تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
11

جشن کاداستر اراضی ملی در شهرستان انار+تصاویر

  • کد خبر : 13427
  • 22 اسفند 1396 - 18:32
جشن کاداستر اراضی ملی در شهرستان انار+تصاویر

جشن کاداستر درشهرستان انار به مناسبت پایان تثبیت وصدور اسناد مالکیت اراضی ملی در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش صدای انار،۲۱ اسفند مراسمی با حضور سعیدی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به همراه طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کرمان ، باقدرت مدیریت امور اراضی استان ، کمال الدینی ریئس سازمان نظام مهندسی کرمان ، فرماندار شهرستان انار ، امام جمعه و مسئولین شهرستان به میزبانی اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان انار برگزار گردید  .

رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به ضرورت اجرای طرح کاداستر و نقش آن در پیشگیری از رشد پدیده زمین خواری و مفاسد ناشی از آن و جلوگیری از اشتباهات احتمالی و صدور اسناد مضاعف و تسریع در پاسخگویی به استعلامات و کاهش دعاوی مردم و کاهش ورودی پرونده به دادگستری ها همچنین اصلاح بی نظمی ها در حوزه مالکیت این اقدام را عملی ارزشمند در حیطه منابع طبیعی دانست که مسائل اجتماعی و اقتصادی را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد .

ایشان در ادامه افزود در حوزه شمال استان ۱۳٫۲ میلیون هکتار اراضی منابع ملی وجود دارد که تاکنون ۶٫۳میلیون هکتار آن عملیات کاداستر انجام شده که در سال جاری بیش از ۱٫۶۰۰ هزار هکتار سند تک برگ در قالب حدود ۱۰۰ برگ سند مالکیت صادر و اخذ گردیده است و استان کرمان ۳ سال متوالی رتبه اول را در کشور در این زمینه کسب نموده و با توجه به پیچیدگی های این طرح ,تحقق ان مستلزم تلاش مجدانه افراد متخصص در این زمینه می باشد.

و در این راستا اداره منابع طبیعی شهرستان انار بعنوان اولین شهرستان در استان کرمان موفق به اجرای کامل طرح کاداستر در اراضی ملی گردیده است بنحوی که از مساحت ۲۰۹ هزار هکتار شهرستان انار که ۱۸۰ هزار هکتار آن را اراضی ملی شامل میشود که در قالب ۲۵ برگ سند مالکیت تک برگ کاداستر آن پایان یافت  .

در این مراسم با اهدا لوح از تلاش و زحمات حسن شاهی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری انار و طالبی زاده رئیس اداره ثبت اسناد و املاک انارو همکارانشان تقدیر بعمل امد.

ودر پایان با تقدیم آخرین برگ سند از سوی مدیر کل ثبت اسناد و املاک  استان به مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان عملیات اجرای کاداستر اراضی ملی در شهرستان انار به اتمام رسید .   

عکاس: منصور زارع

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=13427
  • دیدگاه‌ها برای جشن کاداستر اراضی ملی در شهرستان انار+تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.