7

تاخیر پنج ماهه حقوق کارگران شهرداری کرمان

  • کد خبر : 5736
  • 02 دی 1395 - 21:22
تاخیر پنج ماهه حقوق کارگران شهرداری کرمان

کارگران شرکتی شهرداری نزدیک به پنج ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند و اکنون نیز با اتمام آخرین برگ از دفترچه بیمه شان متوجه شده اند که «شرکت خدماتی بزم آرای یزد » لیست بیمه آنان را نیز ۵ ماه است که به سازمان تامین اجتماعی ارسال نکرده اند .

کارگران شرکتی شهرداری نزدیک به پنج ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند و اکنون نیز با اتمام آخرین برگ از دفترچه بیمه شان متوجه شده اند که «شرکت خدماتی بزم آرای یزد » لیست بیمه آنان را نیز ۵ ماه است که به سازمان تامین اجتماعی ارسال نکرده است.

یکی از کارگران شهرداری می‌گوید: من رفته گرم و شب و روز درحال جارو کشیدن خیابان های شهر کرمان هستم و فرزندی دارم که مشکلات کلیوی دارد و مرتب باید برای درمان به بیمارستان ها مراجعه کنم اما در حال حاضر نه تنها بیمه ای از ما پرداخت نمی شود و نه حقوقی داریم که به صورت آزاد به درمان فرزندان خود بپردازیم .

دیگری می‌افزاید: بارها با استانداری تماس گرفتیم و خواهان پیگیری حق و حقوقمان از سوی وی شدیم اما آنان نیز اعلام کردند که از سوی ما پیگیری شده اما شهرداری توجه نمی کند و شما باید با بازرسی تماس بگیرید لذا با عدم نتیجه از سوی استانداری با بازرسی استان تماس گرفتیم که آن  هم افاقه ای نداشته است و فقط بازرسی عنوان کرد که شرکت پیمانکاری با شهرداری قرارداد دارد و به ما مربوط نیست .

وی ادامه می‌دهد: در این خصوص با شهرداری تماس گرفتیم آنان هم مدعی شدند که شهرداری نقدینگی ندارد لذا باید صبر کنید تا دی ماه مردم کرمان که عوارض خود را  پرداخت کردند تنها حقوق یک ماه  شما را بپردازیم  و شرکت خدماتی یزدی هم که با شهرداری قرار داد دارد به حدی از شهرداری کرمان طلب دارد که شهرداری کرمان برای پیگیری مطالبات کارگری اش از این شرکت خدماتی خجل است .

این کارگر تصریح می‌کند: در حالی که من به پول نقد نیازمندم شهرداری به ما بُن اجباری می دهد تا حق و حقوق ما را به صورت فرمالیته پرداخت کند .

امکان مصاحبه با شهردار منطقه یک کرمان و شهردار کرمان فراهم نشد. رئیس شورای شهر می‌گوید : تا به حال گزارش هایی که از شهرداری ها برای ما ارسال می شد تا تعویق در سه ماه حقوق وجود داشت اما تا به حال با این گزینه یعنی پنج ماه حقوق روبه رو نشده بودم لذا در اسرع وقت این موضوع را در جلسه شورای شهر کرمان مطرح و به شهردار کرمان و شهر دار منطقه این نکته را گوشزد خواهم کرد .

علی اکبر مشرفی ادامه داد : عدم پرداخت حق بیمه در شرکت های خدماتی خلاف قانون محسوب می شود لذا در قرار دادهایی که  با شرکت های خدماتی از سوی شهرداری  بسته می شود ،آنان متعهد می شوند که بیمه کارگران را به هر شکل ممکن بپردازند و در پرداخت آن تعلل نکنند و پرداخت حقوق را از حق بیمه مستثنی نمایند .

منبع:گفتارنو

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=5736
  • دیدگاه‌ها برای تاخیر پنج ماهه حقوق کارگران شهرداری کرمان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.