تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024
6

توضیحات دکتر عبداللهی درباره اظهارت اخیر رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان

  • کد خبر : 33994
  • 05 مهر 1402 - 12:52
توضیحات دکتر عبداللهی درباره اظهارت اخیر رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان

در پی انتشار مطالب خلاف واقع اخیر رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان لازم می‌دانم به‌طور شفاف در مورد آنها روشنگری نمایم.

استادی گفته بود: «پیامی جز دوستی، عشق و زندگی و خوشحالی در زندگی برای مردم نداریم.»
بهترین سال‌های زندگی‌ روزهایی بود که صادقانه و با تمام وجود گام در راهی گذاشتم که انتهای آن کاهش رنج مردم در حوزه درمان بود.
این مسیر با وجود موانع و سختی‌های گاه طبیعی و گاه غیر عادی دست کمی از صعود به قله نداشت و اما تنها با توکل خدا، دعای مردم و نیت خیرین گرامی، این راه پر از چالش و بعضاًتوأم با حسادت و کارشکنی را به آخر رساندم.
خرسندم که با صداقت و شفافیت و امانت داری کامل مانع ایجاد هر نوع دخالت و انحراف در مراحل جذب، نگهداری، هزینه‌کرد و پرداخت وجوه خیرین شدم به نحوی که باعث خشم و کارشکنی برخی گردید که باید خود حامی و همراه مردم و رضایت خداوند باشند.
مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار را در حالی ترک کردم که وضعیت بهداشتی و پروژه‌های درمان شهرستان در مقایسه با گذشته برای همگان قابل مقایسه و نتیجه‌گیری خواهد بود.
در پی انتشار مطالب خلاف واقع اخیر لازم می‌دانم به‌طور شفاف در مورد آنها روشنگری نمایم.
((تمام این عرایض دارای مستندات مربوطه و کامل است و در صورت لزوم همه مدارک و مستندات ارائه خواهد شد.))
همچنین به اطلاع اهالی شهرستان انار می‌رسانم در حال حاضر به عنوان پزشک کلینیک دیابت در خدمت مردم هستم.

و اما پاسخ به مطالب خلاف واقع و نادرست که اخیرا منتشر شده است:
اول: افتتاح حساب خیرین سلامت شهرستان انار در آذرماه سال ۱۳۹۹ بدنبال رایزنی خیرین در حالی صورت پذیرفت که خیرین در صورتی حاضر به مشارکت بودند که کمک‌های نقدی ایشان به «حساب دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان و زیر مجموعه» واریز نگردد که برای اجابت درخواست خیرین محترم، یک حساب حقیقی با ۳ امضاء و به تایید خیرین در بانک رفاه انار افتتاح شد.

دوم: حساب مذکور چون با درخواست خیرین و خارج از شبکه بهداشت و درمان انار شکل گرفت، قاعدتاً در چارچوب «حساب‌های غیردولتی در دستگاه‌های دولتی» قرار نمی‌گیرد؛ در واقع صاحبان امضاء این حساب با تعریف یاد شده، نمایندگان و معتمدین خیرین بوده‌اند و هرگونه هزینه‌کرد از این حساب عیناً طبق خواست شخص خیر و بعد از ۳ نوبت انجام استعلام و بررسی کیفیت کالا یا مصالح مربوطه صورت گرفته است.

سوم: خدا را شاکرم در این مدت هیچ کدام از خیرین در خصوص شیوه عملکرد گفته‌شده، اعلام نارضایتی و یا ابهام در این‌باره نداشته‌اند.
چهارم: وقتی قرار باشد بخش جدیدی به بخش‌های درمانی اضافه شود قطعاً لازمه آن، موافقت معاونت محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی است و در صورت موافقت ایشان تجهیزات مربوطه خریداری می‌گردد.

🔹 آقای دکتر محمدی‌شاهرخی فرموده‌اند” بیمارستان ولیعصر انار شاید سالی یک یا دو بار نمونه پاتولوژی داشته باشد”؛ در این‌باره باید عرض کنم نظر به انجام میانگین ۴۰ عمل جراحی به‌صورت ماهیانه در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) و در نظر گرفتن این مهم که تمامی نمونه‌های جراحی که سالانه، نه یک یا دو مورد بلکه بیش از ۴۰۰ مورد است و نیاز به بررسی پاتولوژی دارند، مکاتبات لازم و کلیه مراحل خرید تجهیزات پاتولوژی طبق مقررات دانشگاه و وزارت بهداشت انجام شده است.

🔹 و اما سوال بنده اینست:
چگونه ممکن است ریاست محترم دانشگاه بطور ناگهانی با سند خریدی مواجه شوند که ایشان و یا تیم مدیریتی وی از پروسه آن بدون اطلاع باشند؟!!
🔹در همین رابطه باید ذکر کنم که منبع تامین اعتبار تجهیزات پاتولوژی از محل کمک‌های صنایع ملی مس ایران بوده است و به‌دنبال انعقاد تفاهم‌‌نامه فی‌مابین دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان و مجتمع مس صنایع ملی ایران جهت ارتقای سطح درمان، خرید و تامین تجهیزات پاتولوژی در بند ۷ جدول نیازسنجی این تفاهم‌نامه گنجانده شد (رونوشت این جدول در دفتر نماینده و فرمانداری شهرستان نیز موجود است).

🔹 قابل ذکر است خیرگرامی،آقای آگاه، مجموع مبلغ اهدایی خود را طی ۲ مرحله و برای امور ذیل اهدا کردند:
۱. خرید تجهیزات فیزیوتراپی کلینیک سلامت
۲. خرید بخشی از تجهیزات برق پروژه توسعه

🔹 بنابراین به‌هیچ عنوان ایشان تاکنون جهت خرید تجهیزات پاتولوژی مشارکتی نداشته‌اند.
🔹 در این‌باره نیز تمامی مستندات و مکاتبات خرید از ابتدا تا انتها نیز موجود است.

🔹 در همین خصوص باید ذکر شود، دستگاه پاتولوژی، ابتدای سال ۱۴۰۱ تحویل بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) گردید اما از آنجایی که تا زمان تامین و تسویه بدهی، شرکت مربوطه جهت نصب و آموزش لازمه اقدامی نخواهند داشت، بعد از چندین نوبت مکاتبه با دانشگاه و بیان درخواست شرکت مذکور مبنی بر پرداخت وجه و یا مرجوع شدن دستگاه پاتولوژی، ریاست دانشگاه با دستورکتبی خواهان پرداخت از محل حساب خیرین شهرستان گردیدند که در پاسخ کتبی به ایشان اعلام شد که مبلغ مورد نظر موجود نبوده و علاوه براین مهم، اولویت خیرین

شهرستان در حال حاضر، تکمیل سازه توسعه است نه پرداخت دیگری.

پنجم: ضمن تشکر از خیر گرامی آقای حسن مهرابی، ایشان در تیرماه ۴۰۲ مبلغ ۱۰ میلیارد ریال واریز و بعد از آن، واریزی دیگری انجام نشد و قرار بر این شد تا پایان آذرماه و به مرور مبلغ ۱۰ میلیارد ریال دیگر نیز واریز نمایند و اصلا چک ۱۰ میلیاردی ریالی در این خصوص از سوی ایشان صادر نگردیده است (صورتجلسه این پرداخت با دکر جزئیات نیز نزد ریاست بازرسی دانشگاه قرار گرفته است).ضمن اینکه فاکتورهای خرج‌کرد این مبلغ موجود است و در صورت نیاز به آقای مهرابی هم ارائه خواهد شد.

🔹 نکته بعدی ، برآورد ریالی ساخت قسمت ICU با متراژ تقریبی ۴۵۰ مترمربع، بیش از ۳ برابر مبلغ پیشنهادی خیرین برآورد می‌شود که با توجه به خواست خیر محترم جهت اختصاص بخش مجزایی برای یادبود پسر مرحومشان، بخش ای سی یو به ایشان پیشنهاد شد که قطعاً پروژه، مشاعاتی و مسائلی از جمله اسکلت ،نما تاسیسات،نگهبانی و… دارد که همه خیرین در تامین آن شریک هستند.

ششم: آقای دکتر محمدی‌شاهرخی بیان نمودند ۱۰ ماه از خرید دستگاه سی تی اسکن می‌گذرد و دو ماه دیگر گارانتی آن تمام خواهد شد. برای اطلاع ایشان و عموم باید اعلام نمایم طبق بند اول قرارداد دستگاه سی تی اسکن، گارانتی ۱۸ ماهه این دستگاه بعد از نصب دستگاه شروع می‌شود نه بعد از خرید آن؛ بنابراین گارانتی دستگاه (۱۸ ماه) هنوز شروع نشده است. لازم به ذکر است سی تی اسکن خریداری شده سی تی آنژیو می باشد.

هفتم: ساختمان توسعه شامل ۴ بخش: تصویر برداری، دیالیز، ای سی یو و سی سی یو است و قطعاً این پروژه تاسیسات و مشاعاتی دارد که امکان ندارد یک بخش جداگانه راه‌اندازی شود، مگر به حدی برسد که از نظر فنی و مهندسی امکان جداسازی بخشی از بخش دیگر با پارتیشن یا تیغه فراهم شود.

🔹 در مورد درخواست ریاست دانشگاه مبنی بر راه‌اندازی سی تی از بهمن ماه ۴۰۱، ساختمان در مرحله جداسازی نبوده و حتی این مسئله از طریق دفتر مهندسین فنی دانشگاه نیز به ایشان اطلاع داده شده بود.

🔹 با توجه به پیگیری امام جمعه محترم و فرماندار و متعاقب آن واریز مبلغ ۳۰ میلیارد ریال به‌حساب دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برای تکمیل و راه‌اندازی ساختمان توسعه در اسفندماه ۴۰۱، بنده طی ۳ مرحله مکاتبه با ریاست دانشگاه (اسفند ۴۰۱، اردیبهشت و شهریور ۴۰۲) و بیان اینکه با توجه به تاکید ایشان و لزوم راه‌اندازی سی تی اسکن، مبلغ واریزی از سوی وزارت، طبق لیست مورد تایید دفتر فنی دانشگاه به پروژه اختصاص یابد تا زمان بهره‌برداری بخش سی تی اسکن تسریع یابد که متاسفانه این مبلغ تا زمان تصدی مسئولیت بنده پرداخت نگردید. در آخرین مکاتبه اینجانب در شهریورماه امسال به رئیس دانشگاه اعلام کردم در صورتی‌که کمبودهای قسمت سی‌تی اسکن را با ۳ میلیارد تومان وزارت تامین کنید، ظرف ۴۵ روز بعد از آن سی تی اسکن به بهره برداری می‌رسد اما این مهم اتفاق نیفتاد. این را نیز اضافه کنم که در زمان تحویل دستگاه سی‌تی اسکن پیشرفت فیزیکی ساختمان ۲۰ درصد و الان ۸۵ درصد است.

هشتم: در خصوص موضوع سرب‌کوبی مطرح شده در “مصاحبه ریاست دانشگاه” که اعلام شده سرب‌کوبی انجام نشده و تاییدیه سازمان انرژی اتمی اخذ نشده، باید اعلام شود که باز هم بر خلاف اطلاعات ناقص ارائه شده ،اتفاقا موافقت اصولی راه اندازی سی تی اسکن از سازمان انرژی اتمی اخذ شده است و سرب کوبی کلیه قسمت‌های رادیولوژی،ماموگرافی،OPG و سی تی اسکن به طور انجام شده و مابقی کار بعد از نصب دستگاه سی تی باید انجام شود.

🔹 در ضمن مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان سرب‌کوبی که آقای دکتر محمدی‌شاهرخی بدون اشراف ،به آن اشاره کرده‌اند، مربوط به پروژه توسعه نیست بلکه مربوط به اتاق عمل بیمارستان جدید برای دستگاه سی آرم است.

این توضیحات با توجه به مصیبت اندوهناک درگذشت برادرم احسان با تاخیر آماده شد. حضور، همراهی و پیام شما ستاره‌ای در دل این تاریکی اندوهناک روشن می‌کرد؛ در همین جا بر خود لازم می‌دانم به رسم ادب این «ستاره‌باران مهر» را ارج نهاده و همواره آرزومند شادی و تندرستی‌تان باشم. از شما بزرگواران درخواست دعا برای شادی روح احسان را دارم.

دکتر عبداللهی، مهر ۱۴۰۲

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=33994
  • دیدگاه‌ها برای توضیحات دکتر عبداللهی درباره اظهارت اخیر رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.