تاریخ : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳ 20 ربيع أول 1446 Monday, 23 September , 2024
3

ثبت ملی شدن جشنواره پسته خورون ساقی شهرستان انار

  • کد خبر : 34711
  • 30 شهریور 1403 - 12:39
ثبت ملی شدن جشنواره پسته خورون ساقی شهرستان انار

مدیر کل داخلی وزارت گردشگری کشورگفت : این رویداد در سطح استان به ثبت رسیده و با افزایش سطح کیفی برگزاری و کار بیشتر و بهتر جوانان روستای ساقی قابلیت آن را دارد که در آینده به عنوان جشنواره ملی به ثبت برسد.

به گزارش صدای انار، پنجشنبه ۲۹ شهریورماه،دکتر فاطمی مدیر کل داخلی وزارت گردشگری کشور ، حسن زاده معاون اقتصادی استانداری کرمان و جمعی از مسئولین شهرستان انار از پنجمین جشنواره پسته خورون ساقی بازدید کردند.

در این مراسم از لوح جشنواره فرهنگی گردشگری پسته خورون ساقی انار رونمایی و این جشنواره در فهرست رویدادهای گردشگری ایران ثبت ملی شد.

مدیر کل داخلی وزارت گردشگری کشور در آیین رونمایی از این لوح گفت: از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب ایران، اقوام و ادیان با گویش‌ها و زبان‌های مختلف با تفاهم و دوستی در کنار هم زندگی کرده و این تنوع قومیت در کنار کثرت انواع لباس، خوراک و آیین‌ها عامل وفاق ملی و جاذبه گردشگری است.

مدیرکل گردشگری داخلی افزود: رویدادهای زیاد و متفاوتی در طول سال در کشور برگزار می‌شود، داشتن ۱۷۰۰ رویداد در سال عاملی در راستای توسعه گردشگری به خصوص در حوزه گردشگری روستایی است.

وی در ادامه بیان کرد: منطقه شمال کرمان با پسته شناخته می‌شود و پسته این منطقه شهرت جهانی دارد، حرکت جوانان روستای ساقی با همراهی تمام اهالی روستا و همکاری مسئولان دولتی در برگزاری جشنواره پسته‌خوران در راستای معرفی بهتر و بیشتر پسته این منطقه قابل تقدیر بوده و پس از ۵ سال برگزاری مداوم امروز از لوح ثبت این جشنواره در فهرست رویدادهای ملی رونمایی می‌کنیم.

فاطمی خاطرنشان کرد: این رویداد در سطح استان به ثبت رسیده و با افزایش سطح کیفی برگزاری و کار بیشتر و بهتر جوانان روستای ساقی قابلیت آن را دارد که در آینده به عنوان جشنواره ملی به ثبت برسد.

مدیرکل گردشگری داخلی اظهار کرد: خوشبختانه روستای ساقی رویداد موفقی برگزار کرده و در همراهی با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، به دنبال معرفی این روستا با کسب امتیازات لازم، به عنوان روستای هدف گردشگری هستیم.

وی در پایان افزود: این دسته از رویدادها باعث حضور گردشگران در روستا شده و به دنبال آن شاهد توسعه گردشگری روستایی، گردشگری کشاورزی و بومگردی‌ها در مناطق روستایی خواهیم بود.

لازم به ذکر است جشنواره پسته خورون ساقی هر سال به مناسبت فصل برداشت پسته در روستای محمد آباد ساقی شهرستان انار برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=34711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.