6

در ۱۳ استان کشور پسته داریم، اما یک متولی امر پسته وجود ندارد

  • کد خبر : 3248
  • 11 مهر 1395 - 16:43
در ۱۳ استان کشور پسته داریم، اما یک متولی امر پسته وجود ندارد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: در ۱۳ استان کشور پسته داریم اما یک متولی امر پسته در ایران نداریم.

 احمد انارکی‌محمدی در جلسه ستاد پسته با اشاره به اینکه تکنولوژی در کشاورزی نداریم، افزود: کشاورزان ما هنوز با تراکتورهای قدیمی کار می‌کنند در حالی که بهترین ماشین‌آلات کشاورزی با بهترین بهره‌وری وجود دارد، اما ما در دسترس نداریم.

وی بیان داشت: سیاست‌گذاری انتقال آب به دست دولت است و کشاورز نمی‌تواند در این زمینه ورود کند، دولت برای ایجاد زیرساخت‌ها در کشاورزی باید کمک کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمینه نهاده‌های کشاورزی نتوانستیم یک برند معروف که غیر تقلبی باشد را معرفی کنیم.

انارکی‌محمدی با بیان اینکه در دولت گذشته با سیاست‌های غلط کشاورزی را نابود کردیم، افزود: به همین دلیل امروز به جایی نرسیدیم.

وی ادامه داد: کشاورزان باید یارانه بگیرند، در کل جهان به کشاورز یارانه می‌دهند.

با این قیمت محصولات کشاورزی در پسابرجام نمی توانیم  با دنیا رقابت کنیم

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت محصولات کشاورزی رو به کاهش است، تصریح کرد: با وضعیت کنونی نمی‌توانیم در پسابرجام با جهان رقابت کنیم.

وی عنوان کرد: در ۱۳ استان کشور پسته داریم، اما یک متولی امر پسته وجود ندارد در حالی که در مازندران وزیر معین برنج تعیین شده است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس ابراز داشت: استاندار باید این بحران و فاجعه را به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

وی با اشاره به اینکه بازار روسیه بهترین بازار برای پسته ما است، بیان کرد: با برداشتن تعرفه ورودی کالا به روسیه کمک زیادی به این بخش خواهد شد.

انارکی‌محمدی صادرات فله‌ای را به دلیل عدم کمک دولت خواند و افزود: تذکرهایی در مجلس دادیم و نامه کتبی به رئیس‌جمهور نوشتیم.

وی عنوان کرد: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها و پیمانکاران بدهی دارد و ما باید تلاش کنیم حق خودمان را بگیریم.

انارکی‌محمدی با اشاره به تأسیس شرکت تعاونی پسته رفسنجان در سال ۴۷ خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که برای این شرکت به‌ وجود آمده باید با هم‌افزایی و همگرایی این شرکت را احیا کرد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس بیان کرد: از کل ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی که بانک‌ها به اقتصاد ایران تزریق کردند، هفت درصد سهم بخش کشاورزی است.

انارکی‌محمدی ادامه داد: در بخش بورس کالای کشاورزی نیز هیچ زیرساختی نداریم و سهم کشاورزی از توسعه کم است.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=3248
  • دیدگاه‌ها برای در ۱۳ استان کشور پسته داریم، اما یک متولی امر پسته وجود ندارد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.