تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
6

درخشش دختر دهه هشتادی امین شهری در مسابقات کشوری قرآن کریم

  • کد خبر : 32793
  • 18 مهر 1401 - 13:53
درخشش دختر دهه هشتادی امین شهری در مسابقات کشوری قرآن کریم

حافظ کل قرآن کریم از امین شهر انار و دارنده رتبه های کشوری در رشته قرائت تحقیق از جمله در مسابقات قرآنی مدهامتان کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، از پنج سالگی در مسیر انس با قرآن قرار گرفت.

زینب علیپور، از کانون فرهنگی هنری عشاق المعصومین مسجد صاحب الزمان امین شهر شهرستان انار و حائز رتبه سوم کشوری در رشته قرائت تحقیق خواهران در پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان اظهار کرد: از پنج سالگی با فعالیت های قرآنی آشنا شدم.

وی افزود: آن زمان خواهرم در فعالیت های یک مؤسسه قرآنی شرکت می کرد و خانواده وقتی دیدند من بدون اینکه مدرسه رفته باشم، می توانم آنچه خواهرم می خواند را بخوانم، مشوق من شدند.

علیپور با اشاره به اینکه تا سال دوم و سوم ابتدایی قرائت کار می کردم اما از همان زمان به حفظ نیز علاقه مند شدم؛ ادامه داد: تا تابستان سال ۹۶ حافظ ۱۵ جزء قرآن شدم.

وی گفت: از مهرماه ۹۶ در حالیکه در سال نهم مدرسه باید درس می خواندم، مرخصی تحصیلی گرفتم و تا فروردین ماه ۹۷ ۱۵ جزء باقیمانده را نیز حفظ کردم و حافظ کل قرآن کریم شدم.

این حافظ کل قرآن کریم که دارای مدرک درجه سه حفظ تخصصی است، افزود: در حال حاضر روزانه یک جزء قرآن مرور می کنم.

وی در خصوص مسابقاتی که تاکنون شرکت کرده و موفق به کسب رتبه شده توضیح داد: در مسابقات صرفاً در رشته «قرائت تحقیق» شرکت کردم و در سال ۹۵ در مسابقات دانش آموزی همدان رتبه دوم کشوری، در دو سال کرونا که مسابقات مجازی بود هر دو سال رتبه چهارم کشوری و امسال در مسابقات تبریز رتبه اول کشوری را کسب کردم.

علیپور که در حال حاضر دانشجوی ترم اول رشته فقه و حقوق دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها قم است؛ دوست دارد روزی داوری مسابقات قرآن را انجام دهد؛ کمک کند به دیگران تا وارد این عرصه شوند و از دانشی که دارد در اختیار دیگران قرار بدهد.

وی در پایان همراهی والدین و استاد خوب را از عوامل موفقیت های خود عنوان و بیان می کند: از استاد سیدفخرالدین مرتضوی به طور ویژه تشکر می کنم که خیلی مدیون ایشان هستم و در موفقیت اخیر نیز باید از همسرم تشکر کنم که همراهی کردند.

گفتنی است، علیپور در آیین اختتامیه مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده، رییس ستاد کانون های مساجد کشور در شیراز برگزار شد؛ تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=32793
  • منبع : شبستان
  • دیدگاه‌ها برای درخشش دختر دهه هشتادی امین شهری در مسابقات کشوری قرآن کریم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.