجان با وزیر راه در خصوص تقاطع غیرهمسطح کمربندی انار

جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان کرمان که با حضور استاندار کرمان با دکتر اخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی برگزار شد.

مهندس انارکی محمدی در جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان کرمان که با حضور استاندار کرمان با دکتر اخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی برگزار شد،
گفت: محور رفسنجان بهرمان انار به طول ۹۰ کیلومتر بخشی از کریدور راه اصلی شهربابک رفسنجان_بافق می باشد.و مسیر این منطقه به دلیل داشتن باغات وسیع پسته یکی از مناطق حاصلخیز استان بوده و در زمینه کاشت این محصول استراتژیک قطب کشاورزی شهرستان محسوب میشود و از طرفی با عنایت به این که روستای بهرمان زادگاه سرباز فقید سازندگی حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی میباشد و روزانه ترافیک زیادی از این محور عبور می کنند شایسته است به صورت ویژه در خصوص احداث باند دوم مذکور اقدام گردد، که بر این اساس براورد انجام شده توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اعتباری بالغ بر ۱۱۰میلیارد تومان نیاز دارد که خواهشمند است چهار خطه کردن مسیر مذکور در دستور کار قرار گیرد.
انارکی محمدی در ادامه گفت: با توجه به رابطه فرهنگی و فامیلی بخش کشکوییه با مردم منطقه نوق شهرستان رفسنجان که اهالی محترم ناگزیر به رفت و امد بین این دو بخش از مسیر جاده اسفالته ۱۱۰کیلومتری کشکوییه به رفسنجان و نوق میباشند در حالی که فاصله اصلی این دو بخش کمتر از ۳۰کیلومتر است لذا خواهشمند است دستور فرمایید بودجه جهت احداث راه روستایی بین بخش کشکوییه و بخش فردوس نوق به طول ۲۶کیلومتر اختصاص یابد.
ایشان همچنین در خصوص پلاک۲۰۹۴ اصلی ،از اراضی پلاک ۲۰۹۴ که از معضلات جدی جمعی از شهروندان عزیز رفسنجانی بود گفت: اراضی موصوف که در سنوات گذشته حدود ۳۰۰۰واحد مسکونی به شکل عرصه های تصرفی و یا بعضا فاقد ساخت و ساز موجود میباشند که در تعدادی از انها اداره راه و شهرسازی وقت به لحاظ توصیفی بودن سند که خارج از اراضی تحت مالکیت دولت است و شهرداری رفسنجان هم بنا به گواهی صادره اقدام به تفکیک نموده است.علی ایحال جلوگیری از ساخت و ساز معضلی را در شهر رفسنجان و بویژه شهروندان رفسنجانی بوجود اورده که بسیاری از شهروندان در این راستا دارای پرونده در محاکم قضایی می باشند. لذا تقاضا دارم موافقت فرمایید که در شهر رفسنجان اعم از اراضی و واحد های ساخته شده تا سقف ۲۵۰مترمربع به قیمت تمام شده و الباقی به نرخ کارشناسی روز از متقاضیان وصول و در خصوص واحد ها اسناد مالکیت تنظیم و در خصوص اراضی با قرارداد واگذاری و طی مهلت معینی اجازه ساخت و ساز صادر گردد.
وی افزود: برای تکمیل پروژه های جاده دسترسی فرودگاه رفسنجان به کمربندی محور تهران به بندرعباس و پل نیمه کاره تقاطع یزد_انار_رفسنجان نیز گفت بخشی از این عملیات انجام شده که برای تکمیل نیاز به بودجه و مساعدت دارد.
انارکی درخصوص احداث بزرگراه رفسنجان_زرند گفت: این بزرگراه بطول کلی۹۰کیلومتر می باشد که شامل دو قطعه می باشد که طول مسیر در حوزه رفسنجان_زرند ۷۲کیلومتر است که بخشی از آن به همت انجمن_خیرین راهسازی شهرستان رفسنجان شامل میخکوبی کل مسیر و آزاد سازی و بازگشایی بستر راه بطول ۹کیلومتر انجام شده است. وبا توجه به انعقاد قرداد به امضای آقای مهندس میرشفیعی معاون محترم وزیر وآقای مهندس مقبلی مدیرکل محترم راه و شهرسازی کرمان قیر مورد نیاز کل مسیرتهیه گردیده است.
درقطعه دوم مطالعات امکان سنجی احداث باند دوم محور رفسنجان_زرند در سال ۸۸ توسط اداره کل راه وشهر سازی استان انجام گرفته است که اهمیت ساخت این بزرگزاه در زیر بیان شده است:
اهداف ایمنی وترافیکی شامل:
۱_ افزایش سطح سرویس محور رفسنجان _ زرند
۲_ در صورت دوبانده شدن مسیرتعداد تصادفات درحدود ۸۰درصد کاهش خواهد یافت که سودحاصل از این صرفه جویی در صورتی که خسارت ناشی از فوت ۵۴۰۰۰۰۰۰۰ریال برای هر نفر و خسارت جرح۲۰۰۰۰۰۰۰ریال خسارت مادی هر تصادف را ۱۲۰۰۰۰۰۰ ریال در نظربگیریم که جمع صرفه جویی سالانه برابر با ۶۷۰۴میلیون ریال خواهد بود. ضمنا در۸ماهه اول سال۹۴در این قطعه۲نفرفوتی ۲۵۰نفر مجروح و۲۰مورد تصادف خسارتی گزارش شده است .
۳_کاهش مصرف سوخت هزینه استهلاک وسایل نقلیه با کاهش حجم ترافیک در بزرگراه رفسنجان_کرمان وکاهش ترافیک ورودی به شرستان رفسنجان
۴_ با توجه به افزایش سرعت به سرعت حرکت حدود ۲۵ کیلومتر برساعت وباعث کاهش مدت زمان سفر به میزان ۴۵دقیقه خواهد بود. علیهذا خواهشمند است بودجه برای اجرای این طرح اختصاص یابد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=9211
  • دیدگاه‌ها برای رایزنی نماینده انار و رفسنجان با وزیر راه در خصوص تقاطع غیرهمسطح کمربندی انار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.