تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
9

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان انار با دستور کار فرهنگ وقف،پرهیز از اسراف در جلسات و مراسمات

  • کد خبر : 12700
  • 29 بهمن 1396 - 14:38
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان انار با دستور کار فرهنگ وقف،پرهیز از اسراف در جلسات و مراسمات

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان انار با دستور کار فرهنگ وقف،پرهیز از اسراف در جلسات و مراسمات برگزار شد.

به گزارش صدای انار،۲۹ بهمن جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان انار با دستور کار فرهنگ وقف،پرهیز از اسراف در جلسات و مراسمات برگزار شد.

در این جلسه مهندس زهرودی فرماندار انار ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) و دعوت از مسوولین جهت استقبال و تشییع و تدفین شهدای گمنام که میهمان انار میباشند.

وی افزود : فرهنگ وقف از گذشته در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما مورد توجه خاص بوده است.بایستی فرهنگ وقف و فواید آن به جامعه اطلاع رسانی گردد.
مهندس زهرودی در ادامه در خصوص فرهنگ صرفه جویی در مراسمات و جلسات مطالبی ایراد نمود.
وی همچنین پیشنهاد بررسی و راهکار در خصوص موضوعات افزایش آستانه صبر و تحمل در مردم و تحکیم خانواده را در شورای فرهنگ عمومی مطرح نمود.
حجت الاسلام منتظری امام جمعه انار نیز در این جلسه با اشاره به آیات ۵۷ آل عمران و ۴۶ کهف در خصوص تاکید قرآن کریم و احادیث امامان معصوم و بزرگان به امر وقف پرداخت.
وی گفت :یکی از مهم ترین تمهیدات دین اسلام در راستای دور اندیشی و تامین آینده مسلمین و فرزندان ایشان پایه ریزی سنت حسنه وقف است،چنان که وقتی به قرآن کریم و روایات اهل بیت (علیهم السلام) و سنت عملی ایشان رجوع می کنیم، اهمیت دو چندان این سنت زیبا را در می یابیم. از آیات متعددی می توان وقف را به عنوان یکی از مصادیق بارز اعمال صالحه یا باقیات صالحات یا…. معرفی نمود.
وی گفت:روحانیت محترم و ائمه جماعات موضوع وقف و منافع و برکات آن را برای مردم بیان کنند.
وی گفت:در دبیرستانها و دانشگاهها هم اگر گفتمانهایی با موضوع وقف برگزار شود بسیار موًثر است.
امام جمعه افزود :بسیاری از زمین های وقف داخل شهر که بهترین مکان برای ساخت و سازهای مختلف و کارگاههای تولیدی است به متقاضیان واگذار شود تا هم شهر زیباتر بشود و هم از اجاره آن مرتزقین وقف بهره مند میشوند . که این هم به نفع مردم و هم به نفع وقف می باشد .
وی در ادامه گفت :مردم عزیز بدانند اگر اجاره بهای زمین های وقف را پرداخت کنند نه تنها هیچ مشکل شرعی ندارد بلکه هم کمک به سنت حسنه وقف هست وهم خیرات و برکات زیادی رادر پی خواهد داشت.

امام جمعه شهر ستان انار در زمینه اسراف و ریخت و پاشهای غیر ضرور در مجالس ترحیم گفت:معمولا مردم از پذیرائی های مجالس ترحیم استقبال نمیکنند و این موجب اسراف فراوان و هزینه های گزاف برای صاحبان عزا میشود.
وی افزود :صاحبان مجالس ترحیم اگرفقط از چای و شیرینی کیک پذیرایی کنند بهتر است.
وی گفت : متاسفانه پذیرائیهای گوناگون موجب کثیف شدن فرشهای مساجد و مکانهای مختلف میشود که شرعا و عرفا اشکال دارد.
امام جمعه انار در ادامه گفت :بستگان محترم درگذشتگان اگر مایل به خیرات بیشتر هستند می توانند هزینه آن را به بنیاد خیریه فاطمه الزهرا و یا کمیته امداد و اداره بهزیستی و موسسات خیریه واریز نمایند تا در جهت کمک به نیازمندان مصرف شود که این بهترین خیرات برای اموات و درگذشتگان عزیز می باشد.
در این جلسه چند نفر از اعضای شورای فرهنگ عمومی دیدگاهها و نظرات خود را بیان نمودند.

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=12700
  • دیدگاه‌ها برای جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان انار با دستور کار فرهنگ وقف،پرهیز از اسراف در جلسات و مراسمات بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.