تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
9

دستگیری شکیب دوم در رفسنجان+عکس

  • کد خبر : 5526
  • 25 آذر 1395 - 15:24
دستگیری شکیب دوم در رفسنجان+عکس

در پی انتشار گزارش معضلات حضور متکدیان پاکستانی بچه در بغل از سوی یک سایت محلی در رفسنجان ،نیروی انتظامی و شهرداری رفسنجان دست به کار شدند.

مدت هاست که متکدیان پاکستانی در شهر رفسنجان پرسه می زنند و مشکلات امنیتی، فرهنگی و اجتماعی رقم زده اند.

اما از امروز طرح جمع آوری آنها با همکاری شهرداری و  نیروی انتظامی کلید خورده و به گفته رضاخلیلی نژاد جانشین انتظامی رفسنجان این طرح دائمی خواهد بود.

جریان متکدیان پاکستانی را فردی در یکی از روستاهای نزدیک شهر رفسنجان هدایت می کرد که همانند فیلم آوای باران که فردی به نام شکیب پدرخوانده این گدایان بود و از آنها سواستفاده می کرد، منازلی  را در اختیار آنها قرار داده بودند و اقدام به ایجاد این پدیده زشت اجتماعی کرده که با تلاش نیروی انتظامی دستگیر شد.

 از بستگانش همدستانش بودند و از منازل آنها برای نگهداری این گدایان استفاده می شد که با حضور به موقع نیروی انتظامی و عوامل شهرداری همه این متکدیان دستگیر شدند.

اما سرهنگ رضا خلیلی نژاد در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان رفسنجان پیراموان طرح جمع آوری متکدیان پاکستانی توضیحاتی داد.

آغاز طرح دایمی مشترک نیروی انتظامی و شهرداری برای  جمع آوری متکدیان  از امروز
رضا خلیلی نژاد  اظهار داشت: تکدی گری با توجه به ساختار پیچیده آن در جامعه به یک انحراف اجتماعی تبدیل شده و زمینه وقوع بزهکاری های دیگر را نیز فرآهم کرده است.

وی ادامه داد: متکدیان با سوء استفاده از عواطف مذهبی مردم به این کار مبادرت می کنند و دستگاه های متولی به همراه رسانه ها لازم است با فرهنگ سازی و نهادینه کردن این موضوع که تکدی گری در اسلام منفور و حرام است، نسبت به برخورد جدی با این جریان در سطح شهرها اقدام کنند.

خلیلی نژاد توضیح داد: جمع آوری متکدیان در شهر رفسنجان کار دشواری نیست، اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این زمینه باید تمامی دستگاه هابه طور جدی وارد عرصه شوند و همکاری کنند.

وی افزود: متاسفانه امروز متکدیان با استفاده از روش های نوین و حرفه ای و سوء استفاده از کودکان موجب کند شدن فعالیت دستگاه های متولی در جهت مقابله با این پدیده شوم اجتماعی شده اند.

وی اضافه کرد: با برگزاری نشست های تخصصی برای رفع مشکلات ناشی از حضور متکدیان در سطح جامعه اقدام می کنیم تا این پدیده در رفسنجان برچیده شود.

وی در پایان از مردم خواست به محض مشاهده متکدیان مراتب را با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اعلام نمایند و  با بهره گیری از ظرفیت و توان ائمه جماعات و روحانیان می توانیم نسبت به آگاه سازی مردم و فرهنگ سازی برای مقابله با متکدیان گام برداریم.

منبع: روراستی

img_4735 img_4736 img_4740 img_4742 img_4743  img_4756 img_4761 img_4768 img_4776 img_4785 img_4788 img_4804 img_4817

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=5526
  • دیدگاه‌ها برای دستگیری شکیب دوم در رفسنجان+عکس بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.