تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
5

جشنواره پسته اکبری در روزهای ۳۱ مرداد و ۱ شهریور ماه در انار برگزار می شود

  • کد خبر : 23540
  • 13 مرداد 1398 - 17:33
جشنواره پسته اکبری در روزهای ۳۱ مرداد و ۱ شهریور ماه در انار برگزار می شود

علی زهرودی فرماندار انار در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه از برگزاری جشنواره پسته اکبری در روزهای ۳۱ مرداد و ۱ شهریور ماه در محل پارک قلعه ساسانی انار خبر داد.

به گزارش صدای انار،علی زهرودی فرماندار انار در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه از برگزاری جشنواره پسته اکبری در روزهای ۳۱ مرداد و ۱ شهریور ماه در محل پارک قلعه ساسانی انار خبر داد.
وی از این جشنواره را بعنوان شکرگزاری از مائده آسمانی یاد کرد و گفت برگزاری این جشنواره فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه های گردشگری ، تاریخی ، محصولات و تولیدات شهرستان بخصوص پسته اکبری و همچنین زمینه ها و پتانسیل های سرمایه گذاری دانست و افزود از طریق میراث فرهنگی استان پیگیر ثبت این جشنواره در تقویم میراث استان و کشور خواهیم بود.
زهرودی همچنین از برنامه های این جشنواره را برپایی نمایشگاه جهت معرفی محصولات و تولیدات خانگی و صنایع دستی شهرستان ، اجرای موسیقی زنده و محلی ، برگزاری مسابقات ورزشی و بازی های بومی و محلی عنوان کرد.

فرماندار در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تعیین زمان این جشنواره گفت : با توجه به اینکه ۱۲ شهریور ماه آغاز ماه محرم میباشد و در ادامه ماه صفر در پیش رو است عملا برنامه به دو ماه بعد که فصل پسته چینی به پایان رسیده است موکول خواهد شد.بنابراین زمان جشنواره اوایل شهریور انتخاب شد.
علی زهرودی همچنین در خصوص سوال : جشنواره پسته اکبری بر صادرات پسته چه تاثیری خواهد داشت گفت : ما از خرداد ماه با پیگیری و جلساتی که با اتاق بازرگانی استان و مسئولین این اتاق داشته ایم ، در خصوص صادرات این محصول بویژه قیمت آن مذاکراتی صورت گرفته است که در هفته آینده نیز پیرامون این موضوع در استان و با حضور تاجران و تولید کنندگان این محصول جلسه ای خواهیم داشت.
وی در پایان از کلیه خبرنگاران خواست تا در جهت خودداری از پیش فروش پسته توسط کشاورزان و خرده فروشان با قیمت پایین اطلاع رسانی نموده تا ضمن کوتاه نمودن دست دلالان ، بتوان در جهت تصویب قیمت منطقی و مناسب توسط مراجع مربوطه گام برداشت.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=23540
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای جشنواره پسته اکبری در روزهای ۳۱ مرداد و ۱ شهریور ماه در انار برگزار می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.