تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
17

حذف دادسرای شهرستان انار/ تقدیر از زحمات رعیتی دادستان شهرستان انار+تصاویر

  • کد خبر : 28011
  • 18 فروردین 1399 - 16:45
حذف دادسرای شهرستان انار/ تقدیر از زحمات رعیتی دادستان شهرستان انار+تصاویر

فرماندار انار گفت:از تمامی ظرفیت شهرستان جهت حفظ پست دادستانی و همچنین ماندن آقای رعیتی استفاده کردیم ولی سیاست قوه قضائیه اینگونه بوده است.

به گزارش صدای انار،صبح امروز دوشنبه ۱۸ فروردین،مراسم تقدیر و تشکر از زحمات مرتضی رعیتی دادستان شهرستان انار برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آقای رعیتی گفت: رایزنی وپیگیری‌هایی شد تا دادسرا از شهرستان انار حذف نشود اما متاسفانه نشد.

حجت الاسلام فلاحی امام جمعه امین شهرضمن تبریک ماه شعبان و اعیاد شعبانیه از جناب آقای رعیتی برای تمامی خدماتشان تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه طالبی ریاست دادگستری شهرستان انار اظهار داشت:جلسه تقدیر و تشکر امروز به دلیل خطر کرونا ویروس اینگونه ودر فرمانداری برگزارشده است.

وی گفت: یکی از دلایل حذف دادسرا بخاطر به حدنصاب نرسیدن میزان پرونده‌های دادستانی میباشد، بنابراین با توجه به کمیت و کیفیت آمار پرونده‌ها با نیروی قضایی کمتر امکان رسیدگی به پرونده‌ها وجود دارد.

طالبی افزود:باتوجه به نبود شرایط خشن در شهرستان انار قطعا با نیروهای کمتری به تخلفات وپرونده‌ها رسیدگی صورت خواهد گرفت.

وی گفت:با توجه به اطلاعات کمی وکیفی پرونده‌ها وتعداد جمعیت نیازی به تشکیل دادسرا نمی‌باشد.

رئیس دادگستری انار اظهار داشت:شهرستان انار در بحث جرائم واقعیت جرائم سبکی دارد بنابراین این تصمیم گیری مشکلی در شهرستان به وجود نخواهد آورد واین تصمیم در رأس گرفته شده است و ما مستلزم به اجرا می‌باشیم.

در این مراسم زهرودی فرماندار ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ۶ ساله آقای رعیتی گفت : از تمامی ظرفیت شهرستان جهت حفظ پست دادستانی و همچنین ماندن آقای رعیتی استفاده کردیم ولی سیاست قوه قضائیه اینگونه بوده است.

وی گفت:ما پیگیر موضوع هستیم تا مجدد دادسرا اهدا واجرا شود و از دوستانی که میتوانند کمک کنند کوتاه نیایید حضور دادستان ودادسرا ظرفیت موثری برای شهرستان را رقم می‌زند.

زهرودی افزود:باتوجه به خطر کرونا ویروس مجبور شدیم این جلسه را محدودتر برگزار کنیم و عذر خواهی می‌کنم از تمام اشخاصی که درخواست حضور در این جلسه را داشتند و نتوانستیم دعوت به عمل آوریم.

مرتضی رعیتی دادستان انار ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مسئولین و مردم شهرستان انار اظهار داشت: تشکر میکنم از جناب سرهنگ خلیلی نژاد به دلیل همکاری ویژه در بحث تخلفات و همچنین در بحث مبارزه با کرونا ویروس وهمچنین از جناب اقای دکتر برجی و تلاش هایشان و سایر ارگان ها و افراد که امنیت را برایمان رقم زده‌اند.

وی گفت:از تمامی اعضای محترم شوراهای حل اختلاف در سطح شهرستان تشکر می‌کنم و بگویم که شوراهای حل اختلاف یک بازوی بسیار توانمند برای مجموع قضایی شهرستان هستند ما چه بسیار پرونده‌هایی داشتیم که در شوراهای حل اختلاف با وساطت و پادرمیانی این عزیزان این پرونده‌ها همانجا رسیدگی میشد ونهایتا به صلح وسازش می‌رسید.

وی افزود:از تمامی ضابطین خاص هم تشکر میکنم که هیچگاه کوتاه نیامدند و تلاش کرده‌اند.

در ادامه سرهنگ خلیلی نژادفرماندهی انتظامی شهرستان اناراظهار داشت:این مراسم سنگینی است و جناب رعیتی با رفتنشان غم سنگینی را بر دوشمان گذاشتند.

وی گفت:امنیت امروز در شهرستان که شاهدش هستیم  و جرائم خشن نداریم نشاندهنده این نیست که شهرستان انار زمینه این جرائم را ندارد این نشان میدهد که دستورات مجموعه قضایی محکم و قانونی پیش رفته است وعملکرد بسیار خوبی را داشته است، تمامی دستورات آقای رعیتی دستوراتی محکم بوده که ما را دلگرم کرده وباعث کاهش سطح تخلفات شده است.

وی گفت:از سوی خودم و همکاران عزیز از ایشان تقدیر و تشکر ویژه داریم انشاالله که بتوانیم با تعاملی به این شکل و دستورات محکم و پا به کار جناب اقای طالبی در راستای امنیت و برخورد با جرائم خدمت کنیم.

سید علی معزی رئیس شورای حل اختلاف شماره ۳ انار در ادامه مراسم گفت:شهرستان انار باید ترقی و پیشرفت داشته باشد وجمعیت شهرستان انار و جرائم رو به پیشرفت می‌باشد بایستی تلاش بیشتری انجام می‌شد تا دادسرا حذف نشود ازهمه کسانی که می‌توانند تلاش کنند تقاضا داریم پیگیری کنند تا باری دیگر دادسرا شروع به کار کند واین اتفاق مجددا تکرار شود و در شهرستان انار دادسرا فعالیت داشته باشد.

لازم بذکر است آقای رعیتی جهت ادامه فعالیت خود به شهرستان کاشان عزیمت نمود.

عکس: منصور زارع

گزارش: نرگس سلطانی

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=28011
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای حذف دادسرای شهرستان انار/ تقدیر از زحمات رعیتی دادستان شهرستان انار+تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.