تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
13

جلسه شورای شهرانار با موضوع اجرای نیروگاههای خورشیدی در انار با حضوردکترمهرابی

  • کد خبر : 10931
  • 06 آذر 1396 - 0:19
جلسه شورای شهرانار با موضوع اجرای نیروگاههای خورشیدی در انار با حضوردکترمهرابی
دکتر مهرابی اقتصاددان و استاد دانشگاه شهید باهنر ضمن استقبال با اجرای طرح مذکور در شهرستان انار، در خصوص اجرای این طرح گفتند:اگر عظم جدی برای اجرای این طرح وجود دارد،دانشگاه ازاد انار متولی شود و یک پروپوزال تعریف کند و در آن راهکار بدهد.

به گزارش صدای انار،شامگاه دوشنبه جلسه ای در محل شورای شهرانار ، با حضوردکتر مهرابی اقتصاددان و اساتید دانشگاه شهید باهنرکرمان، معاون فرماندار جناب اقای مهندس علیزاده ،دکترقدیری رییس دانشگاه ازاد انار، دکتر انارکی محمدی رئیس شورای شهر انار ،مهندس صابری رییس شورای شهرستان،مهندس قدم زاده رئیس اداره برق انار،اعضای شورای اسلامی شهر انارو امین شهر و دکتر طالبی  در خصوص اجرای نیروگاههای خورشیدی برگزار شد.

 دکتر انارکی محمدی رئیس شورای شهر انار ضمن خیر مقدم اظهار داشت: شورای اسلامی انار با اجرای طرح نیروگاههای خورشیدی موافق است و باید توجه شود که منافع این طرح به جیب مردم همین منطقه  رود.

در ادامه دکتر طالبی ،مطالبی در خصوص نحوه اجرای نیروگاههای خورشیدی  بیان داشتند و گفتند: بیش از ۷۰درصد نقشه تابش نور خورشید در ایران در استان کرمان می باشد که ۳۰ درصد باقیمانده این نقشه بخشی از جنوب یزد ، غرب سیستان ، شرق فارس و شمال بندرعباس را به عنوان اضلاع این ذوزنقه در بر می گیردو میطلبد مسئولین شهرستان  زمینی را برای زیرساختهای این طرح  در نظر گرفته تا سرمایه گذاران  برای اجرای طرح  شروع بکار کنند.

در ادامه دکتر مهرابی یکی از نخبگان اناری،اقتصاددان و اساتید دانشگاه شهید باهنر که در این جلسه حضور داشتند ضمن استقبال با اجرای طرح مذکور در شهرستان انار، در خصوص اجرای این طرح گفتند:اگر عزم جدی برای اجرای این طرح وجود دارد،دانشگاه ازاد انار متولی شود و یک پروپوزال تعریف کند و در آن راهکار بدهد.

وی گفت: ما اگر زیر نقطه سر به سر  یک فعالیت اقتصادی در شهرستان انار راه اندازی کنیم جای امیدواری است،چون ما در این زمینه فرهنگ سازی کرده ایم.

وی در خصوص پیشرفت شهرک صنعتی انار انتقادی کردند و اظهار داشتند: از ۱۰ سال گذشته تاکنون و با توجه به جلسات متعددی که در این ده سال برگزار شده در حال حاضر نمره ای بالاتر از ۳یا۴ نمی توان به شهرک صنعتی انار داد،و این ضعف سرمایه و مدیریت نیست بلکه ضعف همدلی بین مردم  شهرستان است که باید این همدلی بیشتر شود و فرهنگ سازی شود تا در زمینه صنعتی پیشرفتی داشته باشیم.

دکتر مهرابی به سوال خبرنگار صدای انار در خصوص چگونه میتوان این فرهنگ سازی  و همدلی را بین مردم شهرستان ایجاد کرد گفت: ما نباید  به مردم بگوییم پول خوب است  چون خودشان میدانند و فرهنگ سازی این نیست که فقط شعار دهیم ،فرهنگ سازی این است که به آدمهای موفق در جامعه بیشتر بها داده شود و فرهنگ سازی معنای وسیعی دارد که خوب به آن توجه نشده است.

 وی در ادامه اظهار داشت: در خصوص اجرای نیروگاههای خورشیدی  اگر مسئولین شهرستان پیشقدم شوند و این طرح را بر روی منازل یا ادارات خود اجرا کنند مطمئن باشید مردم ترغیب می شوند و استقبال می کنند و این خود نوعی فرهنگ سازی است.

 در پایان مهندس رحیمی شهردار انار ضمن استقبال از این طرح اظهار داشت: شهرداری انار برای شروع و اجرای این طرح در کشتارگاه،انبار شهرداری و چاه موتور آب شهرداری  موافق است واماده  همکاری در زمینه اجرای این طرح در شهر انار می باشد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=10931
  • دیدگاه‌ها برای جلسه شورای شهرانار با موضوع اجرای نیروگاههای خورشیدی در انار با حضوردکترمهرابی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.