تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
12

دستگیری حسودی درسیرجان که انتخاب رشته کنکور فامیلش را تغییر داده بود!

  • کد خبر : 5627
  • 28 آذر 1395 - 22:54
دستگیری حسودی درسیرجان که انتخاب رشته کنکور فامیلش را تغییر داده بود!

فرمانده انتظامی سیرجان گفت :فردی که با ورود به صفحه انتخاب رشته یکی از بستگانش در انتخاب رشته وی تغییراتی ایجاد کرده بود، توسط پلیس فتای سیرجان دستگیر شد.

 سرهنگ ” محمدرضا ایران نژاد ” گفت: با ارائه شکایت فردی به پلیس فتای شهرستان با موضوع تغییر در انتخاب رشته کنکور، شناسایی و دستگیری فرد مورد نظر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این فرد در اظهارتش به پلیس عنوان کرد با توجه به رتبه کسب شده ام در کنکور، رشته پزشکی را انتخاب کردم، اما در زمان اعلام نتایج در رشته ای قبول شدم که جزو اولویت های انتخابی من نبود و به همین منظور، جهت روشن شدن موضوع به سازمان سنجش مراجعه و پس از بررسی درخواستم توسط سازمان سنجش، اعلام کردند که شما در مدت ۲۴ ساعت چندین مرتبه اقدام به تغییر انتخاب رشته کرده اید و رشته قبولی شما از رشته های انتخابیتان است، حال با ارائه شکایت خواهان رسیدگی به این موضوع هستم که چه کسی  انتخاب رشته من را تغییر داده است.

فرمانده انتظامی سیرجان بیان کرد: با توجه به اظهارات فرد شاکی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارگاهان تخصصی پلیس فتا قرار گرفت و سرانجام پس از گذشت یک ماه تحقیقات فنی و تخصصی فرد مورد نظر که از بستگان نزدیک شاکی بود، شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود : متهم پس از دستگیری و مواجهه با ادله موجود لب به اعتراف گشود و عنوان کرد به دلیل حسادت و با سوء استفاده از نسبت فامیلی، رمز ورود به صفحه انتخاب رشته شاکی را بدست آوردم و اقدام به تغییر کد رشته های انتخابی کردم.

ایران نژاد با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، خاطر نشان کرد: این جرائم با سهل انگاری و عدم مراقبت از رمز های شخصی رخ می دهد و ضروری است دانشجویان و داوطلبان کنکور به هیچ عنوان رمز عبور صفحه شخصی تحصیلی خود را در انظار عموم قرار ندهند.

در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره تلفن ۴۰۰۵۰۰۱۰ موضوع را به پلیس گزارش دهند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=5627
  • دیدگاه‌ها برای دستگیری حسودی درسیرجان که انتخاب رشته کنکور فامیلش را تغییر داده بود! بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.