تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
6

جشنواره قرآنی مدهامتان در انار برگزار می شود

  • کد خبر : 33130
  • 30 بهمن 1401 - 17:21
جشنواره قرآنی مدهامتان در انار برگزار می شود

جشنواره قرآنی مدهامتان برای ششمین بار در انار برگزار می شود.

به گزارش صدای انار به نقل از شبستان،محسن صالحی فرماندار انار یکشنبه (۳۰ بهمن) در نشست اعضای ستاد برگزاری مرحله استانی هفدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، نسبت به حمایت همه جانبه شهرستان میزبان از این رویداد قرآنی بچه های مسجد اعلام آمادگی کرد.

فرماندار شهرستان انار شناخت ذائقه نسل جوان برای انتقال مفاهیم قرآن کریم را حائز اهمیت دانست و توجه به ترجمه و تفسیر قرآن کریم را راضروری خواند و اظهار کرد: متأسفانه آنگونه که باید، از ظرفیت های قرآن کریم استفاده نکردیم. وی در همین باره استقبال از سریال حضرت یوسف در کشورهای عربی از جمله عراق را مورد اشاره قرار داد و بر بهره گیری از قصه های قرآنی تأکید کرد.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه گرفتاری جامعه زمانی شروع می شود که ارزش ها تبدیل به ضد ارزش شود و بالعکس؛ افزود: ما در فضای مجازی نسبت به دشمن عقب افتادیم.

حجه الاسلام گرجی مدیرستادهماهنگی کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان با اشاره به اینکه شهرستان انار به عنوان شهر دارالقرآن، در چند سال اخیر، مرحله استانی مسابقات قرآن بچه های مسجد با عنوان «مدهامتان» را میزبانی می کند؛ از مجموعه ادارات و نهادهای این شهرستان و آستان مقدس امامزاده محمد صالح علیه السلام انار قدردانی کرد.

وی اهمیت استفاده از قالب هنرهای دینی و مذهبی برای انتقال مفاهیم در دنیای امروز را مورد تأکید قرار داد و گفت: هر زمانه ای ابزار خود را نیاز دارد و ما باید در حوزه دین و فرهنگ و هنرهای دینی بیش از این کار کنیم.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به اینکه باید با دنیای امروز، مفاهمه داشت و برای این منظور از قالب های خوب جهت ایجاد انگیزه استفاده کرد؛ افزود: اخیراً بخش قصه گویی قرآنی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این مسابقات اضافه شده است.

سیدحسین جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انارهم میزبانی ازاین مسابقات را ازسال۱۳۹۶مایه خیروبرکت برای شهرستان دانست و افزود: انار برای ششمین دوره میزبان این مسابقات است.

گفتنی است؛ مرحله استانی هفدهمین دوره جشنواره قرآن مدهامتان ۱۷ تا ۱۹ اسفندماه جاری به مناسبت نیمه شعبان و سالگرد تأسیس کانون های مساجد در شهرستان انار برگزار می شود.

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=33130
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای جشنواره قرآنی مدهامتان در انار برگزار می شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.