تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
3
رئیس پلیس فتا شهرستان انار؛

خانواده ها سواد رسانه ای خود را بالا ببرند/بیشتر جرائم در روزهای تعطیل رخ می دهد

  • کد خبر : 33561
  • 12 خرداد 1402 - 18:37
خانواده ها سواد رسانه ای خود را بالا ببرند/بیشتر جرائم در روزهای تعطیل رخ می دهد

ابوذر نبی زاده رییس پلیس فتا شهرستان انار گفت:بیشترین کلاهبرداری ها در ایام تعطیل اتفاق می افتد که بانک ها تعطیل می باشد.

به گزارش صدای انار، چهارشنبه ۱۰ خردادماه نشست خبری با رئیس پلیس فتا شهرستان انار با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

ابوذر نبی زاده رییس پلیس فتا شهرستان انار ضمن خیرمقدم گفت:در سال ۱۴۰۲ از اول سال تا الان ۹۲.۶۶ درصد کشف پرونده داشتیم که ۷۱درصد پرونده کلاهبرداری ، ۱۶ درصد پرونده های برداشت پول از حساب و ۱۳درصد مزاحمت اینترنتی و مبلغ ۳۷۰ میلیون تومان پول برگشت به حسابان مال باخته داشتیم.

وی گفت:پرونده هایی که مردم به فضای های مجازی و خرید های اینترنتی اعتماد کرده و مبلغ پول خرید یا پیش پرداخت واریز کرده اند باعث کلاهبرداری شده و تاکید مکرر ما با اطلاع رسانی از طریق سایت های خبری شهرستان اعلام کردیم که حضوری خرید کنید و اعتماد به فروشنده ها نکنید.

سروان نبی زاده افزود: لینک های کلاهبرداری به افراد ارسال شده و با باز کردن لینک باعث خالی شدن حساب ها شده است و از اول سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۷۰ میلیون تومان پول از حساب افراد برداشت شده و به افراد برگشت داده شد که ۱۶ درصد پرونده ها کلاهبرداری بوده است.

وی در ادامه افزود: مزاحمت های اینترنتی به این صورت بوده که اشخاص جهت سو استفاده به صفحه شخصی اینستاگرام فرد مراجعه و صفحه را هک میکردند و از عکس های شخصی سواستفاده می کردند که این مزاحمتها حتی باعث شده بعضی از افراد دست به خودکشی بزنند که ما با پیگیری توانستیم کمک کنیم و به راحتی مزاحم را پیدا و این مشکل را حل کردیم.

رییس پلیس فتا شهرستان گفت:کلاس های آگاه سازی زیادی در ۱۰ مدرسه و مساجد برگزار کردیم و در مورد نحوه کلاهبرداری ها به مردم اطلاع رسانی کردیم که آگاه و هوشیار باشند و خوشبختانه اتفاق خوبی افتاد و نتایج مثبتی داشتیم.

نبی زاده در خصوص خبرگزاریها و کانال های خبری فاقد مجوز در شهرستان گفت:خبرگزاریها و کانال های خبری فاقد مجوز نمی‌توانند در هیچ زمینه خبری فعالیت داشته باشند و نامه ای که از اداره ارشاد ارسال شده پیگیر هستیم و از فعالیتشان جلوگیری خواهیم کرد.

وی افزود: متاسفانه ساعت پایانی شب گوشی موبایل دست بچه ها می باشد و خانواده ها باید سواد رسانه ای خودشان را بالا ببرند و اینکه فرزندشان چگونه از گوشی موبایل استفاده کند و اگر رابطه پدر، مادر، برادر، خواهر و اعضای خانواده صمیمی باشد و فرزند با هر مشکلی برخورد با خانواده در میان بگذارد مشکلی پیش نمی آید.

سروان نبی زاده رییس پلیس فتا شهرستان انار در ادامه گفت: شهروندان می توانند جهت برطرف کردن مشکلاتشان با شماره ۳۴۳۸۸۰۰۱ تماس یا و حضوری به پلیس فتا شهرستان مراجعه کنند و شماره ۰۹۶۳۸۰ شماره تماس مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا کل کشور می باشد و تمام وقت پاسخگو می باشند.

نبی زاده افزود: بیشترین کلاهبرداری ها در ایام تعطیل اتفاق می افتد که بانک ها تعطیل می باشد.

وی گفت: در صورت حمله سایبری ، کلاهبرداری در اولین فرصت با مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا یا پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

گزارش و عکس:منصور زارع

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=33561
  • دیدگاه‌ها برای خانواده ها سواد رسانه ای خود را بالا ببرند/بیشتر جرائم در روزهای تعطیل رخ می دهد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.