تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
9

بیش از ۱۱۵ درصد از آب‌های‌زیرزمینی‌مان را برداشت کرده‌ایم/ احتمال جیره‌بندی‌آب منتفی نیست

  • کد خبر : 12641
  • 24 بهمن 1396 - 14:00
بیش از ۱۱۵ درصد از آب‌های‌زیرزمینی‌مان را برداشت کرده‌ایم/ احتمال جیره‌بندی‌آب منتفی نیست

نائب رییس مجمع‌ نمایندگان استان‌کرمان گفت:کشورهایی که ۲۰ درصد از آب‌های زیرزمینی و تجدیدپذیرشان را برداشته باشند به خط قرمز می‌رسند، ما بیش از ۱۱۵ درصد از آب‌های زیرزمینی‌مان را برداشت کرده‌ایم، بارندگی‌ها خوب است به شرطی که هدر نروند، پشت سدها تجمیع شوند و یا به سفره‌های آب‌زیرزمینی تزریق شوند.

احمد انارکی‌محمدی نائب رییس مجمع‌_نمایندگان_استان‌کرمان در گفت و گو با ایلنا گفت: ظرفیت آب‌های تجدیدپذیرمان را استفاده کرده ایم، بارندگی‌های امروز شاید بتواند برای آب‌های_فصلی و تا حدی سدها بکار بیاید اما برای اضافه کردن آب‌های‌زیرزمینی کافی نیست، جبران کمبود این منابع سال ها طول می کشد.

 ۴۱ درصد افت_بارندگی داریم/نگران وضعیت آب‌های زیرزمینی هستیم.

 کشورهایی که ۲۰ درصد از آب‌های زیرزمینی و تجدیدپذیرشان را برداشته باشند به خط قرمز می‌رسند، ما بیش از ۱۱۵ درصد از آب‌های زیرزمینی‌مان را برداشت کرده‌ایم، بارندگی‌ها خوب است به شرطی که هدر نروند، پشت سدها تجمیع شوند و یا به سفره‌های آب‌زیرزمینی تزریق شوند.

این میزان بارندگی برای بهبود اوضاع سدها در برخی شهرها و یا کشت و کار خوب است اما برای اضافه شدن آب‌های زیرزمینی خیلی فاصله داریم، باید بیش از این فکر کنیم و مدیریت منابع آب داشته باشیم.

 در حال حاضر ۹۳ درصد آب برای کشاورزی، ۳ درصد صنعت و ۳ درصد در بخش شرب مصرف می‌شود که همچنان آب تصفیه شده جهت استفاده شرب، برای آب بهداشت، شست و شو و فضای‌سبز هم هزینه می‌شود و این یک ضعف بزرگ ما است که نتوانسته‌ایم تفکیک داشته باشیم.

 اگر درجه‌هوا گرم شده، مصرف بالا برود و مردم درست مدیریت نکنند، ممکن است به مشکل برخورده و یا مجبور به جیره‌بندی شویم.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=12641
  • دیدگاه‌ها برای بیش از ۱۱۵ درصد از آب‌های‌زیرزمینی‌مان را برداشت کرده‌ایم/ احتمال جیره‌بندی‌آب منتفی نیست بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.