تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
8
نشست خبری شهردار انار؛

تا زمانی که در انار حضور دارم به کار فرهنگی اعتقاد دارم

  • کد خبر : 30731
  • 19 مرداد 1400 - 15:38
تا زمانی که در انار حضور دارم به کار فرهنگی اعتقاد دارم

شهردار انار گفت:احساس میکنم قرار است در بحث مدیریت پارک بانوان شیطنت رسانه ای صورت بگیرد، رسانه ها و خبرگزاری ها بیدار باشند.

به گزارش صدای انار،دوشنبه ۱۸مردادماه بمناسبت روز خبرنگار نشست خبری شهردار انار با اصحاب رسانه برگزار شد.
دراین مراسم رحیمی شهردار انار ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه خبر ورسانه، کار خبرنگاران را کاری ارزشمند وبزرگ دانست و خاطر نشان کرد: خبرنگاران با افزایش علم اندوزی و آگاهی باید به روز باشند تا بتوانند عملکرد بهتری ارائه دهند.
وی همچنین ازفعالیت های رسانه در بحث اطلاع رسانی نیز تقدیر و تشکر کرد و گفت: در گذشته رسانه هایی در انار بودند که در کار خود افراط و تفریط داشتند و این برازنده خبرنگاران نیست و آنها باید درکار خود عدالت را بکار گیرند.

ایشان در خصوص مشکلات آسفالت معابر شهر انار اظهار داشت: این مشکلات بدلیل نداشتن کارخانه آسفالت مستقل درانار وهمچنین بدلیل افزاش قیمت قیر به وجود آمدند اما با این تفاسیر درچهار سال گذشته نزدیک به دویست هزار متر مربع آسفالت معابر انجام شده، تا جایی که در سال گذشته نزدیک به پنج میلیارد تومان صرف عملیات آسفالت معابر شده وامسال نیز نزدیک به ۷۰هزار متر مربع از معابر شهر آسفالت شده، همچنین با مصوبه اعضای شورای شهر، ۴۰درصد از بودجه عمرانی شهرداری به آسفالت معابر وخیابان ها اختصاص یافته است.
رحیمی همچنین در خصوص میدان امام علی نیز گفتند که این پروژه ظرف یک ماه آینده به بهره برداری خواهدرسید وجدول گذاری و رفوژ وسط بلوار نیز از میدان امام علی تا بشر حافی انجام خواهد شد و لاین جاده امین شهر به انار هم به علت تملک زمین های اطراف به صورت موقت روکش آسفالت انجام خواهد گرفت.
شهردار انار در ادامه گفت: پویشی به نام پویش هرهفته یک افتتاح شکل گرفته که دراین پویش تک تک پروژه های عمرانی و خدماتی شهرداری انار افتتاح خواهند شد.
علی رحیمی راد در خصوص احداث پایانه مسافربری انارچنین بیان کرد: شهرداری فقط میتواند زمین تهیه کند وبه بخش خصوصی واگذار کند وبقیه مراحل به عهده بخش خصوصی میباشد اما به دلیل ضعف بخش خصوصی و نداشتن توجیه اقتصادی مناسب این مشکل قابل حل نیست و بخش خصوصی زیر بار نمی رود.

وی گفت: در بحث بازارهای هفتگی که خارج از محدوده شهری هستند، محلی مناسب در کنار ارگ توسط شهرداری ساماندهی شده اما به دلیل عدم استقبال کسبه از این مکان باعث شکل گیری پنجشنبه بازار در حاشیه جاده امین شهر به انار شده و به دلیل اینکه این محدوده خارج از محدوده خدماتی شهرداری انار است باید نهاد هایی مانند بهداشت، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و راهنمایی و رانندگی با کمک شهرداری به قضیه ورود کنند تا ساماندهی انجام گیرد.

در حاشیه این جلسه ایشان به بحث کارگران فصلی اشاره کردند و گفتند: در این خصوص تدابیری اندیشیده شده وهمانند سال قبل مکانی در ابتدای جاده امین شهر در نظر گرفته شده و مقرر شد که از ورود این افراد به شهر جلوگیری شود. ورود کارگران به این مکان با انجام تست کرونا امکان پذیر است و بهداشت به صورت مستمر نظارت خواهد داشت.

رحیمی راد در خصوص انجام کارهای فرهنگی گفت: در دوران کرونا برنامه های فرهنگی زیادی انجام شد اما بدلیل شرایط کرونا، برگزاری تمام برنامه ها از طریق فضای مجازی صورت گرفت که این امر باعث شد هزینه های بیشتری صرف برنامه های فرهنگی شود و همچنین تعدد وکثرت بیشتری داشته باشد.
شهردار انار گفت:در چند روز آینده، فرهنگ سرای ‌شهرداری راه اندازی خواهد شد و این طرح جزو افتتاح های هفته به هفته خواهد بود.

علی رحیمی اظهار داشت:بنده تا زمانی که حضور دارم به کار فرهنگی اعتقاد دارم کما اینکه اصرار من بر شناخته شدن پارک بانوان به عنوان مرکز آموزشی فرهنگی است و تازه هنوز کار ما در پارک بانوان شروع می شود.

شهردار انار از زحمات شورای شهر در دوره پنجم و حمایت هایشان تشکر کردند و به یکسری از مصوبات ارزشمند در دوری پنجم شورای اسلامی شهر انار اشاره کردند :
۱_بهسازی و راه اندازی کارخانه آسفالت شهرداری شهرستان انار که این هم طرح جزو پویش افتتاح های هفتگی میباشد.

٢_احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت۲۰کیلو وات برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری که هرچه سریع تر به بهره برداری خواهد رسید.
در آخر بحث ایشان خاطرنشان کردند: شهرداری آمادگی واگذاری تمام ظرفیت های پردیس بانوان را به طور عادلانه به تمام افرادی که دارای مجوز فعالیت هستند را داراست ودر بحث واگذاری غرفه های پردیس مادر، اولویت با زنان سرپرست خانوار است.
این واگذاری از طریق آگهی های شرکت در مزایده انجام میگیرد.

علی رحیمی راد در پایان گفت: احساس میکنم که در بحث مدیریت پارک بانوان قرار است شیطنت رسانه ای شکل بگیرد و رسانه ها و خبرگزاری ها باید بیدار و هوشیار باشند. کما اینکه در قضیه گرانی زمین در حق شهرداری اجحاف شد، این امر به دلیل جو فضای انتخابات بود و تنها کاری که ما انجام دادیم این بود که املاک خود را در وقت مناسب و با قیمت مناسب فروختیم.

گزارش: نسرین عسکری

عکس: مهدی اسدعبدالعلی زاده

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=30731
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای تا زمانی که در انار حضور دارم به کار فرهنگی اعتقاد دارم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.