تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024
10

تبعیض و قانون گریزی در واگذاری اراضی ملی در شهرستان انار

  • کد خبر : 32292
  • 15 تیر 1401 - 16:49
تبعیض و قانون گریزی در واگذاری اراضی ملی در شهرستان انار

یک قطعه زمین به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع در حوالی مسجد امام سجاد(ع) انار برای طرح بسته بندی پسته و ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان به یک اناری واگذار گردید که پس از ۱۰ سال هیچ فعالیتی بر روی زمین مذکور انجام نگرفت!

به گزارش صدای انار،در سال ۱۳۹۰ یک قطعه زمین به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع در حوالی مسجد امام سجاد(ع) انار برای طرح بسته بندی پسته و ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان به آقای … واگذار گردید که پس از ۱۰ سال هیچ فعالیتی بر روی زمین مذکور انجام نگرفت.

طبق قانون، پس از صدور ۳ اخطاریه از سوی مدیریت امور اراضی کرمان می بایست قرارداد اجاره زمین فسخ گردد، اما نه تنها این قرارداد فسخ نگردید بلکه به فردی که به مدت ۱۰ سال ۳۰۰۰ متر مربع زمین را در اختیار داشته و هیچ فعالیتی در زمین مورد نظر انجام نداده است با دور زدن قانون و تایید و حمایت مسئولان شهرستان و استان، به جای ۳۰۰۰ متر مربع، این بار ۱۰۰۰۰ متر مربع زمین تحت عنوان طرح خدمات خودرویی واگذار گردیده است.

این در حالی است که بعضی از قراردادهای واگذاری زمین پس از ۲ سال بخاطر عدم پیشرفت فیزیکی طرح، توسط مدیریت امور اراضی کرمان فسخ گردیده است و این بیانگر وجود تبعیض در نحوه برخورد با دریافت کنندگان زمین است.

آیا در شرایطی که صدها نفر از مردم شهرستان انار متقاضی ۱۰۰ متر مربع زمین برای احداث یک تعمیرگاه یا فروشگاه و… هستند عادلانه است به یک فردی که نه توانایی و نه سرمایه لازم برای ایجاد اشتغال را دارد و صرفا بخاطر وابستگی های سیاسی ۱۰۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در بهترین منطقه شهرستان واگذار شود؟ آیا این کار مصداق کمک به زمین خواری نمی باشد؟

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=32292
  • دیدگاه‌ها برای تبعیض و قانون گریزی در واگذاری اراضی ملی در شهرستان انار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.