8

راه اندازی پست قرنطینه دامپزشکی شهرستان انار

  • کد خبر : 11627
  • 16 دی 1396 - 21:19
راه اندازی پست قرنطینه دامپزشکی شهرستان انار

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: قرنطینه به عنوان یکی از ارکانهای مهم تأمین بهداشت دام، طیور، آبزیان و فرآورده های آن می باشد و نقش حساس و پر اهمیتی در جلوگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام دارد. اجرای قرنطینه در پیشگیری، کنترل و ریشه کنی بیماریهای دام و طیور مورد توجه است.

به گزارش صدای انار،سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: قرنطینه به عنوان یکی از ارگانهای مهم تأمین بهداشت دام، طیور، آبزیان و فرآورده های آن می باشد و نقش حساس و پر اهمیتی در جلوگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام دارد. اجرای قرنطینه در پیشگیری، کنترل و ریشه کنی بیماریهای دام و طیور مورد توجه است.

وی گفت: از ابتدای دی ماه سالجاری پست قرنطینه دامپزشکی شهرستان انار که با همکاری اداره کل دامپزشکی استان کرمان، فرمانداری، دادستانی، مدیریت جهاد کشاورزی و فرماندهی محترم نیروی انتظامی این شهرستان راه اندازی گردید.

فعالیت های قرنطینه ای، طیف وسیعی را شامل می شود از جمله قرنطینه داخل دامداری، استقرار پست های قرنطینه ثابت و سیار مرزی، استانی و شهرستانی که در خصوص اجرای دستورالعمل های بهداشتی قرنطینه ای حمل و نقل دام، طیور زنده و فرآورده های خام دامی و پروتئینی می باشد. برخورد و مقابله با ورود دام های قاچاق و تشخیص دام های بومی منطقه با غیر بومی بودن آن و طیور زنده جهت پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، یکی دیگر از شاخص های پست قرنطینه دامپزشکی  می باشد.

کافی در پایان گفت: دامداران، مرغداران و متقاضیان محترم که قصد جابجائی دام و فرآورده های آنرا دارند باید قبل از هر اقدامی با مراجعه به شبکه های دامپزشکی درخواست خود را ارائه نموده تا مورد بررسی قرار گرفته و در صورت موافقت در سیستم یکپارچه قرنطینه دامپزشکی، مجوز حمل بهداشتی مربوطه ثبت و صادر گردد سپس اقدام به جابجائی نمایند در غیر این صورت با خودروها و افراد متخلف که دارای مجوز مذکور نمی باشند برخورد قاطع صورت گرفته و به مراجع قضائی معرفی می گردند.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=11627
  • دیدگاه‌ها برای راه اندازی پست قرنطینه دامپزشکی شهرستان انار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.